Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3800 ggr
Penni
0

Helsyskon

Finns det någon mer än jag som har helsyskon till hästar? Är dom lika varandra i utseende, Personlighet osv?

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej basra halvsyskon, samma pappa.
Men dom är jättelika i beteendet, och har lika stor huvuden båda två, den ena har tillomed all utrustning i storhäst storlek!

Bumbi
0

Nej, bara halvsyskon men en helsyter till dina två. Pärila och Persilja.

juliapettersson
0

Dar's Golf har en helsyster, Surprise Dar, men jag äger bara Golf.
e.Darius Roll u.Lucky Ess

Millaaann
0

Vi har ett par helsyskon, Celektra (5år) och Decibelle (4år)..båda är efter Tyson och Leyla. De har la typ samma humör, båda är mörkbruna, Celektra har stjärn medan Decibelle har bläs..

Hannna
0

Jo, jag har ett gäng, de är 1,2 och 3 år(shettisar). De har ju inte växt klart än men alla är fuxar, två av dem har vitt i huvudet. Stoet som är 2 år är liten och gracil, de andra två som är hingstar är, ganska självklart, större och grövre.

Jag har inte 3-åringen hemma själv, han är utlånad, men han ska vara väldigt snäll att ha att göra med i alla fall, det är positivt, hingst som han är:) 2-åringen verkar vara väldigt framåt.

stuteriess
0

Jag har haft Leilu, och har nu Lova Ess, helsystrar, Lova är mindre, men dom har samma lynne, samma steg, samma färg osv. sen får man hoppas att dom till slut har samma löphuvud :)

Millaaann
0

Visst sjutton vi har ju två helsyskon till.. Ernst Ronaldo o Rosalind Ernst..haha hur jag nu kunde glömma dom två vet ja ej..de är e. Skotte u. Regatta..inte ett dugg lika, men samma vinnarskalle förutom att Rosalind är lite mer  stressad än Ronne på banan…

tearsofmemories
0

Ja, mitt o syrrans russto har en helsyster o dom ser prcis lika ut i utseendet. Personligheten vet jag inte tyvärr^^

Emmma
0

Vår shettis Drottningen II har två helsyskon, Kungen och Stjärnprinsen. Utseendemässigt är de rätt lika varandra.
Deras huvuden är väldigt lika varandras, svarta med stjärn, lika söta :)
Personligt tror jag Drottningen & Kungen är bra likavarandra. Genomsnälla och temperamentsmässigt med.

Jennie_A
0

Ett tag så lånade vi Lollipop. Hon är helsyster till Lexius. Lollipop såg ut som en miniatyr av Lexius (han 128.5 cm, hon 116 cm!). Hon är sååå söt! Löpviljan som Lexius har fanns dock inte hos henne (tyvärr).

Sedan har vi tidigare också ägt Lasius, men han är bara 3/4-dels bror med Lexius. De har lika huvud tycker jag, och kanske också lite lika kroppstyp, men Lasius är också mycket mindre.

skott
0

Ja vi har en hel bunt…. Maraton 1.52 i rek  är helsyskon med Marco II 1.46 i rek . Marster 1.52 i rek , Martisse 2.05 i rek, Martelle 2.02 i rek, Marimo 2.03 i rek…  Och alla har något gemensamt.. Och är ganska lika.. Skrattande

Nitro
0

#1 Menar du att det är Pigges fel att de har stora huvuden? ;)

Miii4
0

#12 Ehh JA! xD. Annars hade väl ändå Zamirs mamma rätt stor kropp hon med xD

Penni
0

Va roligt de är att de finns så många ändå som har helsyskon. Just utseendemässigt på mina Russ, Pärloito och Penni så är dom inte så värst lika varandra men då de gäller deras reaktioner och nyfikenhet så är dom lika. Dom travar t,o,m Lika dant Skrattande Långt brett Baksteg, ett stort + i mina ögon iaf. Och annars är dom underbara att hantera.

Nitro
0

#13 Hah, ja inte var hon liten inte . Som en jäkla oxfilébiff eller nått . Om de nu finns nått sånt . :P

Nitro
0
mizzie
0

#11 Oj vilken bra syskonskara vad är det för stam på dom?

skott
0

Manfred och Lorette……

Russavel
0

#11 Vad häftigt att ha så många helsyskon. Har er familj alla eller kan man få tag i någon?

Jag har sett några av era äldre hästar tävla och de var verkligen duktiga.

_JonnaRoos_
0

Jag har varette som är helsyrra med självaste Tyson II :)

Kris_J
0

Jag har ett helsyskon par, dom är totalt olika varandra exteriört. Den ena liten och lätt och den andra större och betydligt grövre. Det enda de har gemensamt är färgen och tempramentet.

