skor
Är det lag på att ha en klack på skon som i ridning när man kör ?

Nej, det ska vara "praktiska" skor. Ex träskor, sandaler eller pumps är inte att föredra.
PÅ tal om skor när man kör.. Får man köra i foppa-tofflor? ^^
#2 vet inte, men det vore skönt om man fick det :P

#3, haha, jag mena de ^^Jag ha typ alltid de på tävlingar.. Fast det är dock mindre skönt å bli trampad på foten när man har foppa x)
#4, gympadojjor har jag ALLTID! Eller ja.. Rosa adidas, eller svart/rosa nike.. Å ingen har klagat på de!
#5 haha de tär väl den enda nackdelen med de tofflorna :P

Det beror helt på vilken ekipagekontrollant det är… Jag kör också alltid i gympadojjor och ingen har sagt nåt men jag vet att vissa banors kontrollanter tycker det är olämpligt, varför vet jag inte. Vad hjälper det med typ klack? Så länge det inte finns någon risk att man tappar skorna så borde allt vara okej…

men va , klacken hjälper ju inget när man kör tycker jag ? :S då är det ju lika bra att köra i gympadojjer o de e ju mycket skönare än ett par "ridskor" tycker då jag iaf .

jag har alltid gympa pjucks när jag kör! men har blivit tillsagt på eskils några ggr… men har blivit tillsagt kanske 2 ggr av 15 så jag bryr mig inte så mkt..
i ridning därimot tävlar jag alltid i ridstövlar, träningstävlar/tränar i chaps o ridskor.
men då är det ju typ endå lungt :P

Jag har aldrig hört att man ska ha klack på skon när man kör.. :P
Ingen harå sagt till mig, å jag har kört sen 2003… Ska tamej rackarns testa köra i foppa-tofflor :D mina är ju så rosa å fina :D
#13 men endå :P sätter man dedär bak i hälen som sitter dom juh :P

Dom sa faktiskt till i vetrinärvolten i ett russlopp på visbytravet att man ska ha skor med klack. men detta var tillsammans med stora travet och dom sa att man skulle ha klack iaf när man körde russ på stortravet.
#14, ja dom gör ju som de ;) Fast frågan är hur bekvämt de blir för hälarna? ;)

Cilla körde i foppa-skor när hon vann bygdetrav i somras. Alla skratta :)

Själv kör jag också alltid i ett par adidas-skor, mycket skönare ju. Och jag tycker inte att det ska ha någon roll om det är klack eller ej när man kör, rider är ju en sak..
# 13 - Diggar din stil alot;D Ska försöka fota dig och tofflarna XD
#19, jag skulle seriöst ha kört i dom, MEN nu har min förbannade lillasyster taigt med sig dom där tofflorna till Göteborg där hon ska tävla friidrott (dock inte i tofflorna ^^).
Jag får ta å köra i dom i östersund ist :)
# 20 - Nayy, de skulle ha varit dundersuccé ;D
#21, äääsch, jag tar morsan svarta gummistövlar med rosa blommor på ist :D:D:D
Fast i östersund blire då för tusan mina fåååååppisar :)
# 22 - Minst lika heta ;)
#23, men dock mycket obekvämare x)
# 24 - haha:P Jo, det håller man juh med om!
hahaha men jag skulle absolut inte kunna föra i foppa tofflor i min sulky där man lägger fötterna som där e det bara järn och inge grejs över så det skulle inte vara så skönt :P

Kör i lite olika, ibland i nå som ja köpt på travshopen och ibland i vanliga gympaskor.. :) de är skönast ju..
jaa precis :)

men hur ser det ut med gympaskor? tycker ni inte att det ska se lite snyggt ut?
#29 jag brukar inte kolla på kuskens skor :P

när vi va på eskilstuna den 15e vart de en liten kille med shettis som vart ute o värmde med bara sandaler, inga sockar ens.. undra om han fick köra så i loppet också?? hoppas inte!
#29, JAG ÄLSKAR ROSA! Finns de då någe snyggare än rosa gympadojor!? OHNO!!!! Snyggaste som finns, helt klart!

