Presentera Din ponnytravare!
Här får Ni presentera era ponnytravare, med foto och allt! Har Du flera ponnyer, lägg in ett inlägg/ponny, eftersom det bara går att bifoga ett foto/inlägg. Använd gärna små fotofiler, så att även modemanvändarna kan titta på dem!
Har du en riktigt snabb ponny, dvs med rekord under 2.00 (kat B) eller 2.35 (kat A) så får den en extra fin presentation - läs här!
Hejsan!
Här kommer min ponny:Nordanåkers Sputnic. E: Stjärngossen U: Källbergets Daisy. Han har bara gjort 3 starter ännu. Hans reckord: är 3,21,2 (volt) (1140m)och 3,18,0 (auto)(1640m).Han är mer stark än spidig. Men vi tränar på i dag ska han skos om då han har lite problem med balanseringen. Men hitils har vi två röda rosetter!
Sputnics historia:
Jag Julia Olsson som tränar och kör , är bara fodervärd under detta år. Sputnic kommer i från Nordanåkers stuteri i Malung. I höstas fick vi hem Sputnic. Då var han inte inkörd lr så. Hadde gått i flock hela sitt liv med massor av andra shettisar. Han var då 4 år. Vi fick hem honom och började jobba honom. Allt gick förvånansvärt enkelt. Sputnic visade sig vara en riktigt snäll ponny. Arbetsam och villig att lära sig nya saker. Väldigt nyfiken på allt.Ca:2 månader tog inkörningen. Han är även inriden nu. I kvalet sprang han tiden : 3,18.0 vi var mkt nöjda! Vet dock att han kan bättre, efter loppet drog han nämligen inte ens en suck! Det var som en lätt träningsrunda för honom. Hans lilla problem har varit att få honom att springa om konkurenterna!:D Men det börjar komma mer och mer nu. I auto start kan han bli riktigt taggad! Annars i övrigt är det en JÄTTE mysig ponny som kommer att kunna gå långt.
/hejdå från Julia och Sputnic

Jag tänkte börja med att Presentera en av våra ponnytravare.
Det är min dotter Amanda.Frick som kör våra ponnyer.
Slättens Lilla My är ett svart 5 årigt diplomsto som gjorde sin första start som 3 åring men gjorde bara 4 starter pga hon var lite sen. Men det gjorde hon bra med 4 starter och 4 placeringar. Som 4 åring gjorde hon 9 starter och tog även sin första seger. och totalt 7 placeringar.
I år har hon haft en kanon säsong än så länge hon har gjort 8 starter och hon har 7 placeringar och 2 av dem är segrar hon har satt nya rekord nästan i varje lopp och just nu är hennes tider 2.47,1 volt och 2.43,0 i Auto.
My hon vann agria försöket på Axevalla så vi ska åka till Solvalla och tävla i finalen den 29 september.
Mys mamma heter Slättens Lina även hon har gått på trav men är inne i en vilo tid (fått föl), pappan är Django v.d Romer, Någon snällare häst än My får man nog leta efter , helt o komplicerad att ha och göra med och hgar aldrig blivit diskad i något lopp så man kan nog säga att hon är rätt trav säker ;-)…
Vi brukar även visa My på utställning och hon får alltid fina poäng även om hon går på trav så det går att kombinera trav och utställning .
Jag får väl skriva något själv i tråden också då…
Den av mina ponnyer som nog kommer starta i år är Hippotekets Cassis. Hon har tidigare varit utlånad till fam Aronsson, men är hemma hos mig nu igen. Hon debuterade förra året, kvalade i juli, tror jag… Är i alla fall hittills prisplacerad i samtliga starter, även om flera av dessa är 5-6 plats. Rekordet är 3.12 nånting, jag har inte tiondelen i huvudet…
Cassis kommer aldrig bli någon större travstjärna, men vi älskar henne i alla fall. Hon är nämligen en ypperlig barnponny som är lagom pigg och snäll att både rida och köra.
Cassis är e. Smevallens Royal u. Kringlan - Freddie.
(Kringlan är även mamma till Blimunda (e. Sir Douglas), som numera är exporterad till Finland och har fått vårt stuterinamn, dvs heter Hippotekets Blimunda numera. Blimunda var med i årgångstoppen som 3- och 4-åring, rekord 2.38.)

Vi har Lotus af Sörtå en svart hingst som är 4 år. Han har ett rekord på 2.59. Tyvärr har han inte varit riktigt fräsch i sommar så han har inte tävlat. Vi hoppas dock på att han ska hinna göra någon start i höst.
Bilden är lite mörk men jag tycker det ser så gulligt ut när lilla Evelina kör… Hon sitter med benen rakt fram och kör för hon når inte rockardens "golv" och då glider hon ner… 
#4 guuud vilken söötis. Får lov att säga det bara ser så gó ut!

Hej! Jag har en jättefint russ som heter Karl-Oskar E. Effekt U. Allgunnens Pinny (kallas för Ogge) han har rek. 2.06 När vi köpte honom från Halmstad hade han ingen vinst och hade rek. på 2.20 nu har han 4 vinster och sprungit in över 9.000 kr Jag får tyvärr inte köra honom sjålv eftersom jag inte fyllt 12 år ännu…men nästa år!! Vi har Emilia Hiltula som kör honom,Frida Simonsson har också kört honom och hon har vunnit tre ggr med honom. Iår har han haft problem med ett framknä så vi har fått spruta honom..men är nu på gång igen. Hans rad 35 6-6-5 Han har bara gjort 5 starter iår med tre vinster, en andra plac. och en oplac.

Har också en jättefin shettis som jag leasar . Hon heter Sindy.O och är E. Schamil U. Näsvallens Marina hon är 9 år, och när vi tog henne så hade hon aldrig varit på en travbana förrut och det var i dec-05 Hon är en mycket tjurig ponny men med träning så går det bättre och bättre. Hon och jag gjorde våran första start i Boden 17 April och då vart det en 5:e plats.Hon har nu gjort 10 starter med en vinst, 3 andre plac och 3 tredje plac. inspr.lite över 5.000kr och ett rek på 2.51 och det är jag jättenöjd med.

