5-årsbaggen 2007
Tuffing vann 5-årsbaggen på nytt Svenskt Rekord, har inte siffrorna precis men under 1.44! Tvåa Piggy Bank, trea Tiffy!
Pralinus vann ett lopp på nytt rekord, 1.45,6 sänkte rejält!

Grattis!:)

Grattis!

Tuffing hade gått en tid på 1.43 tror jag. Tiffy hade gått 1.52.

Grattis Michy:D
Grattis alla i kretsen runt Tuffing!! han är verkligen superfin..
Grattis Michelle, som enligt min åsikt nog är den bästa russtränaren inom ponnytravet!
Grattis! Vilken tid!!!! Vad gick övriga hästar? :)
1) TUFFING 1.43,4a (krossade det svenska rekordet, 2,1 sekunder bättre än Ernst Ronaldo - dessutom 1,3 sekunder bättre än Marelds bästa 5-årstid).
2) Piggybank 50,1 (i skuggan av Tuffing en fenomenal 5-årstid, t.ex 1,4 sekunder BÄTTRE än Micklas!); 3) Tiffy 52,7; 4) Ilectra 55,7; 5) Make My Day 58,0; 6) Kålmans Pensé 01,9.

#8 Ernst Ronaldos före detta svenska 5-ÅRS REKORD isfl. Inte hans nuvarande rekord 1.41.7 :)

Tuffing är den största talangen som visat sig på banorna, som kunnat gå hela vägen. Pärla var tidig men det blev aldrig en elithäst av henne. Mareld kom ju igång lite sent, sänkte väl från 1.57 till 1.44 under 5-årssäsongen. Återstår och se om Ramona Ernst blir ännu "värre".
2005 räckte 1.49.0 på kladdig bana bara till en tredjeplats i baggen.

#9 Det var det han skrev, Ernst Ronaldos svenska rekord:)

# Inte ordagrant :) Bara att det var Marelds bästa 5-årstid :)
Då kan man ju kanske vara glad åt att man har Piggybanks 2-åriga halvbror(e.Skotte) o 3-åriga helbror i stallet
!!GRATTIS till alla fina 5-åringar !!!
#9 Vad menar du, egentligen?

Efter det sista Mästerskapsloppet ( 5-årsmästerskapet ) är det dags att möta " eliten " . Jag tror att Tuffing kommer klara sig utmärkt redan som 5-åring.
Jag tror också att Tuffing blir första hästen under 1.39,0.
STORT grattis till Michelle Ingerstad med familj.
#12 Vilka andra svenska rekord har (hade) Ernst Ronaldo som eventuellt Tuffing skulle kunna krossa?
Är 1.41,7 svenskt rekord, i vilken klass?

#16 Skojar ju bara med dig :) ( Du skrev ju aldrig att det var Ronaldos 5-års rekord)Nog tjatat om detta!
Grattis :D vilken tid !

Stort Grattis, äckligt bra häst :)

Stort Grattis svante till en fin placering och en super tid det med :) och grattis julia till bra sänkning :)

Otrolig häst!
#17 ???
Övriga i 5(FEM)-årsbaggen): opl. Cleo 02,0; Safir 04,3; Golf 04,3; Hyper 04,3. Övriga dg.

ingen som har bilder ? =) hade varit kul att se!

Grattis.. Tuffing var grym :)

Grattis alla placerade :D vilka hääärliga tider :D

Grattis alla placerade och ett extra stort Grattis till Johanna och Tiffy och syrran som äger hästen *ler*

WOOW! Helt otrolig ju! Tror du har rätt, Jonas, han kommer bli den förste under 1.39 eller den som kommer att vinna SM nästa år iaf (Micklas/ Gumino kanska kommer att hinna före.). Men är det inte Pebbles som äger honom, hon kanska kör nästa år??
Grattis!

***** va ungefär vad jag tänkte när jag fick höra tiden. Wow :O GRATTIS Tuffing och alla omkring :D
Grattis Tuffing! Banan var rysligt snabb idag tydligen för jättemånga som gick rekordtider!! Många av A-ponnyerna sänkte mellan 7-13 sekunder!

Pebbles äger inte honom längre

grattis alla tre!!
grattis allihopa till placeringar å makalösa tider :)

#31 Gör Michelle det!:D Va kul för henne. :D
Grattis Svante till andreplatsen, grymt bra tid. :D

Grattis Michelle och Tuffing till segern och den fantastiska tiden!
Grattis även till Svante och Piggybank till andra platsen och en grym tid även det!
Än en gång, ett jättegrattis till kretsen kring Tuffing och en stor eloge till Michelle som kan konsten att inte ta ut hästar på banan om de inte är redo, starta smart och sparsamt och inte "köra sönder" en stor talang!
Vilket gör att 5-årslistan genom tiderna numera ser ut så här:
Tuffing (v) 43,4 2007
Mareld (s) 44,7 2004
Ernst Ronaldo 45,5 2005
Hults Chikita (s) 47,3 2005
Tyson II 48,9 2000
Varette (s) 49,0 2005
Piggybank (s) 50,1 2007
Ernst Rasken 51,0 1996
Aida Roll (s) 51,4 1995
Regatta (s) 51,5 1985
Micklas 51,5 2003
Tiffy (s) 51,5 2007

Är jag helt ute och cyklar när jag säger att Tuffing öppnade första fem på 52? Körde också i finalen, kan ha hört fel, men… om det stämmer, måste det ha gått snuskigt fort på slutet.

#38 Ja jag tror att han inte öppnade första fem på snabbre 52..??
Han var ruskigt bra. Imponerande.
Grattis Michelle

#38 joo dom sa att han öppnade första 5 på 52.. då kan man ju bara gissa hur fort han gick resten, tänk också på att han sprang själv i princip hela tiden, grymt kört! En fantastisk häst GRATTIS ;)
//Mickan
Grattis Michelle och Tyffing!!!

Grattis :D
håller helt och hållet med #36, bra & förnuftigt skrivet!
självklart måste jag bifoga ett jättegrattis till kretsen kring tuffing också :)
Första 1000 på 1.42 (enligt pappa Hedström, som har stenkoll på klockan), så första 500 på 1.52 betyder andra 500 på 1.32, vilket naturligtvis är möjligt, men inte troligt! Men, å andra sidan, den hästen…
grattis michelle till segern
grattis Svante till andraplatsen du har iaf bevisat att du har det absoluta bästa sto:t i årgången 

Grattis!!

Grattis michi tuffing trivs så himla bra hos er du tar så bra hand om han du är otroligt duktig kram
När jag ser Tuffing trava så tänker jag på Ero, dom har samma stil, Ero gick inte riktigt lika snabbt, men vann flera SM…..

Jag tyckte oxå att jag hörde första 500 1,52 och första 1000 på 1,43 något sånt..helt otrolig häst!! Grattis till Michelle och alla kring Tuffing!

Jättebra! vilken fantastisk ponny du har!

Speakern måste ha tänkt fel eller vad man ska säga.. Han hade förmodligen 52 sekunder på klockan= 1.44 första 500..:)
Tack så jätte mycket för alla gratulationer!
Tuffing var grym i söndags..:)

#52 En trolig förklaring;P

Ja dom sa fel första 500 m. Hörde att de skulle varit runt 1,40.

jätte grattis!! :D