Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1048 ggr
atlas-tt
0

TKR JAG

får man skrika på hästar för mkt i loppen? det tkr inte jag det var ju ngt pucko som sparkade sin häst i bakom i ett lopp han fick ju licens indraggen det var ju bra det men jag tkr inte man ska få göra så elr skrika för mkt på sin häst elr piska säg till om ni tkr jag är knäpp som skriver detta

vad tkr ni???

Cnox
0

Jag fick en gång bestraffning för "för högljud i lopp".. så det finns bestraffning för det:)

atlas-tt
0

okejokej men håller du med mej?

divansson
0

sparkar man på sin hästa är man ju dömd att misskyckas i livet..! knäppis som gjorde det.. tycker inte att man direkt kan skrika.. :P men ja brukar liksom sitta "sssshhhhh" hela tiden :P han har öronproppar oxå så.. :P piska tkr ja är typ.. ok, såvida man inte manar på skitmycket.. tävlade mot en förut som ja körde brevid i provstarten, han piska på så de vart stura märken på baken! :S man kan typ, picka lite, sen lite mer nån gång kanske.. :P ja använder alldrig pisk :P bara visar den, går bäst så faktist :P  gillar inte piskor, varken ja elelr hästen ;P

Cnox
0

Jag håller helt med. man ska inte använda våld mot hästen! hästen gör ju det bästa den kan för dagen..

Cnox
0

Jag använder inte pisk på mina ponnyer som tävlar.

atlas-tt
0

ja att säga sssssssssssssssh är ju helt okej och kom igen och smaka men inte sitta typ gvugiifuiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiii haha:)

divansson
0

å jusste ;P i kmet på rättvik så typ, satt ja å halvskrek.. :P mer typ, prata högt.. ;P de flesta ja körde förbi glodde på mig :$ efter loppet sa nån som hejja på en annan, säkert dens unge, "man ska hålla käften!" shysst :@

Boode
0

jag skulle aldrig ens komma på tanken att sparka, slå eller riktigt skrika på hästen.

jag tykcet det är okej att små prata lite med hästen under loppet och korrigera hästen med spöet, men inte mer.

atlas-tt
0

haha okej ja det låter nog lite konstigt om man typ gapar som en gubbePenga mun

atlas-tt
0

#8 håller helt med dej det var ett pucko som sparkade sin hästLedsen i stor trav

togge
0

att sparka slå hästen nej.

När man ser lopp utomlands när dom piskar jätte hårt all kraft dåligt uppträdande

atlas-tt
0

man ser ju från lopp i USA där tar du tummarna i en hand och pisken i den andra sen slår han hela tiden det var ju en i elitloppet som gjorde så han fick ju 2300 i böter

SYND OM HÄSTARNALedsen I USA!

togge
0

absolut

atlas-tt
0

hehe alla togge är SEBASTIAN PETTERSSON HAN HAR KATRINEBERGS SELMA, LYCKA TILL PÅ LINDE PÅ SÖNDAG!Glad

togge
0

tack Jonathan lycka till med dina hästar också

atlas-tt
0

tackSkrattande

Emsaa
0

nej det tycker jag verkligen inte , blev störd av det under ett lopp.

MAR1A
0

tkr det e fruktansvärt om en person sparkar sin häst elr använder pisken alldeles för mkt. visst e det ok om man använder den om hästen inte går framåt mm men å slå hästen när den springer för vad den e värd tkr iaf jag e onödigt :) jag tkr även det  e onödigt å skrika som en galning på hästen för det kan störa andra ekipage men smacka tkr jag e en självklarhet att man gör som #6 säger så kan man ju låta :D

TorpetsGynna
0

Tycker det är för j*vligt när dom sparkar sin häst.. och man kan ju bli störd av den som skriker på sin häst för mkt.. tycker att det är onödigt att skrika på sin häst som en galning..

Beeea
0

Tycker det är helt sjukt att man kan sparka en häst?!Skrikandes Snacka om noll hjärnceller!

Jag hatar folk som skriker på sina hästar och då de rundar en så har man inte en chans att hålla hästen i trav alltså:S Helt onödigt att skrika, förstör bara för andra.

atlas-tt
0

#20 håller med dej helt!!

Turnado
0

Jag hör  i många lopp att dom skriker mycket. För mycket senast på dubbeltravet på visby. Men flytta jag ska fram e det rätt?

atlas-tt
0

#22 vad mennar du?

olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många som skriker på hästarna helt fel =(. Zoylett behöver man säga till ibland när hon börjar bråka.

atlas-tt
0

#22 vad mennar du med Men flytta jag ska fram e det rätt?

Boode
0

#25 jag tror hon menar att den var en som ropade : "Men flytta jag ska fram" och så undrade hon om det var rätt..

divansson
0

nu tycker no fleera att ja är knäpp som vanligt ;) men skriker inte, såg filmen" igen ;P man hör mig lite, säger typ bra hela tiden ;P sen sa ja kom igen nu då typ, två ggr ;) trodde de va värre än så prata inte så högt som ja trodde.. ;P man hör knappt ju.. :) hade mobilen i fickan, så de spelades in på min röst hela loppet också ;) fasst på filmen ser man ju inget.. hm..

