Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2350 ggr
zorken-
0

romme 10 augusti?

hej!Undra om någon tänkt anmäla sitt russ till ponnyloppet högst 3000kr tror jag det va?själv ska jag anmäla rovalds zoyerino rek 2,20 och 1875kr insprunget.

ryttarn
0

Vi håller på och funderar över det, beror på om en av kuskarna blir lediga från jobbet…. I såfall blir det Troll Twix, 2.20,9 1950:- och Tejas Monljus 2,18,3, 850:- Men inget är spikat….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

deweycheatumnhowe
0

Klockren propp för våran, 2.15,6 tjänat 1775:-

Ska tänka på saken, Bergsåker har också bra lopp.

Hannibal_
0

Erik Holm hade tänkt att anmäla ÅKres Reidar. ungefär 2500 på sej & har 2.0.9 i rek !
inte riktigt säker men jag tor de.

EmiliaLeo
0

Jag ska nog anmäla Zeebson, 2,20,7.. men han har vridit en sko snett och tappat en sula för tillfället, så jag är inte säker ännu.

Jennie-Estman
0

Jag ska nog anmäla Stubina 20,9 3150kr. Men det verkar bli bättre hästar framör så det blir nog tufft för henne.

Jennie_A
0

#5 Men om det är högst 3000 kr så har din för mycket pengar på sig…

Trav_
0

#6 proppen är högst 3400:-! Jag ska anmäla Farmens Delta 2.11.6 3050:-!!

ryttarn
0

Prop 1 Ponnylopp
Kategori B 400 - 3.400 kr, körda av C- eller D- licensinnehavare.
1640 m. Tillägg 20 m vid vunna 1.201 kr, 40 m vid 2.201 kr, 60 m vid 2.801 kr
Pris: 850-425-275-200-150-(100) kr.

Jerker Klang,

www.isil.se

divansson
0

vill ju va med.. ;P men kan int.. :P pengarna är för mycket.. men ska bi kul å se

deweycheatumnhowe
0

Åkres Reidar står väldigt bra till.

amandahandersson
0

Vilka tror att Kung Dar dyker upp? ^^

DubbelE
0

perfapropp för tilen, han har 2.16.8 o 2.200 på sig.. precis så han bara får 20m.. men han är inte riktigt iform en så ni slipper oss ;)

zorken-
0

ojj det här blir ju hårt motstånd till lilla rino=)

No_Tribute
0

Kanske kommer med Hults Jamira.   17,7   1.975.

Jennie_A
0

#7 Ja men då så… Då har den som startat tråden skrivit fel…

Millaaann
0

#15 fast hon skrev ju att hon trodde att det var max 3000 så hon hade ju inte 100% koll :P

zorken-
0

#15 och #16 neej jag kunde inte få upp proppen i och med att datan lagga men jag kom i håg att det typ va 3000 nånting men nu var det bra att en annan skrev proppen här eftersom jag kom ihåg fel=D

StallBakhet
0

På fredag (3/8) kl 12,00 går anmälningstiden ut. Hoppas att det blir minst 8 st som anmäler sig så att det blir lopp.

850 kr i första pris - alltid något att kämpa om.

divansson
0

vi ska iaf dit med vbl, förhoppningsvis två st.. :) så nog kommer ja va där nu, å fota.. :)

StallBakhet
0

Hmmm, knappt 1 dygn kvar till anmälningsstopp - behöver några anmälningar till för att det ska bli lopp.

Kom igen och anmäl - det bör finnas hästar i det här spannet….

hiprex
0

har anmält hiprex rek 2.16.0….#20 är det nå bra hästar anmälda tex kung dar eller? åkres reidar?hur många är anmälda hittils?

ryttarn
0

Vi har anmält Troll Twix och Tejas Monljus, så då lär det väll bli lopp?

#18 Första priset täcker knappt ens diseln för vår del och då skall man ju vinna dessutom ;-) men det är alltid kul att komma till Romme….

