Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1358 ggr
ryttarn
1

Klubbens hemsida, ris och ros.

Då jag just nu sitter och knåpar på en hemsida till vår nybildade ponnytravklubb här i Bollnäs (www.bptk.se) skulle jag vilja höra vad just du tycker är bra eller dåligt med DIN klubbs hemsida. 

Har du sett någon annans klubbs hemsida där du tycker att de gjort något extra bra får du givetvis även rosa detta.

På http://www.sptf.nu/klubbar.php?sida=Klubbar finns det länkar till alla klubbars hemsidor i Sverige.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ryttarn
0

Får väll börja själv. Vår egen sida undviker jag att kommentera ännu. Dels för att det är jag som är ansvarig, dels för att den är långt ifrån färdig ännu.

En sida som jag tycker är riktigt snygg är min gamla klubbs, VPTS, hemsida. Tilltalande design och mycket information. Skall erkänna att jag snott en del idéer därifrån till vår sida :)

Jerker Klang,

www.isil.se

giffan
4

Jag gillar sidor där det finns personliga presentationer av både hästar kuskar och ev tränare..

Att hemsidan känns levande av stort och smått som händer.

Men framförallt att det kommer uppdateringar om sådant som händer i ponnytravet.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MagganS-B
3

# 0 Nybildad ponnytravklubb……..det väl länge sen den bildades, den har ju bara legat nere några år! Den klubben var mycket livaktig förut, t.o.m. jag har varit på ponnytrav där! 

Jag saknar en bild på Therese Hyllsjö och Linn Ess som verkligen var ett duktigt Bollnäsekipage! Lite part i målet är jag, men Tessan var en duktig ponnykusk och är numera proffstränare!

ryttarn
4

#3 Den är nybildad. Den gamla klubben blev nerlagd och utesluten från SPTF pga innaktivitet. Så detta är faktiskt en helt ny klubb. Det kanske kan dyka upp bilder på henne, om någon bidrar med det……

Jerker Klang,

www.isil.se

stuteriMo
5

Hej. Jag börjar med lite ris till de flesta klubbar.

Dåligt uppdaterade hemsidor, varför så mycket gammal info kvar.

Ann-Mari

ekbacka
3

Håller med Ann-Mari, tror delvis det beror på att den yngre generationen hellre kollar på facebook om klubben har en sån sida.

Så är det i alla fall hos oss HPTS där vi har en facebook grupp. Där lägger de ut tex om man vill ha träningssällskap eller samåkning.

Vi "gamlingar" som inte har det vill gärna ha en uppdaterad hemsida.

NördGlad

einarsson
5

Håller helt med Ann-Mari. På min klubbs hemsida kan jag inte ens hitta en mailadress.

Ny info vill jag ha tex, när klubben skall ha mätningar, var jag hittar filmer från lopp, mailadress, info om nästa tävling, länkar mm. Det skall även vara lätt att hitta, jag vet att det är olika vad man tycker är logiskt upplägg, men inte för rörigt.

VeronicaP
2

Jag försöker lägga in ny information både på FB och hemsidan (HPTS).

Men jag som är lite modern av mig tycker ju att de går fortare att få ut infon på FB.

Sen vissa gamla saker blir ju kvar pga de kanske inte kommit ny information.

Tyvärr är en del bilder gamla pga jag inte har fått några nya och man har ju som sagt lite annat att göra med då allt sköts ideellt .

Jag har även lagt ut på hemsidan att jag vill få bidrag från medlemmarna mm men de är väldigt tunt man får därifrån, vilket nog är väldigt vanligt på alla klubbar.

Teja-Bea
1

Jag, som webmaster för EPS, försöker att lägga ut info och bilder både i gruppen på facebbok och på hemsidan.

Oftast så uppdaterar jag båda samtidigt! =)

www.Eskilstunaponnytrav.com

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus