hopptränar du din ponny?

Hanna brukar träna en del hoppning, hon har hoppat 75cm med ryttare och löshoppat 80cm
även endel dressyr :)

#0 Bilden: Håll i deej!
För hopptrana vi en del, tävlade även Oval upp till LB. Vann min första hopptävling, LD, med honom. Han pinna på rätt bra. Men, nja ridhästar e nog bättre som ridhästar.

Pilla tränade alltid hoppning förr. under ryttare hoppade hon 115cm som högst enstaka hinder och bana på 100-110cm.

Japp, löshoppar Gardenia när tillfälle ges. Tycker det är ett lustfyllt inslag i träningen.

jupp :) me inte på nån av travponnyerna >< jag är föör lång o för gammal för att tävla dom, så dom får vara travhästar just nu.. men rocky ska en tjej i ridklubben o så kanske hon ska tävla honom nästa år i små klubbtävlingar o ev. högre.. beror på om han växer över till c-ponnymåttet eller inte.
Ronja håller jag på att "hoppa upp" mig på just nu, hoppar nästan bara P&J för tillfället, är fortfarande lite rädd för att hoppa hinder över 50cm efter några olyckor jag var med om med min förra hopp ponny o jag la helt enkelt av med hoppningen i över 2½ år.
bilden är på mig o Cocotte på en hopptävling för 3 år sen

#8 fin häst

#9 tack :)

Jag tycker att jag är lite förstor för att hoppträna mina ponnyer, men känner en tjej som brukar vara här och ridträna/dressyrträna/hoppa moses då, eftersom plexis inte är helt säker, vågar inte släppa upp någon annan än mig själv på honom ännu, dessutom tänker jag vänta med att någon ska börja hoppa honom tills han har fått in travet först.
Men jag hopptränar/tävlar min ridtravare och sen någon av de andra varmbloden lite då & då, och så typ ridskolehästar och andra privathästar. :)

Viket j*dra språng, grym hoppteknik du!!!

löshoppade mira en del i våras. hon kom upp till 1.20 ..En riktig polle med hopptalang=D

Brukar lös hoppa min shettis Dalsgårds Boheme, ca varannan vecka ungefär..Han tkr det är superkul :)

Hannibal hatar att hoppa, cavaletti bommar tycker han däremot är rätt kul. Calippo tycker att löshoppning är rätt ok. Brukar tömköra över cavaletti rätt ofta, bra träning för uppmärksamhet och koordination.

Jag har en medryttare till Iva som rider dressyr och hopptränar med henne. Hon är tydligen en riktigt duktig ridponny och hoppar jätte fint. Det har hon nog fått efter pappa Vagabond.

Effi e värkligen sämst på o haoopa hon river när den är 10 cm i luften. När den ligger på marken e de ju bara o gå över :P

Jag brukar rida mina hästar oxå, när jag inte orkar sela;-)
Prins löshoppade vi för första gången 8 augusti han hoppade 55-60 cm! han var skita duktig han vägrade inget eller nå : ) eller rev!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

har löshoppat mtt russ förut ibland, han hoppade 1 meter löst. men jag eftersom han inte tycker det är så roligt att hoppa så gör jag det aldrig som träning, utan mest som kul ibland.
Om man tränar mkt hoppträning så bygger hästen en stor muskel bakom frambenet typ, som kan vara "ivägen" när hästen ska trava fort och ta ut steget..
men prins hoppar vi aldrig ofta ;)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Putte löshoppar vi, vi har ingen ryttare åt honom och han bara busar och bockar när han väl har en ryttare på. Klasse hoppas en gång i veckan, dressyr en gång i veckan, och monté lite då och då. Klasse hoppar 60 cm under ryttare och 80 i löshoppning.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Självklart hopptränas mina ponnyer! Alla 4!! Små skutt, kavaletti och markerbete. Jag tror stenhårt på mångsidig träning.
Jag har en jätteduktig liten tjej som sköter all ridning. Även montéloppen!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Vi lös hoppade vårt ena russ förut på 1 meter sen tyckte han inte det var roligt längra så han kröp under staketet, fast det fick inte jag se för ni vill inte veta vad som hände med mig.

Mawe tränar jag bara hoppning med under vinternn…
Han verkar tro att hann e ridskole ponny haha