Colt är ett gotlandsruss efter Ripadals Jinnic, undan Ripadals Fanny.
Han är född år 2000, han är en fuxfärgad Valack.
Jag köpte honom från skåne (tomelilla) då han var 3 år gammal, väldigt hingstig eftersom han vart kastrerad bara ettt par månader. Colt har ett travrekord på 2.22.8 volt, och 2.17.0 i auto.
Han har startat ca 20 gånger och har hunnit ta en seger, 2 andra platser och en tredjeplats.
Colt är en väldigt trevlig häst att ha och göra med, han är väldigt snäll, inte alls hetsig, utan lungn men inte slö, perfekt temprament i min smak.
I lopp är han inte bäst i någon speciell position men han trivs inte i ledning, och han trivs inte långt bak, utan han ligger helst i klungan och kämpar om placeringarna.
Hej!
Jag har en shetlandsponny som tävlas.
Han heter Roshems Red Baron, e. Dirk vd Achterdijk, u: Roshems Brocélinde. Barre (som han kalls) är född 2000, han är en fuxfärgad valack som mäter 105cm över havet.
Barre gjorde sitt första år på banan 2005, då var han utlånad till en familj i Svedala. I år körs han av hans uppfödares dotter och är numera bosatt i Östra Värlinge.
Barre är startad 16ggr totalt 3-2-2-3 och har sprungit in 3475kr. Hans voltrekord är 2.58,5 , inget autorekord än.
Barre är förövrigt en trevlig kille med en del humör, han är även utställd & avelsvärderad. Han blev Unghingst champion som 3åring med 39poäng -2003, sen avelsvärderades han året efter med samma poäng, men numera är han valack och verkar trivas bra med detta.
Jag är "bara" stolt ägare som åker ut och kollar på alla lopp han springer, överöser honom med beröm och bjuder på ett och annat saftigt äpple.
kort presentation av min ponny Hannibal Roll:
Född 1997 e: Parat u: Bodilla Roll ue: Munter.
Rekord: 2.06,3a och 2,09,2v.
Resultat: 49, 9-9-5, 12.600 kr. Han har även startat i monté några gånger för många år sedan (innan montén kom med i statistiken) vad jag minns tog han en seger och en andra plats.
Jag och min familj köpte Hannibal som treåring och har ägt/tränat/tävlat honom sedan dess. Hannibal är en riktig tuffing som har råkat ut för endel skador men aldrig gett upp!
Hannibals bästa kvaliteer på tävlingsbanan är att han är orubbligt lugn och nästan aldrig tar ett enda steg i galopp. Han har aldrig blivit diskad för galopp! Inte konstigt att han är mattes favorit, mysåker (om än lite lagom fort, 2.15 räcker fint) det gör man bäst bakom Hannibal Roll!
Farmens Delta född-2001 på Farmens Stuteri
e;Skärmnäs Pigall u;Ripadals Jonna ue; Brunte.
Rekord: 2.15.6 och 2.24.5a
Resultat: 16, 0-0-2 1250:-
Vi köpte Delta som 3 åring av Farmens ponnystuteri ifrån vollsjö då vi endast hade sett henne på kort och fastnade direkt. Vi tog hem henne på transport. Och när hon klev ur transporten så var det en fin liten feminin dam.. Riktigt snygg var hon.
Hon hade gjort 2 starter när hon kom till oss och vi startade inte henne förrens 4 års säsongen och hon var väldigt orutinerad då och tog gärna en galopp om hästar sprang förbi men hon lyckades ta en 3:e plats som 4 åring på tiden 2.33 sen i år som 5-åring så har det verkligen släppt har haft placeringar på 7 av 8 starter och ett nysatt rekord på 2.15.6..
Delta är en helt underbar häst som är så himla snäll men gör alltid sitt bästa på banan nu när hon har fattat vad hon ska göra..

Bumbi Lina
Född år 2003 .
e:Gläntans Domino u:Keppa ue:Dulex
Rekord : 3.22,5
Resultat 2006: gjort 6 starter 0-0-0-0-3-0-1 500 kr 1 diskning + 1 opl.
Bumbi Lina är en väldigt lite och gullig shettis som vi tog hem den 6:e augusti 2005 då börja vi köra in henne just nu har hon 3.22,5 i rekord .:D
puttar upp den här tråden, så att alla nytillkomna ser den också!
Jag och mina syskon köpte min förra ponny när han var ca 6 månader i början av 1993. I oktober förra året sålde vi honom till Danmark där han fick börja om sin travkarriär!
VETAPRINSEN
Här hemma i Sverige gjorde han 99 starter, vann 3 ggr och 2a ca 14 ggr. Han var alltså ingen vinnartyp, men kämpade starkt för det mesta. Hans rekord här i Sverige blev 2.35,8. Det blev jag supernöjd med!
Eftersom hans rekord nollställdes när han kom till Danmark har han kunnat tagit 8 säkra segrar av 8 möjliga. Han ska även vara med i det Danska mästerskapet den 19 augusti i sin klass.
Här är en dansk ponnytravsida, Prinsens hemmabanas:

Solos Harry Boy
E: Jucent U:Happy UE: Munter Resultat: 2-d-1.(tre seaste) Reckord: 2.17,2 (volt) & 2.25,4 (auto)
Harry är en 7årig vallack som har gjort 20 starter i karriären. Han var i Skellefteå innan jag fick han julen -04. jg tog licensen på honnom i rättvik -06 och han vann alla licenslopp klart med flera längder alla gånger. han kom inte först två gånger och då kom han tvåa i mål båda gångerna.. han var en liten stjärna där
men nu vill jag inte verka skytig eller nåt.. men sedan dess han han gjort tre starter -06 och han har vrit jättebra i alla tre.. hemma är han en hungrig liten ängel som älskar att tigga till sig lite hästgodis eller ta full sats mot stället där vi har hö på.. men han är lite halft busig hela tiden.. men han är i alla fall snäll och inte rädd för nästan nått.. och det är vel det som är bra å.. :) det var all om honnom..

Pozzi -98
E. Polar U. Zita UE. Cedrik
rekord. 1.59,4 i volt 2.02,3 i auto
68 starter 11-5-9. 13.025 kr

Gervides Ösa
*1998
Född hos Eva Fahlstedt Gervide gård, Gotland Köpte henne i början av juni, har kört henne sedan hon var tre. Diplomsto.
e. Chosan
u. Gervides Ylvali
Brun stjärn med strimbläs
Travrek 2,07,8
monté 2,12
Är inte riktigt säker på hur många starter hon gjort, runt 35 tror jag. varav 3 vinster i trav och 2 i monté och en del placeringar.

