Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1572 ggr
[oliviaTrav]
1

tävlingar

Jag har inte riktig koll på det här med: hur många dagar måste det vara emellan varje tävlingstillfälle? Och när det är dubbeldagar? Och hur går det till när man anmäler ponnysarna till lopp?

Ponnykusken99
0

Du anmäler iaf på sptf.nu och går in på rubriken tävlingskalender på sidan :-)

happygirls123
0

Anmäler man inte på stc längre?

Terja
0

#2 Jo, man anmäler ju på ST (travsport.se). Jag tror inte det går att anmäla till Sptf längre ;)

// Lina

[oliviaTrav]
0

Så det är internet anmälan? När det står tid på anmälan betyder det att man kan anmäla till och med den tiden?

Terja
0

#4 Japp! Står det t:ex "anmälan senast kl 9" kan man anmäla fram till dess. Efter 9 är det alltså försent ;)

// Lina

[oliviaTrav]
0

#5 okej tack! :) Om ponnyn inte har någon tränare vem är det då som anmäler till lopp?

palomia
0

Du får inte starta dagarna efter sig och max 4 lopp inom en 8-dagarsperiod.

Alltså får du inte starta helgen efter om du anmäler i 4 lopp under ett dubbeltrav.

einarsson
0

#6 Ponnyn måste ha tränare för att få anmälas. Vem som helst kan faktiskt göra anmälan, men ponnyn måste vara listad på en tränare. Ibland anmäler min kusk ponnyerna som står i min träning, det har även hänt att jag anmält hennes hästar om hon inte kunnat göra det själv.

[oliviaTrav]
0

#7 så jag får starta i 4lopp på en dubbelhelg? #8 aha okej :) så jag som kusk o inofficiell tränare kan anmåla min ponny?

palomia
0

#9 Ja, men då får du inte starta nästkommande helg. Något för alla med 5-åringar att tänka på då baggen och 5-årsmästerskapet går helgerna efter sig…

brawina
0

Inte så bra att lägga 5 års baggen och 5års mästerskapet helgen efter varandra.

[oliviaTrav]
0

#11 nej verkligen inte om man har en 5åring!

tomj
1

# 7. Kanske man borde tillåta ytterligare en start på en 8-dagars period!? d.v.s 5starter, kanske något att motionara om, men skynda på endast 2 dagar kvar till motionsstop.

Tessan08
2

Om man nu satsar på 5 års-baggen och 5-års mästerskapet med sin ponny kanske man inte ska starta den i 4 lopp helgen före 5-årsmästerskapet utan matcha sin häst lite smart då det även kan vara långa resor som tar mycket på hästen! Bara en tanke i all välmening, betyder inte att jag tycker att ST planerat in loppen bra!

[oliviaTrav]
1

#13 jättebra idé Tom!! Go for it ;) #14 nej absolut inte, men tänkte på de andra gångerna när det är mkt lopp och så