Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3267 ggr
Komik
0

Första hästen

Berätta lite om eran första travpålle

Tider,stam,personligheter allmänna saker man aldrig glömmer helt enkelt :)

thilda-
0

Solos myra!

En dam som lärde mig mycket ;) tror hon hade rekordet runt 2.24 då jag lämnade tillbaka henne till stuteri Solo om jag inte minns fel. stammen har jag glömt xD men den står på deras sida

MAR1A
0

Ok min första var Hamras Andante. Han var en fuxfärgad shettis med stam e. Charley vd Provincialeweg u. Hamras Tösen ue. Hamras Killen. Han hade ett travrekord på 2.39 när jag sålde honom. Han var en söt liten krabat som alltid kom galopperande i hagen men han kunde även vara mycket sur och grinig när det handlade om mat. Älskade verkligen den hästen <3

Komik
0

Jag tror ingen glömmer första travponnyn det är ngt speciellt .

Geminii
0

jaha..Våran första egna travponny var ett russ som heter Ripadals Rosita hon är efter Granat u, Ripadals Fjonkan ue, Rebell. "Rossi" är en gammal ridskole häst som vi köpte när hon var 5år. Då hade hon vart på ridskolan sen hon var 3 tror jag inte helt säker, innan det vet jag inte var hon var men iallafall. Jag provred henne en gång på ridskolan och hon var inte rolig kan jag säga.. Men vi provkörde henne oxå och hon älskade det för att hon gick bara med vagn en gång om året och dt var på Lucia. Men hem kom hon och det har varit mkt slit och bråk med denna dam. Linn min äldre syster skulle ha henne och tävla trav med och dom hade lite framgångar men även en del motgångar. Jag började rida henne i monté och ví debuterade på finfina (ironi) tiden 3.04, Och o starten efter gick hon 3.18 så jag var juh ingen stjärna på att rida om man säger så för att hon är riktigt svår för att hon va lat som en kossa och travade som en kossa om man inte höll upp henne..År 2003 betäcktes hon med Skotte och 2004 fick hon ett litet fuxföl, en hingst och han var så ful, hans panna var så miss formad att vi trodde att dt var någe fel med han men dt var de juh inte men den står fortfarande ut lite grann. 2005 sattes hon i träning igen för att kunna starta och hon gjorde ju ingen jätte comeback men i monté så sänkte hon tillochmed sitt travrekord från 2.21. toll .2.20.2 en fin andraplats  knappt slagen med en nos. Honradade upp flera placeringar och bätäcktes med Micklas hon var dräktig men sen vid jul kastade hon så att det blev inget för och sedan dess har hon bara varit tränings kompis och strosat ihagen men nu är hon dräktig igen med Ernst Rasken så hoppas hoppas….

MAR1A
0

#3 nee det e klart , man kommer ihåg sin första :).  hoppas iallafalll alla gör det

divansson
0

första ponny är han jag har nu..

Solos Harry Boy, rek 2.05,2, sänker i varje start, men måste dessvärre tydligen få en galopp i varje lopp. E: Jucent U: Happy UE: Munter.. Man kan sita och åka och han går Välldigt bra, senaste starterna på eskils den 5e så Satt jag å åkte i båda loppen, gick riiiiktigt bra då.. farterna finns där, uthålligheten och styrkan också.. så.. ja

Millaaann
0

Min första travponny var shettisen Pascal, vi vann vår första start tillsammans. Jag sålde henne 1998 då det var meningen att jag endast skulle köra russ då. Men sen fick jag erbjudande att ta över Maxmer och senare kom Lilla Ross Man i min träning så då tävlade jag dom 99-00. Pascal fick även ett föl, Apitol, som jag  tävlade ett år med :)

Pascal var ganska speciell, red henne i ett monte lopp på östanåkra. Vi ledde med flera hundra meter och in på sista varvet vände hon i kurvan och blev diskad. Då vatt jag väldigt ledsen, efter det fick hon gå me murphy o då vände hon aldrig mer :). Vi fick många fina placeringar och en hel del segrar tillsammans.