Vi har även Dee-Dee N.Q som är ett 4 årigt rödskäck sto som är efter Slättens Madgic II och Dalsgårds Lina.
Dee som är efter våran egna hingst köpte vi på sen vintern som åring och då var vi de 4 ägarna och vi ty´ckte synd om att hon skulle behöva vandra runt mer, så hon har fått stanna här och det är inget vi ångra .
Hon startade i kriteriet som 3 åring men tyvärr blev hon diskad men det gjorde inget hon tog sig dit i allfall. I år har hon gått både upp och ner , men nu har vi börjat hitta hur hon ska köras.
Hennes volt rekord är just nu 2.57,8 och volt är 3.00,2
Jarmo -04 | hingst
e. Ernst Romeo - u. Jarette
Mycket fin herre som jag köpte av Tysons uppfödare (samma mamma) i somras. Nu håller vi på att köra in honom, mycket snäll häst, inte långt ifrån vagn. Ska försöka att få med honom i Kriteriet, men jag ville inte köra slut på honom i 3-års säsongen. Jag tror att han kan ha fin kapacitet om han får tid på sig.

Cleo är ett 4 årig russ sto.
E Parat U Mollnia Ue Zoyer
Jag köpte henne i november när hon var två. Inkörningen var inte helt odramatisk då hon har en enorm egen vilja. Men när vi äntligen hade fått på vagnen och allt gick lungt och bra så förtstog hon inte rikgit det här med att man skulle trava. Kvalade till slut på 2.52. Första starten slutade med att hon stannade vid utgången och vägrade ta ett steg till. Men vi försökte igen tre veckor senare och det slutade helt otroligt nog med en vinst. Efter det har hon tagit 6 segrar till och har nu mer ett rekord på 2.07. Än idag vet man aldrig innan loppet om man ska vinna eller om hon ska bromsa helt och till slut stanna. Men nu mera är man van vid det och får ta hennes dåliga dagar med en klackspark och helt enkelt se frammåt!

Pondus Pirat
e.Nomad G u.Pomona
-92
Rek:1.56,3 - 1.59,0a
Pondus är min ögonsten, mitt första russ som jag haft väldigt roligt med och tatt många segrar med. Han är väldigt pigg och busig och den smartaste hästen jag vart med om, jobbigt smart, kan öppna allt (te.x lådor, box dörren mm)och är expert på att rymma ut från hagen!!!! Älskar han enormt mkt! Tyvärr skadad och kommer inte till start nå mer i år!
Varette
-00
e.Vagabond u.Jarette
Rek:1.45,7 1.45,5
Denna dam är inte vilken som helst, jag är oerhört tacksam och glad som fått denna chansen. Hon har vunnit kriteriet vart 2:a i derbyt, sprintermästaren och 3:a i femårsbaggen,5års mästerskapet för att nämna lite. I år har hon tagit svenskt rekord för äldre ston volt 1.45,7!!! Vart 4:a i Elitloppet, SM och 3:a i Monte SM bakom hingstarna, slagit stona hela tiden. Tyvärr vart dett ett galopp misslyckande i Guldstot! En riktig Guldmärr!
(Bilden är en vinterdag, när dom 2 busade i hagen;)

Mina ponnytravare:
Haga e. Granit, f. 98 en lånehäst som ska lämnas tillbaka till ägaren i slutet av oktober. Har gjort 16 starter, 2.44,0volt, 1700kr intjänat.
Peron e. Ripadals Benni, f.02, har ej kvalat än men är i träning så i början av nästa år så =)

Här kommer en presentation av mina blivande travponny Ängdalas Calippo:
Född 2003, gbr, kl.II e: Rusch u: Dontie ue. Ripadals Benni
Pappa Rusch har travat under två minuter. Mamma Dontie har rekord 2.16. Halvsyster Ängdalas Piggelin (f:2001 e:Parat) var med i Derbyt som 4-åring.
Calippo eller Kakan som jag kallar henne är snart redo för kval. Det har inte gått enligt planerna för hennes del då hon drabbades av en skada i vintras. Men nu verkar det som sagt vara på gång!
#35 Vad fin! Liknar min plexus faktiskt! Fast inte travet :P

H Calvero -99
~Lilleman~
e: Bond u: Didi Ross-Munter
Köpte honom som ettåring och här stannar han tills han dör<3 En kanon ponny som alltid gör sitt bästa, de kan jag med säkerhet säga då han gick med hovledsinflammation båda fram när han mellan 2-5år, trots den gick han under två min och startade i årgångsloppen, han är med andra ord en riktig kämpe<3
Hittills har vi resultatet;
1.58,4k
37st 9-7-2 *av 37st har han varit diskad och nolla endast 4*
Bilden är från defileringsvolten till Derbyt:D

Ina Roll - 98
e: Vagabond ~ u: Kajpa
Rek: 2.05,7 - 2.02,8a
Ina fick jag köpa förra våren av dåvarande ägaren. Eftersom jag alltid tyckt att det är en bra häst blev jag förstås glad. Vårträning gick bra och vi hann med 6 starter innan olyckan skedde. Inas flugband hade glidit ner och skavt på ögat, samtidigt som som kliat sig på sig extremt skitiga kompis(
) så det blev en stor infektion. Höll på att mista synen med 2 månaders rehab och sedan vila på detta gjorde susen. Detta året inleddes med seger och nya rekord.
Årets reultat är följande: 10 starter, 1-7-0, samt en 5a och en oplacerad. Hon han endast gått över 2.10 en gång i år och började rekordet på 09.
Totalt:
28 starter - 5-9-4 Insprunget: 9925:-