Jerker Klang,

www.isil.se

StallBakhet
0

Så mycket kan jag säga som att det är 5 st hästar anmälda.

Troll Twix, Tejas Monljus, Kung Dar eller Åkres Reidar har jag inte sett till någon anmälning på ännu.

Jennie_A
0

#21 Klubben får väl inte gå ut och säga vilka som har/inte har anmält innan anmälningstiden gått ut!

StallBakhet
0

Det var nog mest ett svar till #22 men såg sen att det bara avsåg två av de nämnda hästarna.

Trav_
0

Jag har anmält Farmens Delta =)

StallBakhet
0

Här kommer startlistan.

Trav_
0

Gud va kul med mkt häst!!!

deweycheatumnhowe
0

Jämnt lopp på förhand faktiskt.

juliapettersson
0

Delta vinner!

jessssica
0

Tror Naja vinner!! ;)

divansson
0

Hoppas på 3an, men tror på 14.. Kul att det vart många hästar, ser ut att bli hårt. Ska bli kul att se.. :)

Jusste.. :P Är det nån som kan fota Supremacy Player i kvalet och Latitud i 3åringsloppet för varmblod? (om de kommer med)

TorpetsGynna
0

Tror självklart på sin egen häst ju ;) Farmens Delta, hon har väldigt stor chans i det där.

Universum
0

det blir nog ett jämt lopp =)

hiprex
0

jämt lopp..Ingen som tror på nr 15??

Trav_
0

En stor eloge till dala travet som har lagt ponnyloppet efter lopp 6. Alltså mitt i bland stortravets lopp… Riktigt kul att någon bana försöker visa ungdoms sporten..

divansson
0

#36 Ojoj!!! sånnt är de verkligen inte ofta man ser! :o :D Verkligen bra gjort av dem! :D *tummen upp*

Nu är listorna klara för stortravet" Nån som vill ta bilder i kval 2, på nr 1, supremacy player och lopp 1 nr 12, Latitud? Vore skitsnällt ^^ ;) ja är å tar bilder där,  Helt klart denna gång! :) Men vet ej om de blir på våra hästar..:P Kul å se andra ta bilder också ;)

Trav_
0

Jag kommer att fota det jag kan,

Universum
0

Är det någon som vågar sig på att tippa ponny loppet

Trav_
0

Jämnt lopp med flera hästar chans till vinst.. Farmens Delta har visat sig förbättrad i sina senaste starter, hults admir lika så..Gustav 20 m framför men med en ny kusk nu, ett litet frågetecken på det? Naia, lyckas hon gå ner mot sitt auto rekord så är hon ett segervapen oxå.. Dessa hästar tror jag kommer ta platserna längst fram..

StallBakhet
0

#36: det är tränarna som har bett om att ponnyloppet ska köras mitt i travkvällen för att ge publiken chans att se och att ponnytravet ska få synas.

Helt klart är också att sportavd och övrig personal på Romme helt suveräna på att försöka i möjligaste mån att ge oss bra möjligheter att till att synas.

Jag kommer att hålla de hovar jag kan på fredag för att bästa ekipage vinner. Själv kommer jag då att befinna mig på Gotland.

hiprex
0

#40 Hiprex gick 2.14.0 i ett inoficielt förra veckan men insatserna på hagmyren senast var inte lovande för framtiden om hon bara gick 20. Men gustaf har jag kört och han är svårkörd först gången i lopp men natalie har testat honom i kuser förut fast de är inte riktigt samma sak….Näe du cissi du vinner med delta

zorken-
0

hårt lopp men håller på mig själv om vi lyckas få tag i en hovslagare så snarast som möjligt då han har tappat en sko:(

divansson
0

Delta å Cissi vinner! :) två blir mellan Naia och Hults Admir.. :P Sen Gustav vet man ju alldrig med.. Och Troll Twix tror jag tar en plasering också.. Svårt och kul lopp!