#32 Säkert jätte snyggt… men kanske inte på en travbana?!? Jag tycker i allafall inte gympaskor hör hemma där, sätt på din häst ett rosa ludd i stället 
#33, vad hör hemma på en travbana då? Jga tycvker tamejtusan att et är bra att nån bryter "riktlinjerna". Det finns inga lagar på vad man ska ha på sig , annat än hjälm, vita körbyxor och reggad jacka.
Och varför funkar inte gympaskor? Gör det ån skilnnad mot för skor med klack?
aja jag är ingen material lirare jag tycker man kan ha vad som hällst :P

jag tycker bara att man kan se lite välvårdad ut, lika väl som att hästen har rena saker på sig så kan man väl ha ett par snygga skor med klack? jag gillar i allafall att se hel och välputsad ut på tävling!
#36 håller helt med dig.
Jag som tycker det är nästan omöjligt att se välvårdad ut påtävling?
Upp tidigt som fan, mörka ringar under ögonen, osminkad, oborstat hår, smutsig och stressad…
Då tycker jag att de minsta jag kan bjussa på är mina gympaskor som kostat en del :D Som för övrigt är dom skönaste jag har!
#38 hahah king :P

#38 åker du ut på hopptävling i dom skorna också?

en del har bättre saker än andra, så är det bara och det betyder inte att man är ovälvårdad om man inte har det nyaste och finaste utrustningen, det kostar faktiskt pengar. Jag tycker att det är upp till var och en att ha på sig vad dom vill, även om jag håller med om att det är snyggt med fina grejer.
#40, jag hoppar inte, jag slutade med ridning när jag var 12 1/2. Har inte änns grönt kort!
Och av vilken anledning skulle jag på hopptävling? jag håller på med trav..

#43 bara en jämnförelse… men kör i vilka skor du vill, du är bara sååååå jobbig!!

Det står i reglementet att man ska ha lämplig fotbeklänad! Jag själv skulle aldrig sätta mej o köra i annat än jodpurs. Får du en het häst eller en häst som skenar så har du lättare att hålla emot hästen om du har klack på skon då du kan ta stöd med dom i fotstöden!
#44, det är väll en jäkla skillnad på HOPPTÄVLING där man faktiskt MÅSTE ha klack, och trav? Och vad jag förstått är hoppning mycket mer hurm an ser ut osv.
Och vem av oss är det som är jobbig? OM du nu tycker jg får köra i vad jag vill, varför ta diskutionen?

#45 TACK!
#41 precis
Men dehär är ju upp till var och en .
#45, gympaskor är lämpligt, jag vet flera som har det. Och jag kör heta hästar, använder fotstöden ändå. Och jag har inte sååå feta fötter (strl. 36) så dom åker igenom fotstöden!
Och för övrigt köpte jag mina sista "klackeskor" när jag gick i 5an, 11 bast. Kan ha dom än, men dom är inte sköna.
#50 du e rolig du haha

#50 risken är väl större att fötterna åker igenom om man har små fötter än om man har stora????
Själv kör jag i jodhpurs för allt annat ger mig skavsår på hälen :) Tänk bara på att även om ni själva skiter i säkerheten så har ni även ansvar för att ni och era hästar inte vållar någon annan skada! Inte för att det har med skor att göra (?)
//Mickan
#52, säkert, men jag har iaf nog stora fötter för att sitta i en sulky.
#53 hahaha inte konstigt att du ligger överst på listan över flest inlägg
#54, hahahaha, haru fattat taktiken? ;)
#55 mjoo fast jag skulle snarare tycka att det var pinsamt.. fast iof innan man fyllt 15 verkar man ha nån sorts licens för att säga emot allt och alla.. för att inte glömma att ens eget ord är lag… minns själv hur det var :)

Vilket tjaffs det blev om skorna? :S
Jag tycker inte det är så noga vad man har på fötterna, hur det ser ut, men sen så tycker jag att det skall vara skor med klack eller gympaskor, inga träskor/sandaler eller sånt, måste ju vara en gräns någonstans. :)
Håller till viss del med Ellinore i inlägg #41, saker och ting kostar tyvärr pengar här i världen. Visst skulle jag också ha råd med ett par jodpurs eller liknande, men eftersom jag fullkomligt HATAR dom skorna och dem är typ min största fobi så känns det onödigt att slänga ut pengar på det för att "det ska se snyggt ut". Och när jag dessutom trivs så himla bra i mina trasiga, utslitna, ingådda gympaskor så är det inte mycket att göra åt saken! :D
#56, nu låter du som min mamma, de är läskigt!
#57, Gympaskor äger!
Dessutom tycker jag jodpurs ser ut som Pippi Långstrump skor. Visst, dom är säkert jättebra. Men jag älskar mina gympadojjor! Hr man sin stil så har man. Ju mindre den kostar, desto bättre!

Jag kör alltid i jodpurs: )

jag håller med # 58 ! hahhahahaha det är ju nästan skandalt! jag kör med mina Etnies street skor och pilot brillor, det är hettt!
Amandah jag tar mina foppa så tar du dina foppa i östersund? ;)
#60, självklart tar jag mina Foppa!!! Vad har du för färg på dina? ;)
Jag våga int köra i mina Etnies, dom köpte jag i april å int mycke använda x) Inte billiga skor ;p Får köra på mina Addidas :D Mina Nike är totalt uppnötta i hälen x)
jag får sånt himla skav när jag kör i gympapjuks (fast inte i Goodyear skorna förstås men de är så slitna.) Så det är Joddisar som gäller för mig.

