Lina Scots vinst på Årjäng
Lina Sjöholm och Lina Scot tog ännu en seger idag på 2:07,2 med över 80 meter till 2:an och inte ett enda felsteg. Den sjunde raka om ja inte minns fel? Grattis till dom och alla lyckönskningar till er i kriteriet säger jag. 
Grattis Lina! Övriga placerade?
lite ordentligt motstånd i loppen så hoppas hon säkert..
#2 tänkte precis säga detsamma möt några andra som inte e lika lätta så hoppar hon säkert å då kanske det inte blir vinst

Vadå lite motstånd, herregud, ni vet väl inte vad den där hästen kan hon kan få hårt motstånd men inte behöver hon hoppa för det.. Den enda som vet vad hon kan är Lina.. Det 2 och 3 skriver låter som avundsjuka tycker jag..
och till 3 kan jag ju säga lika, möt några andra som inte är lika lätta så kanske din häst hoppar oxå…!
Ge er lite grann.. Gratta istället o inte klanka ner på henne! Det är en bra häst som lina lagt ner mycket arbete på..
#3 grattis förresten, blev dubbel igår va?
äsch, vilket snack..
sluta försvara hästen.. klart hon är duktig men hon duger inte mot bra..

#6 ojoj vad avundsjuk du är!!! Så avundsjuk så du måste va anonym här!!!
#4 nej men asså jag menar inte så hon e skitbra den hästen å jättefin men jag tycker fortfarande hon skulle kunna gå ut i andra lopp å inte bara såna hon kommer vinna överlägset i å det menar jag inget ont med å jag står för detta jag. jag säger bara vad jag har på hjärtat liksom :)

Grattis ! Tycker både hästen och Lina är suveräna.. hon är toppen för att vara en 3-åring :)

hehe.. Grattis Lina & Lina!!! snyggt jobbat säger jag bara.. och jag tror inte alls att hon tänker hoppa åt skogen om någon annan häst får kontakt med henne någon gång..
#4 förresten jag startade i 2 lopp på valla inte visste väl jag vilka som skulle anmäla ska jag stryka bara för att jag ser att det blir bra lopp elr vad tycker du egentligen? jag hållde inte in han heller som du sa i en annan tråd å vad betyder det över :( nu e det du som e orättvis mot mig

#8 jomen visst, men har man en bra häst självklart så väljer man sina lopp.. Och en häst som är sådär grym tar man itne ut och startar typ varje vecka.. Om jag hade en som lina scot så är det ju självklart att man väljer sina lopp då man vet vad man har att åka med!!
Du tog ju ut din häst i 2.40 loppet och hade kvalat på 2.23 då visste ju du att du skulle vinna eller hur? Då hade ju du lika gärna kunnat tagit ut den i 2.10 lika gärna!!
du är rolig du..
varför skulle hon starta i ett 2.10 lopp när hon kvalat på 2.23 ? ser ingen logik i det alls.

för att det är likadant med Lina scot varför ta ut sin häst i ett 2.05 om hon kan ta ut den i ett pengalopp och låta den stå bra till..
Maria vet säkert lika som lina vad dom har i sina hästar och det är ju självklart man väljer så bra prop som möjligt så man har chans till vinst!!!
#13 ingen logik i det alls, nä för du skriver bara massa skit!
#12 ja jag tycker med det e bra att hon tävlar sparsamt men jag e så nyfiken över vilka tider hon kan gå den där hästen när hon blir pressad å som jag säger jag vet inte om hon galopperar eller bara drar assnabbt det ska som sagt bli spännande å se när hon går i tex kriteriet.
du jag visste inte alls att han kunde gå den tiden igen för vi hade bytt från långtå till tvärtå :( så jag hade ingen aning om det plus att det lika gärna kan komma ut hästar med snabbare kvaltid eller hur?
Det är ju smartare att låta hästen få ta det lite lugnt som 3 åring och låta den få lite självförtroende innan man möter de snabbare hästarna. Tycker då jag iallafall =)

#15 jo precis det kan komma snabbare hästar, Men nu kommer säkert du göra lika som lina att ta ut din häst i passande proppar där man står bra till i! Det skulle jag gjort om jag hade haft en såndär häst som tjänar på penning o så!! Står ju värsta bra inne i penning med din häst..
man ser ju hur hon driver på hästen för att få henne att springa fortare. därefter baserar jag faktan av att hon inte duger mot bättre

#18 Men ge dej, den där hästen driver hon inte på.. Men du vet då verkligen inte vad lina scot kan gå!!
Såhär säger lina " appropå press… Fråga svante ericsson som har piggybank och uron g hur Lina scot går med press, Han VET!!! "
GRATTIS Lina gumman <3 ni är fan bäst ;)
Finns det någon därute som har resultatlistan????
GRATTIS LINA!! Du är så duktig! :D:D<3

ni som klankar ner på detta ekipage och säger att hon kmr hoppa o så om hon går ut me lite motstånd men de är väl inte så himla lätt att hitta motstånd till en ponny som ja själv vet har gått en bra bit under 2 min på träning dock 2:05:5 som snabbast i lopp o då har hon inte ens kört. Den hästen kmr gå långt så mkt kan jag säga!
håller med dej cia klart man väljer den bästa proppen till sin häst det gör ju alla lr?? har man ett penga handicap lopp som man kommer stå bra till i tar man ju de och inte tidshandicapet. men ifs så om man nu har en bra häst så behöver man ju inte driva så att man vinner med 80m utan att man "åker" å kanske vinner me 5-10m, vill man pressa ner den i tiderna så kan man ju faktiskt välja proppar som är lite tuffare för att bli pecad om det nu är kriteriet hon siktar på.
svante sa att hon hoppar när det går för fort.

