Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 533 ggr
Miii4
0

VARFÖR

Eftersom det kommit upp på TRAV i fokus att vi som kör ponnytrav ENDAST gör det för att gå vidare till stortrav sedan undrar jag. Är det så?
Gör vi endast detta för att gå vidare till stortrav?

iiirma
0

Neej, absolut INTE! Jag kör iaf inte därför, för ponnytrav är ju roligare ;)

EmiliaLeo
0

haha nej inte jag heller.. jag kör för att det är så jävla kul !

linnrisedal
0

Nej. der gör jag inte. jag kör för att det är kul och jag har inga planer på att ta storhästlicens just nu iaf.

divansson
0

Neejneejneeehhj!!  Ponnytrav är en egen sport i sig, kul att träna, tävla och bara liksom.., ha hand om sin egen ponny..visst är det bra att lära sig på ponnysar Också, för att gå vidare med lättare steg när åldern är inne för de stora och ute för de små.. Självklart är det inte för det bara.. så grymt kul att fia, trixa, balansra och hålla upp en inte så travsäker ponnt för att tillslut få sitta där i ett lopp och ta hem en överlägsen seger, härligt i sig :) som ja redan sagt, inte Därför ja håller på, utan för att jag älskar det..

Cnox
0

Jag kör ponnytrav och stortrav. men jag tycker ponnytrav är sååå mycket roligare:)

Beeea
0

Jag kör ponnytrav för att det är roligt och jag diggar russen såå mycket!^^ Kommer inte att gå över till stortrav..

DubbelE
0

ne alltså.. jag vill hålla på med stortrav och ponny, när jag blir typ medelålders ska jag både ha ponny o varmblod om ekonomin håller.. o fall jag fortfarande har samma intresse dvs.

EllinoreBoy
0

Jag kör bara för att det är kul och när jag var 8år så kunde jag inte precis börja med stortravet! men jag har väl planer på att så småning om hoppa över till stortravet, men jag tycke ponnytrav är dökul och det är en sport för sig!

Bumbi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja kör ponnytrav för att de är så extremt roligtGlad Visst funderar jag på stortravet, men just nu är det bara montélicensen där som lockar sen får vi väl se.

ozzkan
0

Tjaa, asså Nej, det är inte därför jag kör ponnytrav. Men jag tänker gå över (Alltså hålla på med både och) på Storhäst, kanske iår, men troligtvis nästa.

pumbaj
0

Ponnytrav är mkt bättre:P men självklart ska ja köra "stortrav" med:P men inte förrän när ja är 25 typ :p men ja kör ponnytrav för de är skoj:D

Emsaa
0

Nej man kör ju ponnytrav för att det är ett intresse i sig, men såklart vissa går ju över i stortrav sen (:

Nederstugas-Embla
0

Jag kör bara för att de är så skoj och har inga planer på att gå över till dom stora riktigt än (trots min ålder). Visst jag kör juh våra 2 stora hemma och även gjort snabbjobb med nordisen på banan men att köra lopp näe tack inte än.

Jagz
0

Nej, jag kör inte ponnytrav för att sedan gå över till stortrav, men däremot kommer jag nog högst troligt gå över till stortrav någon gång, om inte annat när jag är för gammal för ponnyer. Utan någon form av trav skulle jag nog inte klara mig speciellt bra :)

thilda-
0

nej.. bara ponnysar än så länge :) men tankarna har väl sniffat lite på Montelicens på stora :)

Geminii
0

Från början höll jag på enbart för att jag tckte det var kul och självklart tkr jag dt nu me men när vi flyttade till egen hästgård så började jag vara i ett travstall och nu är jag jättesugen på storhäst montélicens. Sen så tkr jag att ponnytravet börjar bli så "allvarligt" det är inte samma som förut, dt glöms bort att dt är mkt barn i den är sporten, och dt ska vara en kul sport men det börjar nästan likna stortravet alldeles för mkt..tråkigt tkr jag

MAR1A
0

jag kör ponnytrav för att det e min hobby å för att jag tycker det e så jäkla kul inte för att jag ska gå över till stortrav sen för det har jag inga planer på :)

PippiL
0

När jag började med ponnytrav så var det hästintresset som var avgörande. Sen har det utvecklats och idag har vi stora hästar också.

Men det är väl precis som inom andra sporter. Men börjar för att man tycker att det är roligt med det just då. Det är ju långt ifrån alla fotbollsspelare som blir proffs.

Men det är väl klart att stora travet alltid har funnits där. Kommer ihåg som liten när jag såg Elitloppet på TV, intervjuer med stor kuskarna. Då tänkte jag att det loppet skulle jag vinna när jag blev stor… Nu är det inte ens nära, men drömmen fanns (äh finns än…  ;) ). Idolerna, Stig H o grabbarna.

Svaret på din fråga blir: Nej jag kör inte ponnytrav, har aldrig gjort, bara för att gå över till stora travet. MEN med åren så har det blivit en naturlig sporre, någonstans jag strävar, dit vill jag också, bli en vinnare i dom stora loppen.

Absolut_Luks
0

För mig är det nog lite halvt så. Jag kör ponnytrav för att jag tycker det är kul och jag gillar min ponny. Men om jag hade haft åldern inne så hade jag hållit på mer med varmbloden.

TildaLinge
0

Kör ponnytrav för att det är så rooooligt :D vet ej om jag ska gå över till stortravet, när den åldern är inne.

Impulz
0

Absolut inte!

jessssica
0

Jag kör ponnytrav för att det är såå roligt och för att shettis och russ är de bästa raserna!! =)

Sen kanske jag kommer börja med stortrav det vet man aldrig, men jag tävlar inte ponnytrav för att jag sedan ska börja med stortrav! :P

Hannna
0

Börja med ponnytrav för att jag inte gillade ridning. Inte ens när jag började ta min licens för stor häst hade jag tänkt börja köra, kanske något lopp bara för sakens skull. Så det kan jag väl inte säga att min tanke på förhand var, men så här i efterhand var det ju en jättebra inkörningsport.

Wahlberg
0

Började med ponnytrav för det va så otroligt roligt, men nu lockar varmbloden betydligt mer :P Ponnyn är bara några mellanår :P

xxeliiinxx
0

Jag kör ponnytrav för jag älskar det X) Det hade du väl redan räknat ut?

Liiiiiiinn
0

Nä fy ja ska inte börja me stortrav:P

Miii4
0

"26 Du e ju rädd för o köra dom ;)

thilda-
0

#27 haha ;D Hon är inte ensam :D jag tycker att dom är stora o läskiga ^^

Frickan_mary
0

jag ska noog börja me o köra storatrav för det är kul ;) men det är ju roligare me ponny.. körde en 2 - årig valack för ett tag sen.. det gick ju betydligt  snabbare men det äe ju roligar me ponny :)

hannibal-roll
0

Absolut inte!

Jag har provat att hålla på med varmblod…. men ponnyer är sååååå mycket roligare. Så mycket roligare att jag inte tänker gå över till "stor-häst" utan tänker börja med vanlig körning (och ha kvar mina älskade russ) när jag fyller 25.