Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 1505 ggr
Kajsaflorre
2

Vinterträna eller vila?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om ni brukar ställa av era ponnysar på vintern eller om ni håller igång dom?

Jag själv tränar min ponny hela vintern så att han inte tappar sin kondis så mycket. och så att han är i så bra form som möjligt när säsongen börjar.

Stallmima
0

Våra ponnys har fått vila november-december med lite modefikation genom åren

VeronicaP
3

Våra har också vinter vila , de tappar inte så mycket då de går på lösdrift och ibland är de bra att vila sig i form :)

ginher
0

mina brukar vila några veckor, de är bra för muskler att få vila som"3 skriver vila sig i form ;)

Buhleeer
0

Mina har också vintervila och tappar int heller så mycket då dom går på utedrift också. Dom brukar få ca 2 månader vintervila! :)

[tralala Livi]
3

Jag tror att ponnysarna tröttnar om de inte får vintervila, så de går i "ide" i slutet av november och har börjat blivit igång satta nu :)

giffan
0

Det är olika från häst till häst. Men vi brukar varva vila med träning under hela året.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ryttarn
2

Palle har vilat sedan sista starten på Åby i November. jhar börjat köra igång honnom så smått nu med målet att starta i Aprill. 4 Åringarna fick vila november o december men sattes sedan igång under Jullovet med målsättning att starta i Mars…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

mimmimilia
1

Vi tränar hela vinter men inte så hårt! 😃

StuteriSolo
2

Våra har vintervila när det är som mörkast, det har varierat med åren men ungefär oktober/november och börjat sätta igång i januari.

Speciellt unghästarna mår bra av att få vara bara häst ett par månader.

Terja
0

Våra hade vintervila under november och december. I början av januari började vi köra lite smått. Märkte med en gång att vintervilan gjort gott på våra ponnysar. Extra skönt att få komma igång med träningen då :)

// Lina

Johanna-Granberg
2

Våra ponnyer får alltid vintervila, ibland även någon veckas vila på sommaren för att inte ledsna och att hålla dem fräscha.

Kajsaflorre
1

Min shettis brukar också få vila nån vecka på sommaren för att inte tröttna. Kan hända att det blir nån veckas vila på vintern också när det är som kallast.