Veritas odium paretFörvånad

skott
0

#19 Ja jag och min syster har alla helsyskonen.. Och nej jag tror inte någon är till salu… De var synd att inte Lorette inte fick fler än ett sto för de är ju verkligen en stam man måste fortsätta avla på… Men martisse får väl jobba på nu Skrattande Hon ska föla i mitten av maj..

Ja alla syskonen har varit jätte duktiga och de e på väg ner i tiderna oxå… Så är ganska säker på att alla kommer gå under 2min snart.. Förutom Martisse då som får stå i avelsboxen istället.

Jag och Maratons sista start Maraton 18 gammal mot seger med ett helt upplopp i Danmark

AnnaLundin
0

Jag har fött upp några helsyskon, där Blimunda (2.38 i derbyt, heter numera Hippotekets Blimunda, exp Finland), Hippotekets Excel och Hippotekets Filofax är det bästa exemplet. Blimunda och Filofax är de som är mest lika, men ändå inte särskilt. Excel är utbölingen i den släkten då han blev liten och tanig, till skillnad från de andra maxade… Excel är startad men jag minns int erekordet, 3.09 kanske? Filofax är väl meningen att han ska komma ut i år, men vi får se…

Magdalenaa
0

Skogens Reyna har ett helsyskon :P

Skogens Hari .båda är då kalllbod. 

Jag har inte sett Hari i verklighet men dom är säkert lika på sättet,

Trav_
0

Bara halvsyskon. Farmens Delta, Farmens Hyper, Farmens Media, Farmens Laser och Romeo, har samma mamma allihopa..

Teja-Bea
0

När man har upfödning så blir det många helsyskon.

Här är Tejas Pirmin och Tejas Pi-Yarin (e.Drömprinsen u.Piarina)

Tejas Pirmin - rek 2.17,1

Tejas Pi-Yarin - rek 2.16,5

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

RacingLover
0

#20 Ja men har du Tyson då? För det var det som verkade vara poängen.

Teja-Bea
0

Hemma i hagen har vi oxå två helsyskon. De är faktiskt väldigt lika. Både till utseende och personlighet! Lika busiga och pigga som mamma men ändå coola och snälla som pappa.

Tejas Jarita f.2005 och Tejas Pegasus f.2006. e.Tejas Monljus u.Hults Pirita

_JonnaRoos_
0

#27 Ursäkta ? Haha.. jag sa bara att hon var syrra med Tyson, och han är ju inte dålig..

rebeccajansson
0

Vi har två shettiskillar som är helsyskon. Endel och Efraim bägge e. Almnäs Elegant u. Sjöängens Enya ue. Damm

De två väldigt olika hästar. Endel hade mkt bättre löparhuvud än Efraim. dvs mkt större även om efraim som eg var av det lite ädlare typen. Vi beslöt att sälja Efraim till finland eftersom propparna blev allt snabbare o snabbare fanns inget lopp för en shettis med en km-tid på 3.35. Endel debuterade på travbanan under 2006 som 4-åring har tagit 4 segrar två andra och två disk. 3.000kr i insprungna.

Teja-Bea
0

Här är tre halvbröder - Alla tre med Monela som mamma!

Fv. Tejas Dai-Mon (e.Darius Roll u.Tejas Monela) f.2002

Tejas Monsork (e.Junisorken u.Tejas Monela) f.2003

Tejas Monljus 540 e-Jucent u.Tejas Monela) f.1999

Teja-Bea
0

hihi.. hittade två halvbröder…! Så grymt lika!

Tejas Musseron 1 år gammal. e.Tejas Monljus u.Tejas Riska

Tejas Pegasus 1 år gammal. e.Tejas Monljus u.Hults Pirita

peron4
0

Jag har Pärlina f. 03  och Peron f. 02 e. Ripadals Benni u. Pärla. Dem är inte särskilt lika. Peron är högre och har inte samma steg som Pärlina, hon har bättre steg. På bilden Peron. Har just nu ingen bra bild på Pärlina.

