5-års baggen samt 5-års mästerskapet 2014
Hej vilka hade tänkt att starta i dessa 5 åringslopp till nästa år dvs. Med Ponnyer som är födda 2009? Skriv stamm, namn, rekord, tränare och kusk. Gärna lite annan rolig information också!
# 1. Heja Dallas!!! Du är så Fiiiiiiiin!
LG´s Bara Bella
E. Ernst Romeo, U. Taran Tella, ( hela stammen finns här, http://www.haststam.se/horse/view/151931 )
Rekord på 2.12 men sprang ett provlopp för 2veckor sen då hon sprang på 2.04 och då ska man ha med åtanke att hon hade villat i en månad innan det provloppet
Tränare/kusk/ägare är jag Wilma Gerklev
Bella är en häst med stor vilja och visar sitt missnöje ganska så klart då man har fått en spark här och var men ibland är hon som en ängel och man kan stå och mysa och bara ha det underbart hur länge som helst. Skulle aldrig i hela mitt liv vilja byta ut henne då hon verkligen gör allt för mig på banan när hon är på humör;) vilket resulterade med årets pris placeringar 4-4-4 på 22 starter med 3 diskningar, en skedde i första starten på grund av mig och dom två andra har skett på upploppet då hon har slagits om första platsen men bena inte riktigt har hängt med.
Jag har själv min underbara Frans IV. E. Parat u. Felicia rek.2:12,1 Han har dock gått snabbjobb 2:02 i speedcart utan käk. Frans är en mycket personlig ponny, han ligger ner och sover mycket och han älskar att mysa med mig. Dock så får andra människor passa sig eftersom han biter på det mesta. När man lär känna honom är hannen fantastisk häst! Jag tränar kör och äger honom och jag heter Agnes Carlsson. Vi köpte Frans i början av November 2013. Frans kommer också antagligen göra monte debut 2014 men jag kommer själv inte att rida honom. Frans är en ganska svår körd häst eftersom han är ganska het samt lite bakrädd men han och jag passar varandra som handen i handsken! Frans var med i derbyt i år men blev tyvärr då diskad, han gick första gången med startbil och efter galoppen körde kusken på för mycket så han galopperade igen. Frans blev inkörd förra vintern därför har han bara kunnat gör 10 starter och på dom starterna har han 4 segrar.
Fler än 3 st 09or måste det väl finnas?
Skottjar finns ju också Skottjar E. Skotte u. Jarette Kusk blir antagligen jag. Rekord på 2.31,8 men går på 2.10 på träningarna just nu Han är hingst & isabellfärgad Har ingen bra bild tyvärr :/

#6 Bild på Skottjar med Ebba Söderström i sulkyn =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#7 åh va fin bild Bea:-)
Vilken rolig tråd! Kul att se vilka andra som ska dit.
Jag har anmält min häst Cocktail Skott "kakan" (Korsnäs Brådis - Kvarts-Gull). Hon har rekord 2.15,5. Endast startat henne två gånger sedan jag köpte henne i somras, men hon är en kanon häst i psyket och fungerar hon bra i träningen kommer vi absolut åka iväg till Gotland. Var där förra året med Linnson, verkligen otroligt kul helg!
Femårsmästerskapet får vi väll se om hon platsar i tempot. ;)
Jag (Matilda Persson) står som ägare, tränare och kusk på denna söta fux sto!
Riktigt fin bild Matilda! Och häst såklart!

Jag har min 5-åring Absolut Skott e: Korsnäs Brådis u: Baileys ue: Julle. Han har rekord 2.23,1. Han har inte gjort så många starter och har varit väldigt omogen och vi har haft svårt att hitta rätt balans. Han har gått mycket snabba tider, sen får vi se hur mycket han utvecklas iår och om han är mogen till att visa vad han går för. Förra året hade han en toppen säsong :) han gjorde 7 starter , fick 3 vinster.
Han är världens finaste & snällaste kille !
Tränare & Kusk är jag Nathalie Pettersson ;)
Bilden är tagen av familjen: Zetterqvist.