Trav_
0

Tack alla som tror på delta!!! Lycka till alla som ska va med.. Må bästa häst vinna!!

divansson
0

ååh,dagarna Närmar sig.. ^^ ja är nervig även fasst ja inte ska köra nått själv.. hah ;) men deta är ju PONNYtrav.ifokus.. :P så ja kanske inte ska rabbla in vbl så mycket;) heh

hiprex
0

må bästa häst vinna !

StuteriDar
0

Missade anmälan:(

divansson
0

Hoppas vädret blir bra.. :/ Här ser jag knappt brevlådorna för det är så dimmigt å skumt ute :S men äre nån som vet vädret för imorrn?

hiprex
0

48 missade du att anmäla kungen?

StuteriDar
0

#50 Japp, surt!! Kom på att det var anmälan när kl var 15.00. 3h försent!!!

hiprex
0

#50 bra för oss andra……..

divansson
0

Känner för att bara.. :P Putta upp lite.. nu tar ja bilder på så många ja kan i ponnyloppet, hoppas alla, varesig ni vill eller inte.. hah.. men man får fota vart men vill, när man vill.. bara man inte "är i vägen" så  maha.. :P

zorken-
0

#53 du kan väl vara så snäll och fota rovalds zoyerino=P?

Trav_
0

Delta slipper ni i detta lopp!!

Trav_
0

Nån som vet numret till romme där man ringer o stryker????

Universum
0

varför det ? vad har hänt?

divansson
0

#55 hörde, så synd! :'(

Då tro jag vel att.. :P hm.. Naia eller Hult Admir vinner.. fasst börjar tro att om Hiprex får ett fint lopp så kan det bli en fight in i mål…? Gick riktigt bra när jag såg sist iaf.. :P

EmiliaLeo
0

ska bli ett riktigt spännande lopp. självklart får man spår 1 med enda hästen man inte vill ha spår 1 med.. :) bara att göra det bästa av situationen. Zeebson gick sista intervalljobbet igår, tempomässigt kändes han skit fin, men riktiga formen sitter inte där.. men jag hoppas på en fin placering..

#55 oj vad synd att du måste stryka! strykningarna tas emot av Inger på 070-421 52 87!

[mamma]
0

Vad har hänt med Delta?? Vad synd att du måste stryka, hon såg ut att ha fin chans i det här loppet..

Trav_
0

Delta åkte på en riktigt förstoppning igår så vi hade hem en veterinär men den klarade inte av det så inatt blev vi skickade till strömsholm med henne och kl 05 imorse opererades hon, hon ska vila nu i 6 månader innan hon får börja träna, Pratade med strömsholm för ett tag sen och operation gick bra som tur var!!!

jessssica
0

#61 Neej usch vad tråkigt! Tur att det gick bra med operationen då..!

#43 Nån på banan lär väl kunna slå på en tappsko..??:P

Jag hoppas att Monljus vinner, han gick nytt volt rek senast på eskils…Men Naia har nog bra chans med ;)

TA RIKTIGT MÅNGA KORT NU NI SOM SKA DIT…ja kan inte komma..:/

Miii4
0

#61 Ush vad hemskt! Hoppas hon kryar på sig ordentligt! :)

Universum
0

#61vad hemst min kompis ponny råkade ut för samma sak han är nu till baka på banan så det finns ju hopp för henne igalla fall

fh16-660
0

#61..  Usch det var verkligen hemskt!!=( ja hoppas på att hon blir bra igen.. det är inte trevligt med sånna här händelser.. Men va bra iaf att operationen gick bra!! Lycka till med henne och hälsa att hon ska krya på sig!!;D

Trav_
0

Ingen som vet resultat?

fh16-660
0

¤66 ja eller hur… även jag väntar förbrylt på resultat…

divansson
0

Nr 7 vann

fh16-660
0

vem var det?