#21 här kommer resultat
2:a Smedens Rymling 2.12.0g 3:a turbo 2.12.5 4:a säbys allan cross 2.10.5 g 5:a hults admir 2.14.2g 6:a enets linus 2.16.4

Stabil insats, ser fram emot Kriteriet. Blir säkerligen en tid under 2 minuter i år igen.

Grattis :D ska bli intressant att följa hästens framtid.

Håller med Dig helt o hållet. Det är ett smart " drag " .
Hoppas inte hästen tar illa upp på de längre resorna för de lite " enklare " loppen.
Grattis till den fina tiden med Hults Admir, ni ska alltid vara snabbare än Plexus ;);) :D:D

#6, Ursäkta! Men vad vet du om det? Har du tävlat na eller?

#29 jo precis och därför lina väljer att åka dan före med doris så hon får ta igen sig ifrån resan!

Hallå, är ni helt knäppa elr?
En häst som vunnit 7 av 7 och ingen häst har varit i närheten av henne. Vf skulle hon köra fortare? Vf skulle hon gå ut i lopp där det är tuffare motstånd? Och den som sa att hon driver, SJÄLVKLART, tror du hästen skulle springa så fort den kan när den leder med 20- 100 m? Det gör inte mina hästar iaf, dom vill ju ha sällskap. Hur kan man ens närma sig att säga nåt sånt?
*33 Hur gick det för dej?

#33 hahah ellehur. trots att man kan tro det så är de ingen racerbil som håller 4ans växel bara för att man la i den.
#33 !! Dom e inte helt "knæppa" !!! De e ju "bara" den kungliga svenska avundsjukan………..
!!!!!Grattis Lina till en fantastisk 3-åring !!
Grattis Grattis ..verkligen ett superfint sto!!

Grattiis :D grymt stolt över att ha en brorsa till na hemma här ;) haha :) hänger dock efter lite.. :P vad har hon för rek.?

LILLE RYMLING VAR TVÅA:) gratulerar familjen Tilp:):)
Tråkigt när man inte kan glädjas åt andras framgångar :/

#25 haha lilla royalsuperlight har inte pratat med svante!!! Det har jag o han sa, " Jag vet avd den hästen kan gå" Så sluta va så avundsjuk på Lina och glädjs med henne istället..

#25 har jag sagt?:S och vem är du om jag får fråga?

#34 Lite smått "åt skogen", funka inte alls, gallopper o annat, men direkt när hon kom in i boxen kissa hon, tror det är en stark bidragande faktor. (Tänk dig själv att springa nödig:P:P:D) *Mitt fel*
*43 Bara å ta nya tag….Kommer fler lopp,Derbyt?

borttaget
GRATTIS TILL SEGERN LINA :)
Lycka till i kriteriet, håller tummarna för er!

Jag säger bara så här:
Lina Scott går långt under 2 min med press och säg en treåring som ska kunna gå upp och pressa henne i det tempot, de ska va pearl då men en sak kan jag garantera och det är att den märren är en riktig klasshäst som inte hoppar bara för att hon får press.
Hon är ett sånt där sto som visar att hon har det där lilla extra när det väl kommer till kritan som gör henne till en riktig topphäst som kan gå hur jävla långt som helst!!

#47 äntligen nån som kan säga nått vettigt om dedär snacket :P Fasst det kanske inte är så grymt smart å köra så snabbt på en gång egentligen :P så hon står bättre i rek.lopp.. äv, vad vet jag.. :) kul å höra det iaf

Stort grattis igen Linalaiset! Du har den mest fintravande 3-åring vi har sett i år.
Lina Sjöholm hälsar och tackar för alla grattisar och all uppmärksamhet hon fått på denna sida.

Royalsuperlight verkar vara ute och cykla, och varför ens göra sej hörd på de sättet när man är anonym drt är så himla fegt.

Grattis till ännu en till seger med en jättefin treåring :)

gud villket tjat det var om lina scot och hennes vinnst idag och hennes insattser säger bara en sak och det är att hon är helt fantastisk och det om att hon har gått uti för dåliga lopp det tror jag inte ett dugg på hon är väl så bra helt enkelt. Så ett stort grattis till Lina scot. 

GRATTIS
till segern Lina!!
Kram Erja & Laura
Ni är lite halvroliga allihopa :)
TÄNK att det ska vara så svårt att låta bli att hugga på någon som lyckats i några lopp…
Men nu är det så att på ponnytrav iFokus ska vi vara snälla mot varandra :D. iI den här tråden blir det inga fler chanser och låt bli att hugga i kommande trådar också, så får vi behålla det trevliga forum vi alla VILL ha! (och jag slipper låsa en massa trådar…)