Ventil
1995
Major G - Xtra - Nomad G
Född hos Kurt Larsson, Björketorp.
Ventil som till vardags Kallas Ville eller Tilen köppte jag 2003 av Lisa Täpp i Malung, innan dess hade han bott hos Maria Strinnlund från Kramfors. När ventil komm hem till oss var han lite deprimerad för det var en häst hos Lisa som inte hade varit riktigt snäll mot honom, och ärren syns på sommaren eller när det kommer en ny häst till stallet… I början när jag hade honom, eller det räcker inte med början, dom första 18 månaderna vägrade han totalt att springa fortare en 3.50-tempo och när Shettisen sprang i från honom brydde han sig inte det minsta utan tyckte att hon gott kunde springa utan honom. Men efter 2 år med bara Jogg, Liniment,massage o benlindor gav resultat när vi för första gången på 1½ år var inne på travbanan och var sällskap till min kompis häst så sprang han 1.46/500m..då började vi alvarligt fundera på att kvala honom. Kvalet gick av den 17 Juli-05 på Lindesberg, han hade då ett rekord på 2.30.5v och skulle behöva gå under 2.45… det klarade han galant och kvalade in på tiden 2.22.3. året 2005 så gjorde vi 5 starter varav 3 andra placeringar och sänkt rekordet till 2.24.6. nu 2006, har inte varit ett lyckat år och han har fått möta bra hästar och sänkt sitt rekord brutalt för en 3.e plats, nu ligger rekorden på 18.8vm, 2.16.8vk och 2.17.6ak.
Totalt: 22 starter: 0-4-1 Insprunget: 2.200:-
Jag får väl ta och lägga in min russvalack
Lojstas Kalle e. Juventus 468 u. Interina 3327 ue. Inter 380
Född: 1998 hos N-A Smith, (Lojstahed).
Rek: 2.09,2volt - 2.08,2auto/monté
Intjänat: 5.050:-
22 starter: 3-3-2
Kalle köpte vi tillsammans med hans tre halvbröder, dom hade gått som beteshästar ända sedan dom köptes från lojsta-hed. Kalle var en stor tjock 5åring på 127cm. Han var knabbt ledtam, samma gällde hans bröder. Jag, min mamma och min syster jobbade i ett år med alla dom tre och lyckades rida in alla tre och köra in 2st, den tredje var väldigt bakrädd. Jag startade kalle i trav förra året och han kvalade in på ca 3.04 rätt dåligt kanske men då var det en godkänd tid för russ. Jag kom 4:a i min första start sedan tog jag två raka. Ett lopp startade jag på ett ganska stort tillägg men lyckades vinna på upploppet på 2.17,3 tidigare rekordet 2.43,2 (rätt dumt nu när jag tänker efter). Sedan så startade kalle i Monté ett par gånger och han placerade sig i 3 lopp av 4. Bästa tiden 2.08,2. Så under första året så kammade han hem tre segrar och två andraplatser och en tredje han tjänade in ca 4.000. Han blev årets segerrikaste russ 2005 Visbytravet och bästa russdebutant 2005 Visbytravet , vilket gjorde mig väldigt stolt. Jag har aldrig haft så stora framgångar med något russ. Han ställdes även ut för kul skull och fick då 39p han gick 2:a i ringen av 13st med bla en 9:a på traven hihi….
/Rebecca Jansson

hej hej jag ska börja med min ponnytravare simab hon är 8 år och hennes reckord volt är 2.51,8 auto är det 2.58,2 hon är väldigt duktigt jag har vunnit med henne en gång hon kämpar på bra i alla lopp jag har ett russ som heter tuffing men han kör michelle ingerstad och jag har 3 shettisar till men dom har ej börjat en men jag får köra 2 hästar som jag får låna av michelle

Vi köpte Gemini av solveig på gotland utan att ens ha sett honom på bild. Men vi hade han på prov en månda och jag kan inte säga en vettig förklaring varför vi har kvar honom. In körningen tog ca ett halvår och i juni/juli i år kunde vi börja köra lite fort med honom. Men nu har han startat 9 ggr och resultat 7-0-1 D
Han är fortafarande lite bakrädd men det sitter kanske lite i huvet för att få springa:P Han har ett rekord på 2.08.5 men när han kan springa avslappnat i loppen så tror jag att han kan hur fort som helst.
E. Skärmnäs Pigall
U. Melinda - Munter

Dar's Golf, brun valack f-02. 9 starter, 3-1-0, *2.14,8
e.Darius Roll 1.45 - Lucky Ess 1.59 / Munter 1.44
Golf köpte jag som 2-åring, mest p.g.a hans fina travstam. Jag har aldrig tidigare stött på en häst med en sådan otrolig löpskalle som Goffe! Han ger sig verkligen inte föränn han är förbi. På banan är han mycket het, kräver otroligt mkt värmning, antingen diskar han sig eller vinner. Efter loppen travar han gärna tillbaks till stallet, och att vara med i prisutdelningarna är helt omöjligt, på banan ska man ju springa tycker Golf. Men jag tror det har med åldern att göra, han är ganska omogen ännu. Vårt mål i år var Derbyt, tyvärr satte vargtänder stopp för det men vi satsar på 5-årsbaggen istället. När han satte rekordet vann han med ca 100m, kändes som jogging. Bara han travar så går det mycket fort…
Rosalie, brunt sto f-96. 63 starter, 7-5-6, 2.05,5 - 02,0a
e.Grus 2.02 - Rosita III / Ponte 2.07
Rosalie var mitt första russ, köptes mest som läromästare. När jag började tävla henne hade hon rekord 2.10, alltså har hon nu sänkt sig 8 sek auto. Just auto är hennes starka sida, hon är väldigt startsnabb. De två senaste åren har inte alls fungerat för oss, tills i sommar så hon sänkte sig till 2.02 utan att ha gått max. Oj, tänkte jag, då känns inte 2.00-gränsen så långt bort… Men efter det loppet tog det stopp och det är verkligen inte samma häst att köra! Så hon vilar för tillfället. Annars är hon en väldigt snäll och trevlig häst som jag har lärt mig mycket av.

Säby´s Allan Cross 5 år
e. Granit u. Säby´s Sandy Bell
Crossen är en galen liten ponny som gör precis som han vill, då menar jag verkligen det också. Han har på senare dar blivit ganska snäll! Han har ett rekord på 2.10.6 men har endast två segrar i raden. han har startat i två montelopp.
Han är världens sötaste verkligen, men lite halvt galen, speciellt när man ska lasta!! Men jag älskar honom!