Trav_
0

Naia vann

fh16-660
0

NÄ VA KUL=D GRATTIS LINN!!=D DET VAR NI VÄRDA!!=D HIHI!

fh16-660
0

Är det nån som vet tider och andra prisplacerade?=D och lite bilder?=D

divansson
0

Haha, ja har typ.. tre bilder eller nått.. :P så svårt att hitta inställningarna i sista sekunden.. :P Aja, vädret var stökigt och banan stänkte hemskt.. :P så.. mja

DubbelE
0

något mer resultat?

EmiliaLeo
0

grattis naia och linn!Glad

tack du som förstörde loppet för mej och Zeebson :) är trött på ponnykuskar som bara tänker på sig själva, det är fler hästar på banan!!!111

Miii4
0

#75 Ironi anar jag. Vad hände?

zorken-
0

resultatlista!

1Naia/Linn Andersson Glaad 2,15,5*

2Hults Admir/Sara Karlsson 2,13,9*

3Greger Gross/Ida Karlsson 2,19.2*

4Notarie/Elin Lissel 2,20,5

5Tejas Monljus/Mikaela Klang 2,22,2

6Hults Jamira/Hanna Norring 2,21,4

7Zeebson/Emilia Leo 2,24,5

0Troll Twix/Linda Christoffersson 2,23,5

0Rovalds Zoyerino/Natalie Örtlund 2,26,5

0Stubina/Jennie Estman 2,24,5

0Hiprex/Lina Pergenius 2,28,3

0Hedra/Maria Arvidsson 2,34,6

Diskad Gusav/Natalie Modigs

divansson
0

#75 såg det! Så synd! såg jättefin ut annars

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ääääntligen seger för Naia, hurra och GRATTIS! Det var välförtjänt.

Universum
0

Jag är super nöjd med admir =) gick nytt rek och att han var riktigt bra. måste säga att jag har aldrig varit så shitig efter ponny lopp

jessssica
0

Var det ingen som fotade?

jessssica
0

#75 Vad hände?

ryttarn
0

Det var tyvärr lite för mörkt för min kamera….

Jerker Klang,

www.isil.se

No_Tribute
0

Det va 2 sek tung bana och typ 1 dec med lera :P

Universum
0

#84 jo tack det kännde jag =)

är det någon som tog kort?

hiprex
0

Banan vart ju så dålig för att banpersonalen saltade banan på torsdagen och sen det lilla regn som kom gjorde den till en enda sörja…Den var ju helt urusel…..

EmiliaLeo
0

de som hände var att min häst kändes så jävla fin, och tog ju täten, utgång av första kurvan kommer ett ekipage utvändigt, jag tror att det är Naia och Linn som avancerar tidigt med tanke på springspår.. så jag släpper direkt förbi ekipaget.. när ekipaget väl är förbi slår hästen på en galopp och kusken fullkomligt tvärnitar sin häst. jag är glad att min häst var uppmärksam på det, annars hade det kunnat gått riktigt illa..

antar att det var hon som blev diskad??

divansson
0

#87, såg läskigt ut ja.. :S  Hon som blev diskad hoppade från start och genom heela loppet.. eller det vart "dressyrgalopp" i ett varv, då utgick hon :P

Hannna
0

#87 Det var väl Naia som vann, av det som går att läsa här?

EmiliaLeo
0

#88 vaaa nej . åå hon fick alltså inte ett skit för det hon gjorde? Jag var helt borta i huvudet tror jag, tog bara för givet att det var hon som blev diskad för dom ropade precis ut diskningen då .. jaja, jag skulle vart till domartornet endå då. :( taskigt när dom ignorerar sånt..

