Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 1197 ggr
johannakarlin
6

Russet Zalsa utlånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zalsa utlånas!
Finns det någon med erfarenhet som söker ett russ? Jag ska ägna min fulla tid åt de stora hästarna i stallet framöver och tycker det är synd om Zalsa bara ska gå i hagen. Hon är mycket snäll och charmig men kräver en tydlig ledare. Hon gick rekord i sista starten som fräsch och har vilat i några månader efter rejäl vrickning i hagen. Jag kör igång henne nu och det är inte många veckor innan hon är igång igen på allvar. Blir perfekt till istravssäsongen eller ponnysäsongen 2014. Hon har rekord på 1.56 och gör alltid bra lopp, hon har mycket bra tävlingsinställning. Hon är inte svår att köra i lopp men går såklart inte på rekordet utan uppmaning.

Det viktigaste för mig är att hon får gå i stora naturhagar med kompisar och att hon får mycket kärlek. Hon är snäll i all hantering, lasta, sko och trafiksäker. Även riden men inte så mycket hos mig utan mer tidigare. Hon har varit med på Travskolans läger under sommaren och körts av mindre erfarna elever och ridits av lite mer erfarna elever och hon sköter sig utan problem. Hon har även varit med i en liten hopp- och dressyrtävling med elev från Travskolan.

Jag ser helst att hon hamnar i Värmland och jag tycker det är viktigt med en engagerad person med fötterna på jorden och kunskap innanför västen. Jag kommer ta referenser och lämnar inte iväg henne utan koll på personen.

Låter det intressant? Mejla: johanna_karlin@hotmail.com eller ring 073-8341776