Travstammat årsföl säljes!
Behöver verkligen sälja min fösta uppfödning eftersom hennes mamma är ombetäckt och troligen fölar i sommar.
Solsticka
Gotlandsruss sto f. 2013 fux blir ca 122-123cm
e. Stig-Helmer 461 rek 1.53,9 u. Bessy Sun 2325 rek 1.51,6 ue. Rusch 456 1.57,5.
Pappa Stig tillhörde kulltoppen på 90-talet med en 3:dje plac i kriteriet & en fjärde plac i derbyt. Stig är även storebror åt elitpremierade/SM-vinnaren Tyson II 536 rek 1.36,3.
Mamma Bessy var bla Sveriges näst snabbaste 10-åriga russto under 2011. Hon har tagit många segrar & fina placeringar samt vunnit ett flertal montélopp i överlägsen stil.
Solsticka är mkt social & rar tjej som hanteras dagligen. Är framåt & trevlig, kan lämna sin mamma i januari 2014. Är chipad & passansökan är inskickad!
Säljes i första hand till travsatsande hem.
Pris kan diskuteras då hemmet är viktigast!
Ring för info. För fler bilder/filmlänk vänligen mejla.
Kontakt: Rebecca Jansson tel 0763512363 mejl rebeccajansson-akerblom89@hotmail.com
Passet har nu kommit! Jag kan somsagt tänka mig att diskutera priset vid snabb affär där hon kommer till ett travsatsande Hem!
Bifogar seger-bilder på hennes duktiga mamma som har en otrolig tävlingsinstinkt & väldigt travsäker. Ingen tvekan dom att dottern kommer att bli minst lika duktig som sin mamma!