Carmas Aloevera. född 01. U. Kettcella E. Vagotte
Köpte henne vintern 02. Vi tog henne över telefon. "Vera" visade framfötterna redan som treåring och gick 2,08,8 o vart trea i kriteriet. sen ledde hon hela vägen in i mål på derbyt,men dom säger att hon hade tre galopper när hon bara hade två. sen femårsbaggen va hon trea i försöket och trea i finalen på 1,58,7 o de va första gången hon va under två minuter. sen i Femårsmästerskapet stämde de inte. hon va fyra på 2,04. så nått vart fel. men hon är min ängel och jag älskar henne. :D
Säby's Ludmila
F.01
E. Raider U. Felicia
jag köpte henne hösten 04 (eller ja, fick hon i födelsedagspresent av mamma o pappa) hon var då 3år gammal då =) jätte söt liten russdam var hon då =) "på den tiden" så sprang hon på 2.38,3 och idags läget så tränar hon på 2.20 efter en knäledsinflamation förra året =) men hon har ännu inte visat framfötterna ännu för vad hon kan m.m eftersom hon är lite för het för mig så jag har inte orkat hålla henne jämt.. HIHI :D
och hon betyder jätte mkt för mig iaf :P hehe ;D
hmm.. nu vet jag inte vad jag ska skriva men.. hehe =)

Hassan af sten
hingst född 20 april 2004
e.Ymp 515 u.Hassela
köpte han i höstas från lund.håller på och kör in han nu,han är jätte duktig,men han tar några hopp ibland. Ska debutera nu till våren.Ska ev.prova avelsgodkänna han 2008.Han är otroligt snäll för att vara hingst.Han är väldigt tillgiven,när man har en annan häst på gången (han har boxen brevid gången) blir han jätte sur för han vill bli borstad ryktad osv..
bilden tagen i november.
hej julia<3

#50, hahahaha presentera din ponnytravare Thomas XD

ODENA 4347
Isabell färgat sto född 3 Juni 2001
E: Rusch 456 U: Gullett 3886
Föddes en vacker morgon i hagen hemma i Dalhem… Gullett hade fått varit ute den natten för att hon inte visat det minsta att hon skulle föla inom de närmaste dygnen. Odena växte och blev en riktig tvättbjörn alltså en liten typ… När hon var på bete fick man ta skydd bakom Gullett så att man inte skulle få den galna unghästen på sig… Hon har huggits och sparkat efter oss en hel del. Vi satte igång och tomkörde henne våren 2003… Det gick bättre och bättre och hon blev snällare och snällare… Det går att tämja odjuret. Första gången i vagn blev hon helt vild och kastade sig iväg när skakeln tog imot i sidan på henne. Men efter att ha kommit till 10 ggn hände något som inte borde ha hänt. Det kom en cyklist när jag var ute och körde henne… Den cyklade om henne och hon skulle tävla det gick inte att få stopp på henne så jag styrde in i en ene buske. Sedan ett par gånger försökte hon sparka och skena men mamma satte stopp för det och sedan har hon varit snäll i vagn. Vi försökte kvala denna lilla madam 16 juni 2004 men rapportering följde och hon masserades och massor och kom åter ut ikval hösten 2005 där Linn Krusenblad fick köra henne och med drag hjälp av en viss Zavanna med rekord under 2 minuter tog Odena och kvalade in på 2.39. Nästa start vi gjord jag & Odena blev vi 2:a men ett R i raden. Det var 4 hästar av 7 st som fick ett R i det loppet så.. Sedan tog vi det lungt tills vi fick bort R ur raden. Sedan så började pengarna ramla in och Odena tog Pengar alla sina starter på våren 2006. Det var 3 femte plac. och 1 fjärde plac. Sedan var det på stortravet det skulle gälla men då blev det 2 diskningar i rad men sedan släppte allt och hon fixade en vinst. Sedan har allt gått bra och vi hoppas på en bra säsong 2007…
Ljungens Legolas
född -02 e ernst rambo u whopper
legolas köppte jag som tvååring av allan nilsson i veberöd. han var den snällaste unghästen som jag har mött. han älskade att ligga raklång och sova i timma vis utan att bry sig om vad som hände runt omkring.
han var väldigt lätt att köra in, han gjorde ingenting. jag kunge inte få honom att springa fort. när treårssesången började bestämde vi oss för att kolla upp honom, det gick ju inte. och väl var väll det. han visade sig ha inflamation i båda framknäna och ett bakknä. det blev behandlingar och vila sesongen ut.
i början på fyraåresesången började han lära sig sig hur han skulle använda benen. och på träningarna betede han sig helt exemplariskt, kvalningen gick precis på kvaltiden fösta start. diskad. andra start. diskad tredje start. sist sedan släpte det. han har inte sprungit så speciellt fort och han har inte tagit några segrar men han har jagat och tagit andra och tredje platser
så vi får se vad som händer nu när femårssesången snart börjar. han är i bättre form och mycket snabbare en vad han någonsin har varit förut….