#89 jaa, jag formulerade mig lite fel, jag trodde bara att det var naia som kom, men det var inte det! har för mej att det var nr. 6 troll twix.. men är inte hundra.

zorken-
0

Ush ja det va en hemsk bana hahha skönhetsmask!xDush så lerig man blev!

divansson
0

#91 näsh! ;)  Närå, usch så kladdig banan var.. :P Typiskt att de skulle regna då..

zorken-
0

#92 ja uha=P har du fotat något(A)?

pumbaj
0

Delta hade lätt vunnit loppet enligt mej!!!

divansson
0

#93 Hade massor med vbl.det i lopp ett att göra.. Hände en sak så jag hann precis ut till ponnyloppet,  hade fel inställningar pga att de var så   stressigt. :P så nix.. :P

Trav_
0

#94 hehe kul att höra ;) Om jag själv ser på tiderna så var detta deltas lopp!:P

[Emma123]
0

grattis naia  och hults admir förstås=) synd att jag inte kunde följa med och se:( kram

ryttarn
0

#87 mmm, vi skall nog halshugga rätt ekipage… Det var tyvär Troll Twix som stälde till det i första kurvan. Som tränare kan jag meddela att kusken har fått sig en rejäl uppsträckning och lär nog tänka sig för i en liknande situation. Den enda "ursäkten" som finns är väll att det var kuskens 7e lopp i livet, även om det inte direkt hjälper dig. TT blev först utan pengar, om det är till lite tröst….

Jag anser att bandommaren skulle ha udelat en skarp varning eller en avstängning men det blev ingenting från det hållet vilket är väldigt irriterande. Så jag fick hålla hyffs och rättarting själv.

Fö kan man väll konstatera att banan var det jv jag varit med om, någonsinn. Monljus klampade ner så tungt i leran så att han knappt fick upp fötterna igen….

Jerker Klang,

www.isil.se

divansson
0

#98 jaru, ang det med banan så skulle du kunna tänka dig vårat vbl på 172-173 som är ganska överviktigt. ;P Ett minut till banan.. Romme brukar kunna hålla banan bättre i dåligt väder

pumbaj
0

#96 Joo, Delta har Faktiskt sett Hur fin som helst ut denna säsong och har visat fina prestationer! Hon hade Tagit loppet hon! (enligt mej)

fan_idole
0

#98 Tänk om alla hade den distansen till sporten och sina egna kuskar. Då skulle ponnytravet funka hur bra som helst! Vi har en "nybörjare", i.o.f. sig 25 uppsittningar till dagens datum, men han har fått ett par "uppsträckningar" av sina storasystrar, som tränar hästarna.

Apropå banan - ändå gick de tre första rekord, snacka om att gilla TUNG bana.

divansson
0

#101 ja, men de sa att banan var en lr två sek tung.. så.. :P undra va de går på fin banan i nästa start

ryttarn
0

#102 olika hästar besväras olika mycket av en tung bana. För att ta som exempel har vår Jaritza alltid gått som snabbast när lera och regn yr om henne, medan Mercan ser ut som han skall gå av på mitten när minsta lilla lera stänker på hans mage…. Så mao, det är inte alls säkert att dom går snabbare på en lätt bana….

Jerker Klang,

www.isil.se

amandahandersson
0

Tung bana påverkar ju hästar på olika sätt. Som #103 säjer, vissa hästar tycker bättre om det, vissa gillar det inte alls. Sen beror det väll på en del vad man har för sorts balans och skor på hästen?

divansson
0

#103 iofs..  men hur som helst vann den på ett riktigt fint sätt :)

divansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har en bild. haha, inte enns den vart bra

Universum
0

men så dålig var den inte =) den var ju på min lille skönhet

ozzkan
0

#102 Hults Admir ska ju starta på Årjäng på Söndag, där det brukr va bra bana så:P

ozzkan
0

#102 Hults Admir ska ju starta på Årjäng på Söndag, där det brukr va bra bana så:P

EmiliaLeo
0

den bilden va ju as bra för det mörkret och vädret !!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.