AnnaLundin
0

Eftersom tråden nu är uppknuffad så…

Här är Blimunda, 3 år

Här är hennes helbror Excel, 4 år

Är det någom som har råkat knäppa nåt foto på Hippotekets Filofax, som är deras helbror, som vi kan få jämföra med? Han är 3 år och har startat ett par gånger…

AnnaLundin
0

Sen har vi nu aktiva Hippotekets Esska

Och hennes helbror Hippotekets Disco - som är bruksponny

Kan inte påstå att de är särskilt lika…
Esska är mer lik pappa, Disco mer lik mamma.

nemesis
0

vi har Ekslätts Fan idole soch så hade vi Ekslätts Sacrifice de är  helsyskon , inte särskilt lika i psyket men mer lika i utseéndet och springa kan de iallafall.

nemesis
0

lite stor bild kanske..

båda var e.Gläntans domino ue. Dollman

VeronicaP
0

Vi har rätt många helsyskon och en del är jättelika varandra och andra är som natt och dag, det är väl precis som med oss människor i vanliga livet också *ler*

På bilden Merlin 2 år , han är helbror med Eminem

VeronicaP
0

Eminem 3 år

VeronicaP
0

#5 Här kommer ett nytaget kort på Nemo

Nemo är ju helbror med Goofy

VeronicaP
0

Ett till på Nemo

linnrisedal
1

Gusten har ett helsyskon om heter Gunvald. De är e: Juping u: Gummita. Gunvald är född iår, men de ser lika dana ut förutom att Gunvald har en vir bakhov.

SkMajs
0

Jag har Björksta Lizter 5 år.
e.Rasputin
u.Lizette.Z
Anna ronneklev även en ske-å kusk har lillebror till Lizter.
Ossy 4 år.
e.Rasputin
u.Lizette.Z

Bifisch
0

Befana och Bom Bom är helsyskon, ja dom är jätte lika de enda som skiillljer sej är att befana är biffigare :P

divansson
0

Kauki
Gall
Lina Skott

De är de med samma mamma som min, har inge helsyskon. Är osäker på stavning

Mariasoderstrom
0

Jag leasar Hults Raptor som är e. Bond u. Hults Axmira som är en helbror till Hults Plexus (:

ElinLilja
0

Jag har haft en hels syskon och släktskala hemma hos mej

Rudy som är 75% helsyster med Raket

River och Robbin som är halvbröder, båda söner till Rudy

Kadett som är halvbror med Raket och 25% bror med Rudy

Alla kommer från en och samma tjej och jag hade dom alla hos mej, (ägder Robbin och äger Raket, resten var foderponnis) Och visst ser man likheten i syskon. Framförallt psyket och kroppsbyggnadena

Belindaa
0

Jag har lånat  Näsvallens Belinda, som är halv syster med Norrskenets Jupiter och Näsvallens Pors, alla har samma pappa, furunäs porfyr :) Tror det var dom iaf ; ) haha

Absolut_Luks
0

Linus Ess E. Ernst Rasken U.Leilu   Hingst 3 år. Ägare: Josefin Luks
Lissi Ess E.Ernst Rasken U.Leilu      Sto 1 år Ägare: stuteri Ess

Båda har stjärn,är bruna och är ganska stora. Bilder finns i mitt galleri och på Maggan S-M's hemsida.

hannibal-roll
0

För några år sedan hade jag en del ponnyer på foder från stuteri Ängdala (+ att jag kuskade en del åt dem), bla. helsyskonen Ribella II (1.53), Berita (2.21) och Bright Lightning, alla e: Ripadals Benni u:Ritva ue:Figaro. Berita och Bright Lightning är lika till uteseendet, små och gulbruna. Ribella däremot är stor och brun. Det dom har gemensamt vad jag minns är att alla är lugna och trevliga och har ett bra, ganska stort travsteg.

Hos Ängdala fanns också helsyskonen Dontie (2.16) och Bonzo (2.20) e:Ripadals Benni u:Darling Donni ue:Manfred. Det enda dom har gemensamt är de har vita tecken på både huvudet och benen. Donties avkommor däremot, 3 ston som bara är halvsyskon, är lika både till utseendet och till sitt sätt att vara.

mariasjoholm
0

#45 Det stämmer! Det finns även en avkomma till Happy som heter Flyt som då är bror till Kauki, Lina Scot och Gall. Mamma Happy (e. Munter) är helsyster med Mogwli! Inte fy skam =)

Mariasoderstrom
0

#50 Bright Lightning står på wången nu (: även kallad ragge (: väldigt liten rackare!

divansson
0

#51 okej.. :) Bra släkte iaf ;)

xxeliiinxx
0

vi har Taktik och Timon vi har säkert fler…

hannibal-roll
0

#52, kallas han Ragge… Jag kallade honom för Birger Skrattande mmm… han är inte stor, men han tror att han är det så det gör inget!

Mollberg
0

Min Jarmo är lillebrorsa till Romette Nick som står i stallet. De har nästan samma färg, märren är lite mörkare och Jarmo har en stjärn. Båda två är riktiga surisar :P De går nästan lika fort.

Mariasoderstrom
0

#55 ja, det är nog coolaste russet jag stött på ;) hehe.

Mariasoderstrom
0

#55 ja, det är nog coolaste russet jag stött på ;) hehe.