Emsaa
0

en stor häst som hette emelie knight och va döpt efter mig det ända jag vet typ :)

thilda-
0

oj jag kanske skrev lite konstig.. men jag har apsolut inte "glömt" henne o så :)
jag lärde mig att galoppera på henne (under sadel) ;) haha :D
har många fina bilder och minnen ifrån henne :)

MAR1A
0

#9 nejrå alla fattar nog :)

EllaMarine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första travponny (Inte min egna, jag lånar henne bara) är Polenta. Som jag har nu med :) Vi startade iaf första gången igår. Kan inte riktigt örklara hur hon är, men deet är verkligen ngot speciellet med henne iaf ! Och jag är väldigt tacksam att jag får låna Polenta av hennes ägare Sofie (Soffe_) ! :D:)

Polenta
e. Redde u. Ulona
f.1995
2.19,6 (nytt rekord igår)
En avkomma född 1999; Zaldi :)

thilda-
0

hehe jag är lite trög idag :P har sovit så lite :P

Colt
0

Min första var Felicia Z efter Cherry Boy.
Världens snällaste och goaste men trava kunde hon inte! :D Gick 3.15 som snabbast! :P Men går betydligt snabbare hemma! Hon klarade verkligen inte av att springa i kurvorna! =( 
Hon är nu 15 år och bor kvar hemma hos mig! :) Världens underbaraste och piggaste häst!

EmiliaLeo
1

vet inte riktigt vad som räknas. tog min licens och första start med en travskoleponny, nordanåkers hampus. vi såg mer eller mindre ut som bamse och åsnan..

Min första foderponny var Nordanåkers Titan mäkta stolt var jag när jag fick hem han.. han va ju rent av en riktig stjärna.. efter Charley vd prov. som förövrigt är en stor favorit-hingst. Titan har jag många många minnen med, fyfan vilken rolig ponny. sån attityd. Han fick gå i stooora hagar hos mej, hans favorithage var brevid by-vägen.. när det kom bilar så jagade han dom, alla i byn kände till Titan så dom tutade och skrattade varenda gång dom såg han kuta brevid staketet. likadant med fåglar. det fick inte sitta en enda fågel i hans hage, det såg han noga till och jaga iväg dom. jag lär aldrig glömma honom, han står för ett stort ärr på min rygg :)

EllinoreBoy
0

Min första ponny var Naima (Björnlunds Jesper-Snövit) henne fick jag när jag var 4 år! Och hon är kvar än idag och det kommer hon förbli! Vi köpte "Imma" som treåring och sen dess har hon öpplevt allt en häst kan uppleva! Ponnyridningar överallt, jippolopp, resesällskap i hela landet och hit och dit! När jag var 7 så började jag starta henne, kommer i håg att hon kvala på 3.28 -98 eller 99, kommer inte ihåg. Vilket då var helt okej! och sen när jag sluta tävla henne så hann hon få rekordet 2.48. Hon var väldigt knepig at köra då hon tyckte om att galoppera;) Hon blev jätte stressad när hon hade hästar omkring sig och då blev det lätt galopp. Dom gånger hon har gått i ledningen och inte haft kontakt med övriga fältet har hon vunnit allt gånger! Hon kunde verkligen spriga fort även om klockan inte visa det!

Ett starkt minne var när jag skulle kvala henne förra året för jag ville tävla henne sista året och då hade han inte startat på 2 år. Det var på Valla och det åskade och blixtrade och spöregna!!!! innerspåret var helt vattentäckt så du fick köra i andraspår. Det var nästan bara hon som kvalada och då kom hon försåss till ledningen och HÄSTJÄVLEN öppnar första 500 på 2.45 och första 100 på 2.46! hon hade rek. 2.48 som nämt)Sen starta jag nåra gåner efter kvalet och då gick hon i 3.00 temp och bara galoppera! Skoja om jag lärt mig mycket när jag kört henne! Men hon är världens snällaste och underbaraste ponny på alla sätt!