Klipping:
Valack 9år..
U: Olivia (Lojsta hed)
E: Juventus..
117cm typ 115 ny skudd
Rek: 2.20.6
Inköpt april 2006 hästen hade inget pass eller mätt så de va ett jäkla jobb och tog tid och få fram allt.. Juli kvalar in på 2.48.. Sen dags för dubbeltravet på gotland 3starter 2st vinster.. sen kom stortravet tippad överallt men värmde för lite och kom 3:a inte fy skam de heller.. Ytterligare 2st starter med vinst sen ett stc lopp för att få en rosett..
Man känner att har en riktig vinnarskalle nu efter vintervilan hoppas den håller i sig hela säsongen =)
#55 Vem hade gömt denna förmåga i alla år?
56: De va en tjej som köpte han till och använda till trav men ångra sig sen och fick bara gå eller tränades varannan dag men inget tävlande.. Lycky me =)
Russto Bessy Sun 4325 stickelhårig fux född 2001 hos Sieglinde och Sonny Olsson, Fågelmara. Jag äger henne nu.
Härstammning:
Rusch 456 rek 1.57,5 u. Ingefära 3788 belönad med 42p -96 ue. Kanel 442.
Varför just hon?
För två jular sedan miste jag ett russto (Bessys) moster Krusmynta. Jag hade henne i ca 3 månader och höll av henne otroligt mkt. Jag var nära på att lägga av med hästar då jag blev erbjuden av Krusmyntas uppfödare Börje Johansson att köpa en systerdotter till henne. Det var inte svårt att tacka ja precis. Så vi åkte ut till Börje i Fardhem. Han berättade att han sålt Bessys mamma Ingefära dräktig med Rusch 456 till Fågelmara för ca 6 år sedan men köpt tillbaka stona eftersom Ingefära var efter ett av hans bästa russton Juli. Ingefära gick tydligen bara och åt där ist för att visas på utställningar och betäckas med klass-hingstar. Egentligen så blev jag mer sugen på Bessys mamma med tanke på att hon var en stor rejäl märr men vi åkte ju som sagt dit för att köpa Bessy. Så gick det ett kort tag och jag körde in Bessy alldeles själv- vadå tänker väl de flesta det är väl inge svårt, nej kanske inte det men hon var en bortskämd och ouppfostrad 6 åring som var mkt bekväm av sig det gick väl rätt fort ändå kanske lite för fort, tredje gången hon var i vagnen så klockade jag henne för kul skull och då gick hon 2.26,5. Jag blev rätt imponerad faktiskt. Jag tränade henne för kval hela förra året men det blev aldrig av varför vet jag ej. Vi testade på banan för första gången och det höll på att gå illa hon kastade sig in i staketet för att hon inte ville volta sedan så sprang hon för långt in i innersarjen hela tiden. Andra gången gick det bättre och så klockade vi henne på 2.21,6. Hela förra året tränade jag henne på omkring 2.12,4 och jag har bestämt att hon ska kvala under 2.15 det vore kul att skapa lite rubriker inne på skrubbs då många är så otroligt löjliga o springer och klockar andras hästar i smyg mm.
Lyckans Lorelei
16 årigt sto efter Brandij v.d. Hoorn undan Ekatorps Loranga.
Började träna henne år 2005 till ponntrav eftersom jag tog mi licens färdigt höstar 2005. När äntligen året 2006 kom så kvalade vi henne på tiden 3.15 . sen så var hon ju trors allt 15 så det var ju hennes sista och första år , så vi körde , inget att förlora. Hon sänkte och sänkte . 33 starter sammanlagt , 7 vinster.
Sluttiden blev 2.33,1 !
Vi Är chokade efter året som gick tänk vad en shettis kan göra på en sesång !
12 års valakk e vagbond u monalisa
Monark heter han, å han er den snilleste og søteste i mine øyne.
Har ikke hatt Monark så altfor lenge, men lenge nok til å kalle han drømmeponnien:) Han er alltid ivrig etter en tur ut og trene.
Jeg kjøpte han av Therese Nilsson-Borg, ei veldig flink jente som også hadde Ernst ronaldo. De er jo i samme tids klasse å måtte gå de samme løpene.
Jeg hadde solgt shettishoppa mi, Hånny og jobba en hel sommer på en avlsstasjon, hvor faktisk cigarbar og jr broline står og flere kjente. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en varmblods , siden jeg syns de har så innmari bra gemytt og bygning (generellt sett). Så hadde jeg plutselig mere lyst på kaldblods. Vi dro å så på en varmblods, men jeg ville ikke ha den.
Så på sathans aften kjørte vi til leangen travbane (ca 60 mil fra oss.)
Det var egentlig meninga at en mann skulle ringe oss slik at vi kunne stikke innom en bane vi kjørte forbi så jeg kunne prøve hesten hans. Men han ringte ikke, så da ble det heller ikke noe med den hesten.
Dagen etterpå startet Victor og Iselin midtsommerstrav løpet og fikk 3. Det er kjempe bra med tanke på reisen på 60 mil og kanskje mer, iaf han stod 12 timer på hengeren.
Så når jeg så det løpet så ville jeg å ha sånn kjapp ponni. Så da ble vi enige om at jeg skulle legge ut en annonse og søke etter ponni.
Jeg fikk svar dagen etter, av Theres Nilsson-Borg. Hu fortalte litt om Monark, sendte bilder og vi avtalte litt og sånt. Vi ble også enige om pris og når jeg skulle få han.
Så 9 september reiste vi til Sverige med Victor for å starta og hente Monark. Løpet gikk dårlig for victor sin del, han hadde sår på horn hinnen, stakkaren.
Monark fikk 4 tror jeg, på 1.57, å da hadde han ikke startet på 4 måneder!
Monark er uansett en utrolig herlig krabat man kan gjøre alt med!
Han har rekord på 1.53 forresten. ;)
här är discopärlan
e:haodoa u:ekots,discret
pärlan har vunnit en gång på gävle och kommit trea på solvalla.
pärlan kanske ska vara med i agria uttagnings lopp!!!

här är discopärlan
e:haodoa u:ekots,discret
pärlan har vunnit en gång på gävle och kommit trea på solvalla.
pärlan kanske ska vara med i agria uttagnings lopp!!!

Tejas Pirmin
rek. 2.11,1 3.550 Starter: 31 2 segrar 1 monté -06 1 trav -08
Vi köpte Pirmin som 3 åring från Stuteri Teja. Det va min ena stora syster som skulle ha Pirmin o träna o tävla med. Hon gjorde ca 4 starter o satte ett rek på 2.31 o en 4:e plats som bäst. De va även hon som red in Pirmin, men iaf. Efter 4 år uppehåll från banan (Pirmin va 8) så tig jag över, Han fick flytta tillbaka till Teja. Vår första start resulterade i en 2:a plats på 2.23,0 sänkning med 8 sek. Så har de fortsatt, han sänker lite varje år. Men nu på Eskilstunas dubbelhelg så tog vi v¨ran första Trav seger, o han sänkte sig 5 sekunder! Detta va hans 4 lr 5 start för iår. O mitt mål har redan gått u uppfyllelse. Vi ville att han skulle komma ner mot 10, o de gjorde han!
Så de va lite om Tejas Pirmin :)

Ripadlas Ramona
rek: 2.19.5
Ramona köpte min mamma till mig i slutet av sommaren 2003. Vi hade varit och tittat på Ramona och min syster provkörde henne för att se hur hon va för vagnen.. Jag föll såklart för henne direkt! Ramona va den perfekta hästen för mig! Jag har alltid varit rädd för hästar och en riktig mes uppe på ryggen förut vilket mååånga kan intyga, men Ramona va både lugn, trygg och framförallt den bästa hästen på jorden!! Det var hon som lärde mig rida och att inte va rädd för hästar! Hon har gjort mig till den människan jag är idag och nu går jag med på att göra näst intill allt, men självklart kan rädslan komma fram då och då vid speciella tillfällen men det är inte en bråkdel i gemförelse med hur det va förut!
Ramona va dräktig när vi köpte henne och fick en del problem med sin rygg efter en svår förlossning vilket gjorde att hon inte kommit ut och varit helt fräsch förräns förra året då hon även tog sin första och än så länge ända seger =) men det kommer mera!!
Ramona är världens bästa, när vi arbetar tillsammans är det som om vi är ett!! hon förstår minsta lilla tankeöverföring ja ger henne och jag förstår henne så väl också=) Hon är en häst som jag håller mycket varmt om hjärtat och som jag hoppas på kommer finnas med i den största delen av mitt liv… Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne, så mycket annorlunda det hade varit! En bättre vän kan man absolut inte ha!!

