Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1025 ggr
agnescarlsson
2

Hjälp mig!

Frans IV. Rek: 2:12,1 sulky ostartad i monte. F.2009 e.Parat u.Felicia Frans är en mycket fin ponny som har kapacitet förbise största loppen, Han har somsagt rekord 2:12 men han har gått snabbjobb 2:02 i speedcart utan käk! Jag köpte Frans i början av November så vi hoppas på en bra tävlingssäsong. Vi har som mål 2014 att vara med i 5-årsbaggen och göra ett bra lopp samt att sänka rekordet under 2 minuter. Frans är 130 cm hög och är mätt i år, så vi får hoppas att dom tar bort höjdgränsen i ponnytrav så jag slipper att sälja min älskling!:( Frans betyder allt för mig och jag älskar honom vare sig han springer fort eller inte! Jag tycker att man ska avskaffa höjdgränsen och tävla med renrasiga ponnyer jag vill aldrig sälja min bästa vän! Att inte låta honom tävla skulle vara tråkigt eftersom det är det bästa han vet! Snälla vem ska man skriva till om man vill lämna ett meddelande till st?

Nathalie_p
0

Är inte Max gränsen 130,0 längre då ?

VeronicaP
4

Max höjden är 130 cm

Tycker verkligen inte att de ska ta bort höjdgränsen

Tusen
0

Din ponny är ju inte för hög så det är ju bara att tävla på. 🙂

Hoppas verkligen inte att höjdgränserna tas bort.

agnescarlsson
0

grejen är den att han ska mätas om två år och han kommer antagligen inte klara den då vi hemma mätt honom till 130,5!

MagganS-B
1

Han kommer inte att växa mer, du skall se att det ordnar sig!

amandahandersson
0

Min shettis var 101 cm vid 4-års ålder och slutmättes som 99 cm… ;)

Tusen
1

#4 Lugn. Ta ett år i taget så får du se sen vad som händer. Att mäta hemma med egna grejer brukar inte bli så korrekt. Det finns ponnysar som i första läget mäts till 134 cm och när de sedan får stå en stund och lugna ner sig så blir de under maxgränsen i alla fall.

agnescarlsson
3

Tack alla! Hoppas verkligen att det klara sig!