Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 3929 ggr
Angel
0

Persens vagnar..

Någon som har koll på vad han tar för Rockarden? Speedkarten?

Kristina-
0

Rockarden tar han 4000kr för.

Angel
0

Ok, tack!

Har du en? nöjd? Fundersam

olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Speedcarn tror jag han tog 3000 nånting för när jag köpte min nöjd med den :D --->

PippiL
0

Har en sån sulky. Det som jag inte tyckte var bra var hjulen. Dom rostade direkt nästan. I övrigt en prisvärd och bra vagn. Skrattande

[Ponny]
0

GPTK har Rockard och speedcart till stor häst

och rockard till ponny från Persen,

Helt klart sköna och prisvärda.

Angel
0

Vi har en speedkart med, men minns inte riktigt exakt vad den kostande.. Men den är superskön att köra med. Letar en vagn till nu, men vet inte riktigt vilken jag ska välja :)

MonteMira
0

Har precis köpt en speedcart från honom :D 3700kr

Malin6
0

Vi har också en speedcart från honom, den är kanonbra. Vi betalade typ 3700 tror jag.

Kristina-
0

# 2 Vi köpte våran i Januari, en så kallad Swinger, med insteg från sidan. När vi köpte den kostade den 3700kr. Han har höjt priset till 4000kr nu för både Swingern och den vanliga rockarden. Vagnen är mycket bekväm att åka i, men hjulen är ej dom bästa, vi har haft mycket punkteringar där ekrarna stuckit miljoner hål i slangen. Vi köpte två reservhjul till också, lika dåliga dom. Det ena gick sönder direkt i navet och var bara att kassera. Ett minus till är att fjädrarna i sitsen låter rätt mycket, men det blir bättre när man sitter två i, men det gör man ju inte alltid.

olivialundgren
0

Alla i stallet som har dom vagnarna har hjulen gått sönder på! Men jag har haft min typ tre år och har vart inne i många buskar och har aldrig behövt laga nått hjul bara fått pumpat dom nångång.

Och har ändå haft dem på tre olika hästar flitit andvänd :D

Malu
0

Jag har en rockard "stigin" till shettis och är mkt nöjd med den,men har kört stor häst med en sådan rockard och varit med om att skakel har brustit för de är väldigt tunna, särskilt om det går att ta av skaklarna.Men vi fixade så de blev extra stadiga inuti sen.Har även sett flera som fjädring gått sönder pg.a att fjädringen sitter helt fel fastsatt! Den ska sitta rakt,men den är snesatt på alla vagnar vilket gör att den blir klen.En jag känner har t.o.m fått lämna tillbaks vagnen till Polen (tillverkaren) så de har fått göra om den.Har inte haft något problem med hjulen, läcker lite luft ibland bara.
Skaklarna är också för långa,men jag har tagit av mina i framändan så hästen får lättare att svänga och även skärt av bottenbrädan bak så det går att ställa upp vagnen för den sticker ut (är felsatt).Jag köpte min 2004 så den är lite nyare- har vågmönster fram på brädan o den skramlar inte nämnvärt, jag gav 3.600 kr för den då.

Angel
0

#9 Denna "swinger", passar den till en travsele? eller hur blir det med lutningen… vill ju inte "ramla bakåt" när man sitter i den. Russet jag har är ganska hög nämligen

Malu
0

Jag kör mina i giggsele som är lika hög skakelfäste som i travselen o det går kanonbra!

Malu
0

Bild av min persenrockard

Miii4
1

Måste bara säga att vi har sådana vaganar som #14 i travskolan. Värre vagnar har jag knappt varit med om ljudmässigt, skramlar och låter EXAKT hela tiden.
Jättebekväma verkligen, men ljudet och den känslan jag fått när jag tagit i skalmarna gör att jag personligen inte skulle vilja ha en sådan!
Det var en ponny som reste sig med en av dom vagnarna, totalförstörd sedan, skalmarna blev otroligt skeva. tyvärr.

Angel
0

#14 Den finns i olika storlekar va? Är det svängel monterat på dem?

CarolaCarro
0

#9 Ring till Persen om hjulen han är inte omöjlig.. Ja hade på min första vagn problem med fjädringen fick en helt ny vagn sen dess inga problem alls..

Malu
0

Om ni läser vad jag skrivit i #11 så ser ni mina kommentarer till vagnen.Sen att de skramlar är nog väldigt olika. Min är inte alls skramlig,men lånar en av en kompis o den låter förfärligt!
Man ska helst förvara dem inomhus annars går dynan o botten sönder fort pg.a regn o fukt.
De finns i olika storlekar, shettis,russ o stor häst.Det är ingen svängel på vagnarna utan jag har fått sätta fast en egen.Det är bara o borra ett hål genom järnet så går det o få fast en.
Persen är som sagt inte omöjlig, ring om det är nåt!

CarolaCarro
0

18# Nej verkligen inte omöjlig..Han vill att alla skall vara nöjda med sina vagnar och försöker så gott han kan.. Kan inte vara lätt om man inte ringer och säger till heller..

trogen
0

Har en Persen Speedcar e jätte nöjd me den åker bra i den o allt tycker bara de e lite mkt framåt lutning på sitsen men annars jätte skön:) Kör både shettisarna o russet i den.

trogen
0

en bild bakom shettis;)

Smeden
0

Hej ja undrar om någon har numret till han som säljer vagnarna. vet någon även hur dyr frakten är på vagnarna?

muskot
0

Vi har såna rockarder på travskolan, dom är väl typ 4år gamla och väl använda, ingen av dom skramlar eller låter! Sitsarna börjar bli lite slitna annars är det inget som har behövts byta!

Kristina-
0

#19 Jag påpekade för Perssen redan när vagnen var nyköpt om dåliga hjulen och skrammel,  han kunde inte göra något åt det sa han utan var isåfall tvungen att tala med polackerna som gör vagnarna. Han skulle höra av sig men gjorde aldrig det !

MagganS-B
0

Sören Persén: 0704887752

Han är i Stockholm varje vecka med lastbil och levererar vagnar!

CarolaCarro
0

#24 De tyckte ja va konstigt själv hade ja aldrig problem med han..

Brunzell
0

Jag har en rockard och en speedcar, tycker dem är skitbra! Inga problem här inte!

Midlingur
0

Levererar han endast till Stockholm?

No_Tribute
0

#28  Tror inte det,  vi hämtade min speedcart vid GävleBro… Ring och fråga om han levererar dit där du bor. :)

orangeh
0

Någon som vet hur stötdämparen är på vagnen? Fungerar de bra?

juliapettersson
0

#30, stenhårda fjädrar, ingen vidare dämpning.

MagganS-B
0

# 30 Finns inte längre……säljaren avled för nåt år sen!

[Turbo_Turbo]
0

Nån som vet om någon har tagit över efter Persén? Vill köpa sådan speedcart som han sålde men det verkar vara omöjligt.

MagganS-B
0

# 33 Inte vad jag vet, han importerade dom från Polen tror jag…..