Jag kör i ett par rid-/travskor som ja köpt på biderman för typ 5 år sedan..de är bra:) Har kört i "gympaskor" också och skulle kunna använda det om det inte var så att det är så oskönt i den sulkyn ja har..för man får skavsår..:/ :P

#61 Lätt foppa i östesund;) va har du för färg amandah?^^
:)
Det står i reglementet att "lämplig fotbeklädnad" är ridstövlar eller ridskor med klack och skaft. Däremot är det beklagligt att ekipagekontrollanter runt om i landet antingen slarvar eller är okunniga i vad som är tillåtet enligt reglementet.

#61 ljusblåa !! :D hahaha
du har ju nästan likadana etnies som jag ( har två paar ju ) fast en annan fääärg :D:D:D:D
jag har också ljusblåa foppatofflor :P
JAG HAR ROOOOSA :D sånna där knallrosa, inte grisrosa x)
JAG HAR ROOOOSA :D sånna där knallrosa, inte grisrosa x)

Haha lol vilket sneck omskor;P
Tror jag ska börja köra i mina rosa foppa tofflor el. kanske de turkosa… el varför inte en av varjeX)
#71, göre! Då blir min idol! x) hahaha
För övrigt är mina rosa körhandskar borta? Hoppas jag har dom i hjälmpåsen ;s

#72 haha ja lätt att jag ska ha dm på dubbel trave i ö-sund sen då;P
Mawe kommer bara ha rosa o vitt då;)
#73, haha, jag får ta å sno en grön av morsan så har jag en rosa å en grön ;p fast det är inte lika snyggt som rosa och turkost dock x)
Rosa är fiiiint! :)

HahaX)
Det tkr jag med:P

Jag har fått klagomål, tro ja, för att ha haft skor utan klack. Några ggr till o med ?
Fast ja kör endå i mina oklackade "gympadojjor".
Det skall vara klack.. dem på visby sa till oss om det i defileringsvolten om att det skulle vara klack

jag har illgröna foppa xD stenhård.
förövrigt håller jag med amandah… det är ju nästan omöjligt att se välvårdad ut på tävling..spec när man ska åka långt. ne de blir DC pjucks i fortsättningen..om dom håller ihop dvs, sulan håller på o släppa..men de blir superlim

Jag har me knallrosa x)

jag tycker man ska köra idet man känner sig bekväm i, bara man följer reglementet, men jag skulle nog inte använda någe annat en jodpurs när jag kör.
"foppa-tofflor" räknas ju till träskor… skona ska vara så att man inte tappar dom tex. joggingskor lr jodpush e lämpliga skor!

När brorsan skulle köra på Visby senast så var han tvugna att köpa nya dojor, då ekipagekontrollanten sa till honom att han inte fick köra i sina skor utan klack!
PÅ LICENSKURSEN fick man lära sig att det skall vara klack på skorna! Det ser hemskt ut med folk som kör med gympadojor TYCKER jag.

#82 Du skojjar?

Jag blev också tvungen att köpa nya skor innan en start. Kostade 600 pix, gick sönder efter en säsong, hrmf…

#85 Så knäppt. Ja körde HELA helgen med mina platta sneakers. Ingen sa ngt, o aldrig nån som gjort. :S

#84 Nä, faktiskt inte!
Även om man har klack på sina skor så ser man folk som inte ens har fötterna I fortstöden utan sätter dem på bakre delen, så de får litet mer böjda knän, och då spelar det ingen roll vad man har för skor. Annars så har jag faktiskt svårt att förstå vitsen med klack (har själv kört många gånger i gympa dojor)…

#87 Precis finns värre saker än att sakna klack :S

Jag kör i kör booots ;P
Jag har då int heller fattat varför man ska ha klack?
Asså även om man nu ska "hålla emot" med fötterna, så håller man väll inte klacken just på det stället man lägger kroppstyngden på? Iaf inte jag gör det..

hm.. kör i skitbruna "travskor" när jag kör lopp.. å vanligt på banan har ja gympaskor, kör hemma i foppattofflor.. såklart.. hehe ;P
undrar å varför man lä ha klack.. jag tycker det är samma som att köra utan liksom.. klack, de ska man ju ha när man rider ist.. heh..
fyf*n va fult o tävla i foppatofflor!! skäms på er! ;O dom e grymt sköna men ändå ;)

på licensen fick vi lära oss att ha klack på skorna för att inte kunna fastna i fotstödet. Men det finns bara en sorts fotsteg som man kan fastna i utan klack och det är sånna som på bilden !DEt är ändå pytteliten risk att man fastnar i dom tkr jag. Dom som har andra fotsteg bort absolut INTE behöva ha skor med klack tkr då jag. Jag kör då i min gamla utnötta adidasdojjor som jag älskar !