SkMajs
0

Det jag stör mig på allra mest är ponnykuskar som ser sina ponnyer som varmblod.
Dom kör sina hästar precis som om det vore 100.000 i första pris. Dom skriker på sin häst, piskar, dom manar och manar och manar.
Det tycker inte jag är rätt!
En liten tjej på 9 år körde sitt första lopp med sin shettis.

Vet ni vad man fick höra av endel kuskar på banan?
"ungj****r" , " kör av banan, du har inget här att göra"
"akta på dig snorunge, jag ska fram".
ingen respekt. och det tkr jag är synd.

Alla har vi varit 9 år..
Tänk på ditt första lopp, skulle det vara så roligt med att någon säger så?
Jag skulle bryta ihop. Jag har varit i branchen ett tag så jag vet vad jag gör.
Men alla lär sig.. så dom som säger så på banan. Tänk före du pratar.

Rieneke
0

Håll käften iloppen

[lufsen]
0

Jag håller helt o hållet medRäcka ut tungan

Geminii
0

"29 säger dt samma..många ggr någon har fått min häst att galoppera,,

hannibal-roll
0

Jag tycker inte om när kuskar skriker på sin häst i lopp. Det stör andra och de hästar det inte stör springer kanske fortare! (det gör min ponny iaf) Att smacka (eller göra andra manande ljud) hela loppet är ok tycker jag, men att skrika typ, kom igen nudå, hästens namn eller skrika på andra kuskar är bland det värsta jag vet.

divansson
0

Har tänkt på en annan sak, de flesta jag tävlat mot de ger f*n i att det är en häst som kommer ute i andra/tredjespår i full fart, de styr rakt ut så man galopperar, sen när man kommer i innerspåret i full fart så bara styr de rakt ner, vet nåra medlemmar på denna sidan som gör så också.. Lär er köra!!! behöver inte försöka spela dum när man redan är det :P tycker de borde vara provlopp på varje bana i typ.. mars/april, så att de får se vilka som Kan köra och inte va hänsynslös!! dessa personer borde ta om licensen, de som kör så och kommer upp till "stortravet, ja hälsar, lycka till med böterna :P Inte.. mina ord om den saken, kan direkt säga att det är inget jag ändrar på

#29+#31-mja, de är pga det som ja lä ha öronproppar på min hela tiden, spec i starten och upploppet då alla gormar som nå sjöodjur :P

divansson
0

#32 hehe ja ligger i krisläge här ja ;P hörde i en omstart på eskilstuna förut att nån skrek till de andra nått om lär er hålla spåren era puckon.. :P där vart man glaa

Miii4
0

Jag manar på hästen och säger typ "hepphepp" när dom börjar rulla lite. Men att skrika är dumt. Dock gör jag det när jag anser att jag blir oschysst behandlad på banan. Tex igår när det kom en sötnos och kapade benen på pållen :)

Absolut_Luks
0

#28 Jag tycker att man kan säga till nybörjarna när de gör fel men kanske inte på ett så otrevligt sätt. De måste ju veta när de gör rätt eller fel. Bestraffningarna ska ju sköta det men ibland blir man lite frustrerad om man har chans att vinna och nån nybörjare styr ut rätt på en eller tvärnitar för att den fick galopp. Men det är många som har kört riktigt länge som är urusla på att köra enligt reglerna.

EmiliaLeo
0

det är väl oftast dom som skriker å gormar som tar för sig mest på banorna också, jag har väl inte kört nämnvärt många lopp, men OJ så jäkla många gånger jag blivit trängd när jag kört lopp, blivit av med mitt startspår (TEX i  lilla sverigeloppsfinalen).. men dom som gjort det har aldrig fått någonting för det.. Jag vet inte vad jag gör för fel? Ska jag också börja skrika?!? Slutar dom köra över en då?

.. och va lite tacksamma till era hästar. herregud dom både bär och drar oss, sluta skrika, dom förstår ju ändå inte vårat språk, dom bara känner vår ilska och hör massa oljud!

atlas-tt
0

håller med #29 #30 man ska hålla käften

thilda-
0

hehe Oskyldig Om ni inte tycker om då man skriker / pratar högt i loppen så har ni ju inte kört / hört mig :D hehe Jag måste skrika lite på min för annars segar hon bara ihop och springer inte riktigt.. Hon blir mer på G om man skriker till lite ;)

Och ang pisk.. Tycker det är bara rena rama dum heterna att slå till Pållan / Pållen.. så det blir värsta märkena :O Själv så sitter jag bara o viftar med den ovanför baken eller slår till lite på skalmen och aldrig på rumpen!

Mixie
0

#39 man får inte slå på skalmen

//Mickan

thilda-
0

#40 har då inte fått ngn tillsägelse el varning än så länge :) men jag slår ju inte direkt nå hårt.. bara så de "klingar" till lite :)

divansson
0

aaaghh.. men typ alla tycker olika om denna saken, alla gör olika ocg tänker olika.. så det är Olika.. ingen har fel men samtidigt har ingen rätt heller.. set är som olika personer tycker. gäller vel bara å hålla sig till reglerna, man får inte använda (elelr hur man nu säger) för högt språk, men man får sitta å prata å ha sig! regöler är regler, man tycker olika, men det är fortfarande reglerna man ska bry sig i