Båtares Dina
rek: 2.00
Båtares Dina kom till mig i slutet av vintern 07. Hon är en otrolig stjärna men så mycket krut och vilja!! En tjej jag tror mycket på!! Dina är världens mysigaste älskling=D Hon älskar att kela och kommer alltid när man ropar på henne!! Så fruktansvärt gudomlig!!! En riktigt skojjig tjej att köra eftersom hon alltid har viljan att springa, tror aldrig att hon varit sur någon gång när jag kört henne.. hon pinnar på som vanligt och vill bara springa och springa… Självklart kan man inte va en stjärna kombinerat med en snäll liten ponny.. utan hon har sin egen vilja och ett starkt psyke!! Vi har haft våra dunster men eftersom hon är en sååån ögontjänate kan man inte va arg på henne så länge;)… Älskar denna hästen fruktansvärt mycket och hon har en sån spec personlighet!!
Dina kan gå hur långt som hälst!! Det märker man på henne. Hon är fortfarande en liten bebis och mognar mer och mer heeela tiden=D Även om vi haft lite motgångar iår så släcks aldrig gnistan innom henne och nu kommer vi igen=D!!!
Har man någon gång fått en häst som Dina kan man aldrig göra av med henne!!! Älskar henne så in i bomben!!<<3

_Turbo B - 02
_e. Ripadals Jinnic
u. Hami
Turbo är en Åby ponny som gjort 23 starter =) Varav två i monté där det än så länge gått riktigt bra=) Han har rekordet på 2.10,8 för tillfället och har sprunigt in 2.350 :-. Turbo står på en gård en bit utanför Kungsbacka, Halland och har många fina ponnykompisar, bla. shettisen Majestät som även står inhyrd hos oss.
Han tävldes innan av både Daniel Wäjersten och systrarna Nilsson i Halmstad, eftersom jag själv tog licensen förra året, och fick ett läroår med travet med shettisen Caramelle.
Turbo älskar att vara ute och träna, och vill gärna ligga på och springa nåra varv extra, vilket inte alltid är så positivt (höhö). Han gillar även att vara ute på skrittturer med ryttare på ryggen, och även som han gillar att simma.
_Lite kort info om Turbo B :)
_

_Turbo B - 02
_e. Ripadals Jinnic
u. Hami
Turbo är en Åby ponny som gjort 23 starter =) Varav två i monté där det än så länge gått riktigt bra=) Han har rekordet på 2.10,8 för tillfället och har sprunigt in 2.350 :-. Turbo står på en gård en bit utanför Kungsbacka, Halland och har många fina ponnykompisar, bla. shettisen Majestät som även står inhyrd hos oss.
Han tävldes innan av både Daniel Wäjersten och systrarna Nilsson i Halmstad, eftersom jag själv tog licensen förra året, och fick ett läroår med travet med shettisen Caramelle.
Turbo älskar att vara ute och träna, och vill gärna ligga på och springa nåra varv extra, vilket inte alltid är så positivt (höhö). Han gillar även att vara ute på skrittturer med ryttare på ryggen, och även som han gillar att simma.
_Lite kort info om Turbo B :)
_

oj skicka lite många ggr XD

Candy's Surprice
f.03 e. Tyson II u. Miss candy
Han är bara kvalad nu i somras på 2.36.3 och väntas starta nu i sommar. han är en jätte go kille som vill vara tilllags. han var ganska stökig som yngre men har mognat till sig efter licenskursen på åby iår. vi hoppas att han ska hålla sig fräsch och inte bli för ivrig så han håller sig på benen.

syrran min har två shettisar med
Dino Rex
f. 04 e. Ytterhalls Mirstal u. Avalone
denna herren har fått en enorm charm som har gärna använder för att få en extra blick på sig. en underbar ponny som har mycket vilja. han älskar när vagnen kommer fram för attt träna och då ska ni bara veta vad glad han bli när han ska åka iväg och träna eller tävla.
han är glimten i stallet. den lilla fuxen med en stor stjärna och hjärta

Sedan har vi oxå
Kanteborgs Ginger R.
e. Hagdala Linus u. Kanteborgs Sangria
en underbar tjej med det rätta huvudet. har haft tuff i sina första starter då vinnarhästarna gått på snabba tider. hon har även vuxit mycket i sommar så hon drog på sig två diskningar men är på gång igen. gick jätte fint i bygdetravet på åby iår där hon kom 4 och 2 i loppen.
en häst som håller på att utvecklas och bli något större

#73 Mumsmums vilken snygging ^^

Aktiv
val. -05 e. Tyson II u. Hedi e. Inter
Är lite osäker på om den här killen är namngiven efter BM's trösk, eller om det är pga att han är aktiv till sättet..
Hade Aktivs mamma Hedi på foder i sex år, och lämnade igen henne ca en månad innan Aktiv kom till världen. Han skulle egentligen inte säljas, men då han högg ägarens barnbarn i axeln så fick jag erbjudande om att köpa honom. Jag slog till, och det är ingenting jag behövt ångra.
Det här är en stor, men snäll och lättlärd kille, som alltid gör så gott han kan. På tre starter har han hunnit med 0-1-2, och ett rekord på 2,19.
Foto Mats Hallin -->

Zavanna
sto -94 e. Vagabond u.Zaida e. Lorion
Juni 2005, blev jag tipsad utav Maggan Thienemann om en russmärr från Dalarna med rekord på 1,59, som var till salu. Jag var och tittade, provkörde, och slog till. Vid den tidpunkten var jag enormt fattig, men jag knegade ihop varenda krona till att köpa henne. Vill minnas att det tog lite drygt ett halvår, och att jag vid ett par tillfällen lät bli att äta under flera dagar för att spara pengar..!
Nåväl, sommaren 2005 stod hon på gården, och jag var världens lyckligaste!
Numera har Zavanna på 77 starter resultatet 14-11-4, en tid på 1,51 och 17175:- intjänat.
14 år har hon dessutom hunnit att bli, så från och med nästa år så kommer hon att gå i avel.
Linda och Zavanna, foto Mats Hallin --->

Björksta Delit
Delit är en grabb på 130 cm som har haft mycket problem med sina ben. Han är ärlig och frammåt och älskar att springa och vill alltid prestera bra. Han kom ut som 7 åring och har sänkt sig på sammalagt 1 säsong från 2.46 till 2.22,8 och fortsätter att sänka sig så länge han är frisk och hel! han har 1550:- på sig och gjort 15 starter på 2 år.