Jenniferohlson
0

Min första travponny var inte min egna, jag hade honom på foder under licensen och lite längre. Det var en liten shetlandsponny valack på 3år e: Haodo u:Albertina , jättesnäll men grymt stark och grymt busig, han var endast 95,5cm över havet så inte var han stor. Liten som han var men en riktig tuffing, han klarade inte kvaltiden så han kom aldrig till start tyvär. Och en olycksbådad liten gosse var han oxå.  Han lyckades fastna i ett galler och slet nästan av sig en böjsena, han gjorde sig riktigt riktigt illa då, så lång konvalecens väntade hemma hos ägaren. När han var riktigt bra återställd (inte tränad något eller så) sträckte han sig eller blev sprakad eller liknande i hagen så dom fick ta bort honom, lilla stackarn. Han var en riktig mysig liten kille som tog stor plats<3

Den första Tävlingsponnyn jag hade var en leasing ponny från Jikas stuteri, en liten Jikas Julia född.1998. Måste vara snällaste shettisen som någonsin funnits:) Hon var riktigt trevlig och är en av dom ponnysar som legat mig närmast hjärtat. Hon lyckades sänka sitt rekord från 3.07(?) till 2.48 under tiden jag körde henne. Tyvär hann vi bara med 2 tävlings säsonger tsm då hon blev påkörd 8 december 2004:(

nemesis
0

#4 det var vi som hade rosita innan hon kom till ridskolan.. vi köpte henne som litet föl av ripadals stuteri sen hade vi henne tills hon var 3 eller nåt sånt..

Belindaa
0

Den första ponnyn som jag lånade var Näsvallens Belinda. Hon var inte inkörd när hon kom. Så för att lära känna henne började vi rida på henne, eftersom att hon var inriden(hmm..) iaf. Men när vi väl skulle rida på henne så ville hon inte gå alls. Så då satte vi upp en mer "erfaren" ryttare. och då började hon stegra och allt sånt där. Så vi tog två kedjegrimmskaft och satte över nosen (ett kom på ena sidan och det ena på andra) osså hade vi två personer som tyckte ner henne varje gång hon stegrade. Och hon stegra över och hon satte sej på rumpan osvosv. Efter några dagar vart hon snällare och det gick iaf att gå lungt med henne med nån på ryggen. Men inte mer, så vi tog dit en som raspade henne i munnen och vipps vart hon som en helt ny häst !Men eftersom att hon varit så krånglig med bara ridningen så trodde vi itne att det skulle gå snabbare att köra in henne. och jag som skulle ta licensen med hon. Och kursen började snart, så vi insåg att, näe, vi hinner inte att köra in henne satt hon är inkörd tills licensen börjar. Då vart jag hur ledsen som helst för hon är verkligen lätt att älska med sitt söta utseenede och sin personlighet, verkligen speciell !Så då lånade jag en ponny som hette Diora. Hon var inkörd och allt. Så det vart hon jag tog licensen med, och körde mitt första lopp med. Visst, en jätte söt ponny som var hur snäll som helst, men jag älskade inte henne lika mkt i närheten som jag gjorde med Belinda. Diora var inte den rätta för mej, men det var Belinda. Jag hade mkt roligt ihop med Diora, men som sagt, Belinda är bäst !men nu i vintras, fick jag chansen igen att låna Belinda, gissa om jag vart glad !? :D Och då var hon ju inkörd och allt, eftersom att när hon åkte infrån mej lånade Issa henne, och körde in osvosv. ! och nu, nu står Belinda här på våran gård, kanske lite tjock med hur söt som helst !

