Era starhästar 2014?

För min del beror det lite på vad som händer i vinter. Flyttar från Värmland till hälsingland samt börjar på nytt jobb. Så jag får se vad tiden räcker till.
Helt kart är att Ratatas Raimon (aka Palle) kommer att starta. Sanolikt blir det huvudsakligen monté (Sveriges segerrikaste monté ponny kat-B 2013). Han har ett rekord på 1.56, 0 (1.56,6 i monté).
Mina två älvor Isilon Mithrandir och Isilon Almarëa skall säkert oxå starta. Pm det blir i min regi eller som utlånade får vi se.
Sedan har jag tre stycken blivande tre åringar, där beror det på vad tiden räcker till.
Troll Twix (1.58,8) och Björksta Isilmé är utlånade och kommer säkert att tävlas för fullt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag kommer tävla : Oliver pascal, blexter, Kattedals isse, kattedals Loke, Brolle, belsson, Amor dar, Ymer dar, Romette nick Josephine:-)
Norpan :-)
Ett stort lycka till, till alla som ska tävla!😃
#8 vad roligt =)! Håller tummarna för er =)!
jag kommer komma ut med
Gransjöns Rodessa Rek. 2.39.8 född 2009 alltså 5 år 2014
Oliver II Rek 2.30.8 född 2006 alltså 8 år 2014
Malibu rek. 2.20.5 född 2002 alltså 12 år 2014
:)

Jag kommer att ha:
Flimmra f. 06 rek. 1.59,2 till start.
Första året för mig som enbart tränare, då jag fallit för åldersstäcket.
😃
Jag ska ut med:
Atlas blir 6 år 2014 rekord 3.05
Rosenbergs Aria blir 4 år 2014 rekord 3.10
Stenstugu Fabian blir 12 år(tror jag) 2014 rekord 2.56
😃
Jag ska ut med:
Störstbäckens Bianca som jag lånar från Gotland hon är 15 blir 16 (tror jag) rekord: 2.31,9 blir nog monte för henne antingen med mig eller någon lättare då jag nästan väge för mycket förra helgen när jag tävlade.
Gervalds Lizzy (Biancas dotter) min egen shettis, hon är 5 blir 6 år 2014. rekord: 2.47 tror jag (auto) & 2.52,9 (tror jag) i voltstart. Blir nog mest sulky kanske att nån eller jag får rida monte på henne men hon är väldigt stark och svår…

Tävlingshästar 2014 =
Ljungens Copiad f.2006 rekord: 1.59,6
Absolut Skott f.2009 rekord: 2.23,1
Slätt La Mindy f.2009 rekord: 2.14,7
Slätthans Nils f.2010 rekord: 2.18,3 (Är inte min häst, men jag körde honom denna säsongen med riktigt bra resultat, så förhoppningsvis tävlar jag honom 2014 också )
Kommer bli riktigt svårt för mig att slå detta årets resultat. 2013 säsongen har varit helt underbar !!
Från Hamra Ponnystuteri så kommer vi ut med: Emmeros Imponera 9 år rek. 2:12 Emmeros Bonnie 7 år rek. 2:29 Ev. Hamras Lazio 7 år rek. 3:02 Hamras Malwa 5år ostartad dock kvalade och klar för start Hamras Neo 4 år ostartad Erika 3 år ostartad Har ytterligare 2 st 3 åringar men där räcker nog inte tiden till Hamras Atletico Källarbackens Barlow
Jag ska tävla Stenstugu rally harry f.2010 rek. 3.06,9 liss amalie (no) f.2005 rek.3.04,
Frans IV f.2009 rek.2:12,? vi siktar på 5-års Baggen, lilla Jubeleums Pokalen och 5 års mästerskapet. Jag har även en lånad ponny som har haft problem med knäna så vi får se om han ska starta. Marimo f.2000 rek.1:58,2 världens finaste och gulligaste ponny som bara ska starta för skojskull!

