Ädel Dar till salu!
Darin som jag brukat kalla honom har jag haft sedan han var unghäst. Jag har alltså varit med honom under nästan hela hans uppväxt. Därför betyder han väldigt mycket för mig och det är svårt att släppa taget om min lilla ögon sten. Men eftersom jag inte längre har något intresse av travsporten och är för stor för att rida honom, ar det bästa för honom att få komma till någon där han får syssla det han är bra med.
Han är född 2008, alltså 5 år. Renrasigt gottlandsruss. e- Darius roll u- Kålmans pingla. Helbror med Rondo Dar.
Han har en långvarig karriär framför sig! Under året 2013 blev han kvalad (2.20.3) och gick 2 starter samt ett klubblopp. Första starten han gjorde visade han mycket väl ifrån sig och plockade till sig en första plats på tiden 1.14.8. Han är en riktig allround ponny men funkar allra bäst inom trav sporten. Hoppa kan han också göra, men det kanske inte är det roligaste, men med lite envishet lyssnar han.
Darin behöver komma till någon som har intresset och tiden att lägga ner inom travet. Om han får rätt träning och hamnar på rätt ställe kommer han gå riktigt långt!
Han är trafiksäker, barnvänlig, pigg och framåt. Han tycker om fart! Snäll när det gäller skoning, lastning. Han är snäll med andra hästar, kan stå ensam i hage och box. Kan också köras/ridas lika bra i grupp som ensam. Promenader i skogen har han ingenting emot, det är något bland det bästa han vet.
20 000 för endast hästen. 25 000 så medföljer utrustning som komplett sele och huvudlag och sulky och ett antal täcken.
Maila vid intresse/telefonnummer till fannyblom@outlook.com
endast intresserade av att sälja?
ja han är endast till salu
går priset diskutera?
Fortfarande till salu?
Priset är inte prutbart Ja han är fortfarande till salu
Hör av dig till Solvalla Travskola. Där kan han få ett långt, fint och långvarigt hem :) jobbar där