Björksta Delit
Delit är en grabb på 130 cm som har haft mycket problem med sina ben. Han är ärlig och frammåt och älskar att springa och vill alltid prestera bra. Han kom ut som 7 åring och har sänkt sig på sammalagt 1 säsong från 2.46 till 2.22,8 och fortsätter att sänka sig så länge han är frisk och hel! han har 1550:- på sig och gjort 15 starter på 2 år.

Monté Mira f.2002 e.Granit u. Tejas Jumona
Mira köpte jag från Sandra & Anna Svensson som 2-åring, sedan har jag tagit all hjälp jag kan få av olika kuskar och tränare då jag inte var så erfaren =P kvalade Mira som 3-åring på 2.46 nu har vi arbetat ner tiderna långsamt men säkert till 2:08. Mira har gjort 22 starter varav 18 placeringar (2-6). Mira är också en fin utställningsponny hon har fått 42 p som 3-åring och blev bästa tre åring. Mira har även tävlat hoppning 2 gånger varav en felfri LD clearround.
Mira är en underbar ponny med underbar temperament. Vem som helst kan rida eller köra henne. En perfekt första ponny
Under sommaren bor Mira på en gård i Skokloster men kommer till hösten få åka tillbaka till min skola (Lillerudsgymnasiet) i Karlstad, där jag bl.a. ska fortsätta skola henne som en blivande körponny =D
Har även lånat en till Ponny from 27 juni iår:
Bengtsbodas Ragata f.2002 e.Parat u. Rigoletta Ernst
Bakom denna ponny finns det en liten historia bakom, Modern Rigoletta ernst tävlade jag bla. för två år sen då hon gjorde en comeback efter många års uppehåll, Rigoletta hade jag som skötponny och när jag fick henne var hon dräktig med Ragata i magen. Men tyvärr fick Rigoletta bara två avkommor pga. att hon blev sjuk och gick bort förra våren, Ragata, och Rackarungen som är utlånad till Sanna Lennartson.
Ragata såldes till Gotland till fam. jägerup som ettåring för att jag inte hade pengarna att köpa henne. Men nu har jag fått möjligheten att låna henne till slutet av Augusti. Ragata är en envis ponny med mycket humör, men springer verkligen jätte bra. Hon är ostartad men jag hoppas kunna få henne till kval i augusti. Detta är en väldig personlig ponny som inte låter vem som helst styra över henne. Så därför passar namnet Ragata väldigt in på henne *haha* ^^

Majestät - 01
e: Dirk V.d. Achterdijk u: Skattens Tingeling ue: Titol
Denne åbyponnytravare skulle inte levt idag , Han hade "ett ben på slaktbilen" när vi såg han. Han kom till mig den 17 April 2006 och jag hade ännu inte min licens och han var heller inte tränad över huvudtaget , Han hade stått i en hage i ungefär sen han föddes. Han kom till mig och vi påbörjade träningen , Det gick bra och vi fortsatte. 2007 tog jag min licens och han kvalade in på 3.15 med Josefine Lundh i sulkyn:) Under 2007 så gjorde han 6 starter med placeringar och 1 vinst den första starten han gjorde och det första loppet jag körde:) 2007 slutade med ett rekord på 3.01 och nu under 2008 så har han hunnit göra 8 starter med 3 vinster, 1 andra ,3 tredje och 1 sjätte:)O har nu ett rekorde på 2.44,1=)Majestät gör alltid allt för sin kusk/kompis;)
Majestät är en go shettis med humör. Han är snäll mot alla men han kan ha riktigt dåliga dagar. De e inte alltid så kul o köra han för att han sticker o håller på.Just nu står han hos min kompis i Anneberg på en fin gård med många kompisar i hageen bla ponnyerna , Turbo B och Caramelle=) Dom busar o har sig , Men trivs gör han=)
På bilden - Jag och Majestät på Eskilstuna=)

Vi har
Sobel JSA som är F.05 E. Fax U. Säbys Sandy Bell UE. Manus G.
Sobbe som vi kallar honom köpte vi av Ruth och Oskar Andersson i Örebro (Ozzkan och Coola Crossen här inne på fokuset) Han är en helt underbar kille, så snäll :) Han har nu gjort tre st. starter och fått två vinster och en disk. Han har ett rek. nu på 2.21
Det är våran dotter Evelina som kör och tränar honom.
Vi har också:
Sofia T som är F. 07 E. Tomtebos Enoc G U.Salvias S UE.Amadeus
Sofia köpte vi av Charlotte Carlberg i Billinge nu i Juli :) Sofia är en jättefin liten dam som är hur snäll som helst,har tömkört henne två gr och det gick hur bra som helst. Nu går hon på sommarbete :) Henne hoppas vi också ska bli en fin travare så småningom.
På bilden busar hon med Sobbe :)

Jag har:
Simba som är född 1998.
e. Furunäs Porfyr. u: Fi-fi.
Jag köpte simba från solänget egentligen skulle vi inte ha ett sto vi skulle ha en valack men vi tog Simba och det är jag otroligt glad över!
Simba är en fin liten dam och som är en liten diva hon är snäll och go på alla sätt, och världens största matvrak!!
Jag har haft henne i ca 4a år..
Simba hade rekordet 3.10 när hon kom och nu är hennes rekord 2.41,5…
Simba är min ögonsten som jag älskar aldra mest!!

Kanske kan vi putta upp denna tråd lite? Är nyfiken på alla nya ponnytravare där ute!😃

TEJAS SILVERTRYFFEL
valack född-09 u. Kremla 3562 e. Silverboy 552
Tryffel är en försiktig liten kille som fick flytta till mig för att jag skulle träna o tävla honom tills Stuteri TEJA hitta en köpare. Den dagen kom aldrig.. Istället vart jag erbjuden att få denna charmiga lilla kille, o självklart tackar jag inte nej!
Efter 2 misslyckade försök o kvala pga. av att han va så stressad o rädd att de slutade med lite skenturer och andra tråkiga saker så lyckades han tillslut klara kvalet! Men för att komma dit krävdes de dagligt jobb av mig för att få honom o börja lita på mig.
I augusti 2012 gjorde vi våran första (och enda, Än så länge!) start tillsammans, mitt mål va bara att få ha en lugn o stabil kille på banan. O som vanligt gjorde han mig inte besviken! Vi slutade 4a på 2.40,4
Efter den starten fick Tryffel vila helt från träning o tävling då han har lite problem med hullet. Men nu är han på "tjockis"-vägen o vi har börjat förbereda lite smått för kval i vår.