Mina startponnysar 2014 är:
Linnson
e. Tyson II u. Linn Ess
Rekord 2.05
Cocktail Skott "Kakan"
e. Korsnäs Brådis u. Kvarts-Gull
Rekord: 2.15

🙂
Jag ska starta med: Hilda III f.2008 e.Vivaldi u. Helima rek. 2.39.5
🙂
Kommer förhoppningsvis lyckas ta mig ut med mitt russ (på bilden) Guldhagens Debbie, nytt försök med (förhoppningsvis) bättre lycka. Tränar utan problem runt 2.20 men är inte speciellt stresstålig tyvärr. Sedan har vi Solos Qalazpuff som vi skulle behöva shettiskusk till, rek. 2.43 - mycket kapacitet i båda två! Båda födda 2008 så de blir sex år gamla nästa år.
Om allt går som det ska har jag 4 st till start 2014! :)
Allgunnens Diddi som jag lånar från Allgunnens ponnystuteri. Sto. Fux med sjärn. Blir 6 år. (hon på bilden) E: Allgunnens Micko U: Trolla
Kålkulla Puma som är min egen. 40 p på premiering i år, 42 p på utställning förra året. Diplom sto. Fux med ljus man och svans och strimbläs. Blir 4 år. E: Kålkulla Unnric U: Princess
Koddy som jag lånar från från Molly Borg. Valack. Svart med brun färgad man. Blir 4 år. E: Nikodemus U: Toddy
Ellsie som är min egen. Sto. Skimmel med sjärn. Blir 5 år. E: Dollman U: Sjöängens Enya
Foto: Matilda Persson
Kolla gärna in min blogg! http://www.nattstad.se/alexandralennstrom
Jag har: Amorillo Doll, 8 år 2014, e:Dollman u:Amorina Graip, 10 år 2014, e:Rusch u:Cikoria Roll Kapten Lunne, 9 år 2014, e:Cherry Boy u:Eketorps Lucretzia Sjöbrisens Cara Mia, 4 år 2014, e:Smedens Remington u:Lambii Sjöbrisens Dunder, 3 år 2014, e:Dollman u:Eketorps Lucretzia Kil "Kim", 4 år 2014, e:Najk u:Chiba Lacky Lobell, 6 år 2014, e:Cherry Boy u:Eketorps Lucretzia Amorillo på bilden :)
Också så kommer jag ut med Månstorps Queen blir 3 2014 E. Gläntans domino U. Sessan
Vi har förhoppningsvis tre starthästar! Maximilian IV: 2006 Maxmer - Madonna rekord 2.41.4. En kille som alltid gör bra ifrån sig! Dynar Ess: 2010 Tyson - Deli Ess rekord 2.20.5. Dynar har verkligen vuxit på sig och älskar att tävla! Vikas Rossom: 2011 Fantom - Rosalind Ernst. Har varit hos oss drygt en månad och otroligt snäll och arbetsvillig! Satsar på kval i vår.
Ekslätts Just Me f.06 rek: 2.11,9 Vi kommer nog satsa lite mer på klassisk körning iår men jag gissar på att det blir ca 5 starter på travet också 😃
sedan ska jag köra in min unghingst f. 2012 under våren och lite på sommaren (innan han åker på bete) e. Skotte 1.45,9 u. Farmens Ultra 2.10 ue. Korsnäs Brådis 1.50 😍
Kommer Förmodligen ha ut: CB's Selma Harmoni 4 år nu fyller 5 år, vi satsar på 5års loppen, hon är anmäld till 5 års baggen. Tymon 8 år fyller 9 år (KANSKE) Nordanåkers Wilma 15 år fyller 16 år
#48 Skall bli spännande att följa Vikas Rossom 
#48 ska du tävla maximilian IV?

Romette Nick 1,51,2 E. Ernst Romio U. Jarette
Blexter rek. 1,57,9 E. Junisorken U. Lingela
Amor Dar rek. 2,04, E. Darius Roll U. Rosenhälls Beata
Björksta Ymer Dar rek. 2,06, E. Darius Roll U. Hertginna
Oliver Pascal rek. 2,11,1 E. Bond U. Basilika Bus
Josephine rek. 2,15, E. Granit U. Plupp
Kattedals Loke rek. 2,20,0 E. Parat U. Bravo Dar
Kattedals Isse bara kvalad E. Parat U. Hults Diva
Brolle Ostartad E. Tyfon U. Lingela
Belsson Ostartad E. Gumino U. Belinda S