Näsvallens Belinda

u. Näsvallens Biggan

e. Furunäs porfyr

rek. 3.33 (kval) 

Diora

u. Rosenhagas Diadem

e. Horm erik viking

rek. 3.00,1 

Belinda på bilden :)

Belindaa
0

Belindas avkomma Brunett i bakgrunden. Den ändå jag vet, hon har säkert nån fler.

Dioras avkommor är Disa IV och Joystick. Vad jag vet iaf .DIora på bilden :)

Penni
0

Min första travponny:

Frigolita -93 e:Furunäs sahib u: Bella
Världens goaste "köttbulle" Hennes rekord blev 3,40 tror jag xD
Hon hade inte riktigt intresset så hon fick bli en sällskapshäst till dom i hagen. Vi tog ett föl efter henne med Plutus v. Dorpzicht och de blev en hingst. Fick då bli namnet Harry boy på honom då jag var helt "besatt" av den figuren ett tag ;s

Nästa Häst blev :
Tristan -95 e:plutus v. Dorpzicht u: Trolleby mandarin 
Han har gett mig mycket genom våra år tillsammans.
Han kvalade in, otränad på 3,17. Tredje starten blev en seger med många längder. (Första segern) En start jag för evigt kommer minnas.  Han går nu som barnponny här hemma men jag är sugen på att i vinter träna upp honom för att sedan i vår leta kusk och få ut honom till start!
Hans nuvarnade rekord är 2,27,2

hannibal-roll
0

Mina första travponnyer (dom köptes samtidigt, 1998) var shettisen Almnäs Granit (val f:1995 e:Jolly Roger of Marshwood u:Persilja) och russet Raja (sto f:1993 e:Jardin u:Ronja IV).

Granit hade vi kvar enda tills min yngsta syster blev för gammal för shettis. Rekordet blev 2.36,1 och han deltog i bla. Derbyt, shetlandscupen och lindesbergs lilla pris. Idag är Granit skolponny på Åby ponnytravskola. Raja gillade egentligen ridning bättre, 2001 såldes hon som ridponny och finns nu på Götene ryttarklubb som ridskoleponny. Rekordet blev iaf 2.13,5.

Majjebus
0

Min första travponny är majestät som jag har nu ….

Han e en fin valack som e född 2001 och han e efter Dirk V.d Achterdijk och Skattens Tingeling och morfar är Titol..Han har rekord på 3.01.7 på fyra starter :)

Han kan va väldiigt envis ibland men oxå väldiigt mysig av sig när han vill ….han älskar all typ av mat ..han e så speciell så han kommer jag aldriig att glömma..han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta vad som än händer:). …Han har stått på åby ponnytravskola fast det var jag som hade när han var uppstallad där:)

Mariasoderstrom
0

Första ponnyn jag tävlade med var en shetlands hingst vid namn Fantomen, en riktigt hingstig rackare som hade ett rekord straxu under 3 min. Han sprang för det mesta bara och skrek efter tjejer i loppen och var alltid sist men jag fick lära mig mycket av honom då han var riktigt hingstig osv så jag fick väl kanske inte bästa först ponnyn men jag fick lära mig otroligt mycket och blev aldrig rädd för honom. Gjorde ganska många starter med honom och blev som bäst 3:a =)

Sen skaffade jag min första egna ponny för 5 år sen och det var Hults Defekt som vi köpte från jägersro (? om jag inte minns fel ) och han är den bästa hästen jag kört (: han har ett rekord på 2.06.2 och sänker i varje start :)

Mariasoderstrom
0

glömde säga att han har en underbar personlighet, väldigt egen. men lugn och sansad, står o sover innan man ska ut till lopp och är alltid lika lugn. Aldrig stressad (:

linnrisedal
0

Min första ponny, var shettisen Alfred III, efter Fredrik och Daisy. Han stod tidigare på Åbyonnyrtravskola, men trivdes inte alls där så när de skulle lämna tillbaka han till Roland Fransson så tog vi han ist. Jag tävlade han i 1,5 halva mitt 14:onde år ocg mitt 15:onde år. Han var inte så snabb. hade ett rek på 3.33 och det tog lång tid att sänka. Vi va 4 och 5:a flera gånger. Och tillslut en dag på Ax gick jag 3.28 jag blev helt överlycklig. Sen när jag vart för gammal åkte vi och lämnade tillbaka honom hos Roland. Gud va jag grät.

