tävlingar
Jag har inte riktig koll på det här med: hur många dagar måste det vara emellan varje tävlingstillfälle? Och när det är dubbeldagar? Och hur går det till när man anmäler ponnysarna till lopp?
Du anmäler iaf på sptf.nu och går in på rubriken tävlingskalender på sidan :-)
Anmäler man inte på stc längre?
#2 Jo, man anmäler ju på ST (travsport.se). Jag tror inte det går att anmäla till Sptf längre ;)
// Lina
Så det är internet anmälan? När det står tid på anmälan betyder det att man kan anmäla till och med den tiden?
#4 Japp! Står det t:ex "anmälan senast kl 9" kan man anmäla fram till dess. Efter 9 är det alltså försent ;)
// Lina
#5 okej tack! :) Om ponnyn inte har någon tränare vem är det då som anmäler till lopp?

Du får inte starta dagarna efter sig och max 4 lopp inom en 8-dagarsperiod.
Alltså får du inte starta helgen efter om du anmäler i 4 lopp under ett dubbeltrav.

#6 Ponnyn måste ha tränare för att få anmälas. Vem som helst kan faktiskt göra anmälan, men ponnyn måste vara listad på en tränare. Ibland anmäler min kusk ponnyerna som står i min träning, det har även hänt att jag anmält hennes hästar om hon inte kunnat göra det själv.
#7 så jag får starta i 4lopp på en dubbelhelg? #8 aha okej :) så jag som kusk o inofficiell tränare kan anmåla min ponny?

#9 Ja, men då får du inte starta nästkommande helg. Något för alla med 5-åringar att tänka på då baggen och 5-årsmästerskapet går helgerna efter sig…
Inte så bra att lägga 5 års baggen och 5års mästerskapet helgen efter varandra.
#11 nej verkligen inte om man har en 5åring!
# 7. Kanske man borde tillåta ytterligare en start på en 8-dagars period!? d.v.s 5starter, kanske något att motionara om, men skynda på endast 2 dagar kvar till motionsstop.
Om man nu satsar på 5 års-baggen och 5-års mästerskapet med sin ponny kanske man inte ska starta den i 4 lopp helgen före 5-årsmästerskapet utan matcha sin häst lite smart då det även kan vara långa resor som tar mycket på hästen! Bara en tanke i all välmening, betyder inte att jag tycker att ST planerat in loppen bra!
#13 jättebra idé Tom!! Go for it ;) #14 nej absolut inte, men tänkte på de andra gångerna när det är mkt lopp och så