Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 3182 ggr
Emmelie93
9

Russ födda 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite nyfiken på vad det finns för russ födda 2011! Skriv gärna stam, hur långt ni har hunnit med dem & ungefär mankhöjd! :) Själv har jag: Zidane Zojvide Hingst E: Skotte 492 U: Dar's Foxtrot 5183 e: Darius Roll 491 Han mättes idag till ca 124cm. Han har varit inkörd sedan Dec -12/Jan -13. Gått på sommarbete iår. Vinterträningen ska börja tas upp nu i nästa vecka :) Han kommer att visas på Avelsvärdering i Mars. Fotograf till bilden är Sara Rosenberg!

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Harry-Jojo
4

Jag har ett sto född 2011.

Dimmans Joett Russ

e. Pelle Russ u. Jojovisst

Över 120 i manken men inte mycket.

Inkörd och inriden. Körs just nu med sina äldre kompisar i mån av tid.

aebb
6

Jag har en tuff liten tjej född 2011.

Marta Ernst

e. Junisorken

u. Mazarin Ernst e. Tyson II

Jag har inte haft henne så länge utan det är väl ungefär 1,5 månad men vi tränar på för fullt. Hon kördes in av tidigare ägare och uppfödare i våras och har gått på sommarbete men tränat hela hösten.

Vi mätte henne när hon kom och då var hon ungefär 124-125cm. 

Jag är lite nyfiken på hur ni tränar era tvååringar? Hur lägger ni upp träningen och hur tänker ni?

ErikaAndersson
11

Har min, 

Jim Beam
e. Manicken 567 u. Ängdalas Spirello
ue. Skotte 492

Tömkördes lite och hade vagn efter sig förra året, sen släpptes på bete/lösdrift som hingst,.
Nu är han nykastrerad och hemma igen och har tömkörts en del och haft vagn en gång! Så nu ska vi väl börja köra lite smått och lägga på honom vikt och muskler! 

Skulle gissa han är runt 122cm.

Solvalla_Liv
2

Här är lilla "spöket" som vi kallar henne…. 😛

Seger

u. Kajsa 4734 (e. Ripadals Bylon 346)

e. Tokajer M.L 606 (e. Tyson II 536)

Seger är en positiv och framåt tjej som lär sig snabbt. Hon körs ut ensam på rakbana, rundbana & skogslingor. Hon går även med stora hästar & vårat andra russ. Just nu körs hon ca. 2 dagar i veckan. 🙂 

Hon mättes idag och var ca. 120 cm.

Vi har haft henne sen i Juli. Hon kördes in under sommaren.

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

bea28
3

Nu bor jag dock inte hemma, men mamma tränar min uppfödning:

**Nova Korona
**e. Skotte och u. Bengtsbodas Ragata ue. Parat

ca 120 cm

Det har varit fantastiskt roligt att höra mamma berätta om träningen. Korona har varit väldigt försiktig och ganska räddhågsen av sig, men efter att vi flyttade till Visby har hon utvecklats enormt. 

Det känns smått overkligt att hon från att inte vilja stå uppställd skulle gå obehindrat framför vagnen bara några månader senare. Hon har körts på banan någon gång och enligt mamma påminner hon om sin halvsyster Rafaela en hel del - mycket fart i steget! Kommer definitivt att bli en spännande säsong nästa år!😃

CarinaA
2

#4 Intressant stam på sidorna !!👍

kajsa-mini
4

Jag har Linnguina E. Gumino u. Linn ess ue. Munter En liten speciell dam som vet vad hon vill, det tog låååång tid och många turer ut i diken och annat där vi inte skulle vara, innan hon accepterade att bli tömkörd men en dag så hade hon bara accepterat allt och var hur duktig som helst. Så då var det bara att klicka på vagnen och ut och köra En väldigt smart och framåt häst, som älskar att bada i allt.. Därav det blöta huvudet på bilden!

ebba93
1

Belsson E gumino U Belinda s ur hero Tömkörs ska vell på med vagn snart:-)

Pondus
3

Katrinebergs Megasen

Sto E: Ruffsen UE: Beda Roll UE: Munter

ca 125cm

"Mega" kom hem till mig för ca tre veckor sedan, ho var då ohanterad. Så vi jobbar sakta med henne, dock blev hon tömkörd för första gången i helgen o det gick hur bra som helst. Hon är en väldigt cool tjej. Och är nyfiken o går med på allt som vi gör.

Jerrans
1

Jag har:

Lil´s Elton! Han är e. Fantom och u. Lill Elevina, eu. Allgunnens Opal G

Ca 125 cm 

Han är en go och glad individ. Alltid positiv och väldigt framåt, med ett härligt fuxtemperament ;) Han är väldigt cool i psyket och tycker allt är roligt.

Frickan_mary
1

Jag har Super Hero Hed. e. Tyfon 617 u. Leona 4127