En jättebra första ponny, jag lärde mig massor på honom. Synd att man växer.

Jana_Skott
0

Vår familjs första ponnyer hette Raja och Almnäs Granit , eftersom jag inte var så gammal så tävlade jag bara Granit som är en shettis född 95. Vi hade många underbara år tillsammans och jag körde honom som snabbast 2.36. Underbart steg , men tyvärr lite problem med traven . Granit är en helt underbar häst som älskar att vara ute på mysrundor både framför vagn och under sadel . Då jag växt ur honom sålde i honom till Åby travskola , där jag hört att han är mycket omtyckt. Inte rädd för mycket , men när han var 3åring var han jätte bakrädd ! Tror man inte om honom nu ;P Helt fantastisk häst som jag saknar väldigt mycket !

Jana_Skott
0

aa just det , stammen . Han var e: Jolly Roger Of Marshwood u: Persilja :)

vasiria
0

min första ponny som jag tävlade heter Cerano, en shettis som min lillebror ägde. han var svart och hingst och med honom fick jag köra både kriteriet och derbyt! han var efter almnäs ra u.clothilde ue.lockinge napoleon.

han var ganska speciell att köra för ju mer man drev desto långsammare sprang han.. kommer speciellt ihåg detta då han var med i ett jippolopp på solvalla med damkuskar från olika länder, tjejen som körde Cerano då kom från holland och tänkte väl att köra ponny kunde väl inte va så svårt och Cerano fick massa spö i loppet och han skrittade nästan i mål, och kusken va skitförbannad..

Cerano har även en avkomma på travbanorna nu, Ramona Mustang. Cerano står nu i lindesberg och är lite allroundponny då han börjar komma till åren. Jag äger fortfarande både Ramona Mustang och Cerano.

DubbelE
0

min första travponny är Ventil, honom köpte jag 3 juli 2003, mer ller mindre "vrak". kärlek vid första ögonkastet, flera av mina kompisar hade varit uppe o kollat på honom o tyckte att det in var något "att ha". min vi åkte upp o jag föll för honom direkt, han var mer eller mindre menlös när vi fick hem honom, men ju bättre han mådde destå piggare o busigare blev han.

Morgontrött är han också, har aldrig varit med om att en ponny är så himla extremt morgontrött och dåligt morgonhumör…alltså är vi ganska lika.

just nu är han "lekfarbror" åt "Lilla" Rocky.

Ventil

E: Major G U: Xtra UE: Nomad G

rek 2.16.6v 2.17.8a 2200:- 22 starter

Kristina-
0

# 1  Hette inte russet Solos Myria ?

thilda-
0

#30.. Oj stavfel såg jag ^^, jo det e de russet

Bumbi
0

Min första ponny har jag fortfarnade. Pärila, hon är e.Dickie u. Pärla ue. Ripadals Jecell.

När hon kom till mig hade hon ett rekord runt 2.14 om jag inte minns helt fel? Nu har hon slutat tävla och är betäckt med Micklas och det slutgiltiga rekordet landade på 1.55.4. Som jag själv inte var med och körde.

