Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 586 ggr
Hampee_
0

Hejsan!

Jag bara undrar Får man kasta pisken om man vinner? :P

atlas-tt
0

nej det tkr inte jag den kan träffa ngn häst och det ser lite konstigt ut

Hampee_
0

okeee

Hampee_
0

men asså är det nån regel på att man inte får det typ? :)

EmiliaLeo
0

tror hon menade om det finns en regel som säger att man inte får göra det? självlart får man inte störa medtävlanden  :)

EmiliaLeo
0

oj samtidigt.

MAR1A
0

nej det verkar väl vara lite olämpligt elr har jag kanske fel? håller me #1 den kan ju träffa nån annan häst å det  e ju inte schysst

Trav_
0

Man får inte kasta pisken, i ponnytrav kan jag tänka mej du får en varning för i stortrav får man böter om man  kastar pisken

Hampee_
0

okeee

Hannna
0

#7 Så du menar att Stig fick böter när han vann Elitloppet med Victory?:O

EmiliaLeo
0

#9 ja precis de undra ja med :P

Trav_
0

Ingen aning om han fick det då för det är ju ändå stort lopp men dom som har gjort det annars har jag sett fått typ 300 i böter!!

Hampee_
0

haha ja me :P

EmiliaLeo
0

#11 okej :P ja, det är väl helt rätt, den kan ju hamna varsomhelst.

Hannna
0

#11 Kollade upp det, det fick han inte;) Men det är väl samma regler i Elitloppet som i andra lopp? Efter mål bör man väl få göra det om det inte stör andra ekipage? Inte alls säker, men.

Trav_
0

#14 okej nja jag vet faktiskt inte, blir lite osäker nu jag oxå hehe, men har hört att nån typ har sagt att man får böter för det men men! hehe blir man glad o vill kasta pisken så är det väl bara o göra det!

ozzkan
0

#14 Ässch, Stig H är så stark så han kastade den så högt att under segerdefileringen kom den ner, och då tog han emot den. :P:D

Trav_
0

#16 XD

Wahlberg
0

Marcus kastade pisken i Åbergs 2006 med Tyson.. hände inget.

Jagz
0

Jag tycker faktiskt det mest är onödigt att kasta pisken om jag ska vara ärlig.

Jagz
0

Jag tycker faktiskt det mest är onödigt att kasta pisken om jag ska vara ärlig.

Teja-Bea
0

Det fanns en regel i STC's reglemente som sa att du inte fick släppa handstropparna under loppets gång. Och att göra segergest innefattar ju att släppa handstropparna!!

I början, när ponnykuskarna började göra segergester, så fick de bestraffningar för detta - enligt reglementet. Men allteftersom gesterna blev vanligare så slutade domarna att bestraffa kuskarna.

Nu mera vet jag inte om denna regel finns kvar.

Att kasta iväg pisken tycker jag låter otroligt idiotiskt att göra!!!!! Men att göra en vanlig segergest är okej.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

divansson
0

har alltid undrat en sak.. :P låter de som kastar piskan den ligga kvar, eller när hämtar de den? :P