Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 2098 ggr
Stallmima
0

Propphäften !!

Är det någon som har de gamla propphäftena som fanns??   Har tyvärr kastat alla mina  😕 Kom ju tyvärr att tänka på det skulle vart bra att ha dem nu och jämföra med dagens starttillfällen.

OliviaL
0

Hur gamla?:)

Stallmima
0

#1 Så långt bak som möjligt, ex 80-talet och fram tills de kom på data

Tusen
0

Vi kan ha några från den tiden ponnyronden var en stor tidning.

Stallmima
0

#3 Tror inte propparna låg i själva ponnyronden, denna goa tidning kommer jag inte kasta    👍

Tusen
0

#4 En del gjorde nog det men vi har dessa prophäften tillsammans med Ponnyronden. Det var under samma tidsperiod.😉

Stallmima
0

#5 Kalasbra, det kanske kan ordnas till någon statestik på hur många lopp med antal deltagare per lopp det har funnits genom åren.

Tusen
0

#6 Då krävs de väl nästan startlistor också? Det vet jag inte om vi har kvar. Några program från förr kan jag säkert hitta men inte är det många inte och inte ens säkert att d är från samma år som jag har propphäftet ifrån. Men jag kan ju kolla.

Stallmima
0

#7  Börja med att se hur många tävlingsdagar det erbjöds och fanns är en början iallafall  👍 sen går det nog att ta reda på antal starter

StuteriSolo
1

jag har i stort sett alla propphäften kvar eftersom jag använde dem i mina travkurser förut. Alltså de som sptf gjorde

Stallmima
0

Skulle ni kanske vilja scanna in dem och maila till mig?

Tessan08
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt häromkvällen och kikade i denna. Förr kunde man helt klart tävla med sin " långsamhäst"….

Tessan08
2

Proppar

Tessan08
1

Proppar

Tessan08
0

Vill du låna och kopiera denna får du göra det, har ingen scanner :(

Stallmima
0

#14 Har du års/månadsupplägget så skulle det vara bra. Så som det ser ut i tävlingskalendern 

exempel.   http://www.ponnytrav.se/tavlingskalender_nov13.html

StuteriSolo
1

Ska se om jag har tid ivkäll att scanna litet, nu håller jag på med marsvinsstädning och ska strax ha en grupp barn på ridlekis innan jag fortsätter med marsvinen, eller så kanske vi far ut och rider, vi får se 😃

Stallmima
0

#16   👍

giffan
1

ni skulle behöva träffas en helg… kan bli intressant läsning när ni är klara ;)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Stallmima
1

#18  Ja någon behöver börja någonstans, har tänkt på detta länge och eftersom folk är olika nöjda/missnöjda så är det bra att ha det på pränt. Visa och bevisa! att vissa saker inte stämmer som vissa säger det annars gör. Nu vart det invecklat  😛

OliviaL
1

Läste så gott jag kunde på propparna, hade varit intressant att köra en heldag med dem propparna, bra gjorda (y) iallafall de jag kunde tyda :)

Stallmima
0

Efterlyser fortfarande du/er som kan scanna in tävlingskalender för tidigare år och skicka till mig, sänd till mail   stallmima@hotmail.com

StuteriSolo
0

jag har hittat några, för göra ett mer seriöst efterforskningsprojekt imorgon!

Stallmima
0

Nu har jag år 86,87,93 och 94 men behöver fler år  för mina efterforskningar           ☝️

Tusen
0

Hittar inte lådan med propparna just nu i alla röra (vi bygger om)  men våra prophäften är kanske för nya i all fall? Vi började inte med ponnytrav förrän 1998.😇

Stallmima
0

#24 Allt är välkommet  🙂

StuteriSolo
0

…och jag har fortfarande inte kommit till skott med att jaga tävlingskalendrar, har så himla mycket annat som måste göras! Men förr eller senare 😃 I propparna från 1995 och framåt som jag har finns ingen kalender över hela året, bara proppar för två månader i taget.

Stallmima
0

#26  Det låter jättebra, tack!    🙂

einarsson
1

#6 Om du har ponnyronden är ju resultaten i dem, då ser man antal startande och hur långt loppet var. Tillsammans med tiderna borde man kunna räkna ut vilken prop det var, om det är av intresse.

Stallmima
0

#28 Jajusste, resultaten kom ju ut där  🙂  Tack!  👍

Stallmima
0

#28  Kollade PR nu men det står inte antal startande i loppen tyvärr  😕  Någon som vet var gamla resultatlistor går att få tag på någonstans??

Tusen
0

#30 Det är nog bara SPTF som har. Resultatlistorna skickades ju alltid in dit på den tiden.

einarsson
0

#30 är inte de oplacerade med? Annars kolla hur många placerade, det var ju alltid hälften av de startande som blev placerade på den tiden (inte minst fem som nu). Tre placerade = fem eller sex startande, 5 placerade = nio eller tio startande.

Stallmima
0

#32  Inga placerade med tyvärr   😐

Stallmima
0

Efterlyser fortfarande fler år, behöver 88, 89, 90, 91, 92,95 och framåt  😎

Stallmima
0

nu i helgen hoppas jag det finns folk som kan skicka mig proppar från det jag efterlyser i #34  Kom igen ni där ute, jag behöver verkligen dessa  👍

Stallmima
0

Det måste vara fler än Sabine som har gamla prophäften i sina gömmor!!  Tack för materialet!  😃  Kom igen och leta fram   ✨

Stallmima
0

Puttar

Stallmima
0

Söker fortfarande   😎

StuteriSolo
0

har du fått -89?

Stallmima
0

#39 Kan ha fått den, får leta  😛 har den inte bokförd iallafall