2004 va vi ute på skentur i lopp på Rättvik så jag flög ur vagnen och släpade efter i 120 meter. Efter de har jag inte kört henne i lopp för ens i Juni 07 då hon fick göra sin sista start på Bergsåker. Åren innan jag fick köra henne så va vi ute på mycke annant kul, mycke hoppning och där seglade vi tillsammans över 115cm. Pilla är en ponny som jag har gjort allt med. Hoppning upp till L:B, Dressyr på klubbnivå(både jag och hon tycker att det går alldeles för sakta), ponnygalopp, monté, terränghoppning. Ja, i stort sätt så har vi gjort alltGlad Pilla är en helt underbar häst och från första gången jag såg henne har hon tagit över mitt hjärta och där kommer hon alltid att stanna. Hon är en underbar vän, som alltid gör allt för kusk/ryttare. Hon har nu varit hos mig i 6 år. Hon är 12 idag, och här kommer hon att stanna!

Flygis
0

Enets Linus var min första egna häst, fick honom när han var 4 månader:) Han är Ljusfux med vit man och svans och utan tecken. han är född 1998 e: reg G u: Mona II
ingen travstamm direkt men en fin fin utställningsstam. han har rekord 2.16.3 för tillfället och har gjort rätt bra ifrån sig och han gillar att komma två:P han e ett charmtroll som älskar mat och att galoppera i skogen.

mellanbyns
0

#14 Hemma hos uppfödaren brukade Titan tävla med tågen då dom åkte förbi hagen. Han laddade verkligen allt! Kanske till och med har ett kort på det men är inte säker..

TildaLinge
0

Första travpollen.. Ella Bella e. Almnäs Jaguar kommer ej ihåg mamman. När vi fick hem henne hade hon rekord 3.27,5, när vi slutade hade hon rekord 3.13,9 :D Finns vell inte så mkt att säga men hon var vell en hyffsat snäll ponny att köra och rida.

jessssica
0

Min första ponny var- Rom Russin….
…Men första travponnyn är Dalsgårds Boheme. Shettis, e: Django vd Romer u: Eketorps Isolde!
Köpte han från Therese Jonsson i halmstad. Sedan tävlade jag honom i 3 år. Han hade volt rekordet 3.04,9 när jag köpte honom. Nu har han 2.58,9 i volt. Och i auto hade han 3.09,1 nu har han 2.57,1. Auto rekordet satte jag och han på örebro, sänkte direkt från 3.09 till 2.57!! :) Volt rekordet satte Fanny halvarsson i år från 3.04,2-2.58,9 :)

Han är 11 år och utvecklas hela tiden. När jag först fick honom var han var ganska trög och så att köra utan sällskap hemma. Men nu är det helt annat. Då behövde man jämt ha med pisk, nu behöver man verkligen ingen pisk hemma.

Han älskar att springa med kallblodet Pålpixan, och han har ändrats jättemycket efter att ha fått tränat med henne.!

Annars så är Bosse en väldigt glad och snäll ponny. Han har gått ponnyridning bl.a. Det är bara med mig han brukar hitta på små bus! :P:P

casandra
0

Min första travponny var Moses, dock ägde jag honom inte, utan hjälpte bara till och träna och sen började vi även tävla lite smått. Samma sak med hans mamma Russilina. Hur som helst, kan garantera att det är dem som byggt upp mitt mod när jag sitter bakom/på en häst alltså. Allt jag kan idag är typ deras förtjänst nästan. Skötte honom i tre-fyra år och hade honom även på foder ett år, under den tiden hann vi göra starter inom trav & monté, men även hoppning, kördressyr & precision - inte alltid med lika bra resultat då. (T.ex. kördressyren, då hoppade han över staketet med vagnen, eller hoppningen, vägrade ut sig på 1,2,3 hindrena och sprang mot utgången hela tiden, osv osv) Vi har många minnen tillsammans, alla kanske inte lika lyckliga, men såhär i efterhand så är det ju något man bara kan tacka honom för och skratta åt. För så mycket som både han och jag har utvecklas sen jag började rida honom för flera år sen är, obeskrivligt.
Och det var just hans bus & bråk som gjorde honom till den perfekta läromästaren på något sätt, och det var ju det jag älskade hos Moses, bus & bråk ÄR Moses liksom, just det man fastnade för, att han är så egen.

Nu står han äntligen i min ägo också, köpte honom iår. Han är fortfarande samma Moses, fast nu är han 5-6 år äldre. Kan säga att han kommer få ett livslångt hem här hos mig.  

Moses 1996 E.Trojka Viking U.Russilina Rec. 2.05,1

casandra
0

Köpte iof Plexis före jag köpte Moses, men hade ju Moses före Plexis, eller hur man ska säga?

Hur som helst, Plexis är en väldigt egen och speciell ponny, finns inte riktigt några ord som förklarar honom.
Han älskar att träna och gör alltid sitt bästa, har ännu inte fått grepp om travet men det kommer, det kommer.
Hos tidigare ägare stod han i praktiskt taget 4 år och träningen/inkörningen blev det inte mycket av för de inte hade någon tid.
Jag köpte honom som fyraåring då, sent på året, och direkt när han kom hem till mig så startade träningen/inkörningen/inridningen. Han var då mycket positiv till detta, antagligen för han stått så länge och inte mycket hänt hos tidigare ägare. Det gick problemfritt och fort att köra & rida in honom, vilket var skönt.
Vi har ingen brådska med kvalet, får se om det hinner bli något iår eller om vi skjuter på det tills nästa år.

Plexis 2002 E.Junisorken U.Juliana Ostartad

Trav_
0

Första ponnyn, Älvåsens Dunder 1994 e: Dulex rekord 3.06 eller 3.09 när vi fick hem han. Rekord när han såldes ifrån oss 2.40.5 riktigt underbar ponny som oftast placerade sig bland dom 3.. Hur snäll som hellst gjorde aldrig några hyss.. Kunde va lite bekväm av sig men gjorde ändå sitt bästa!!

Brotorp
0

Min första travponny var Grusita TJ. Hon är efter Grus och undan Lolita. Jag köpte henne av Ronny Jönsson 2001 och har kvar henne ännu. Som fortast gick hon 2.18,8 vid vinst på Jägersro minns jag. Hon har tjänat över 9000 kr. Nu har jag henne som avelsto och hon har fått två föl efter Skotte och ett efter junisorken. Är konstaterad dräktig med Skotte igen.

Nitro
0

första hästen var en minishettis vid namn Oskar Skrattande

Men första hästen jag hade och samtidigt tävlade trav med var Jolly II, en brun 89cm hög MYCKET bestämd dam.
Hon var läromästarnas läromästare, vet inte hur många gånger jag ramlade av eller grät när jag kom hem för hon var så pigg.
Favorithobbyn var nog att stegra sig, rakt upp!
Hon var så het så het, men första starten med henne kom jag 4a på 3.43. Jag var såå stolt! Skrattande
Tillslut fick hon rekordet 3.14 i monté och 3.19 i trav.
Hon var tvungen att sluta tävla pga sin hetsighet, hon var så stressad av att tränas så tillslut åt hon inte som hon skulle. Nu går hon som liten gårdsponny!

toviiii
0

min första ponnyn var Björklids Musiljack eller musse som vi kallar honnom. när vi först fick honnom hade vi inga grejer överhuvudtaget så dom första turera blev ridning i grimma och grimskaft hehe  rammla av ungefär 15 gånger per tur dom första träningspassen XP sen fick vi i alla fall låna ett huvudlag av rebecca så då blev det lite lättare att styra ;) musse är världens mysigaste men grymt busig så man får se upp så han inte hittar på ngt. en av hans specialiteter är att efter ett hårt träningspass vilja lägga sig ner med vagn och allt å rulla ;P hmm de va så han förstörde våran shettis sulki den är fortfarande sne haha.. 

våran första "riktiga" start tillsammans van vi på 3.11.1 :D hans nuvarande rekord är 3.07.