Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 1463 ggr
JuliaHolivia
0

Träning

Hur tränar ni era ponnysar nu när det börjar bli dags att träna inför säsongen? Hur kan en träningsvecka se ut och hur lägger ni upp träningen. Vilka underlag försöker ni träna på och vilka undviker ni osv. Kul att höra hur andra lägger upp träningen :)

[tralala Livi]
0

Nu i början så kör vi inne på banan 1gång/vecka, ca 2km i 3.30 tempo med b-ponnysarna och sen skogslinga på 3km i joggingtempo. Sen mest skritturer. :)

emmyhansson
2

1 mil i rätt hårt tempo måndag & fredag, sedan vila resten av veckan. Då säsongen närmar sig byter jag ut ett av de passen mot intervaller!

Kajsaflorre
1

Jag tränar ungefär så här under en vecka med min shettis:

Må: lite lätt körning ca 4-5km

Ti: släp bakom varmblod ca 9-10km

Ons: vila

Tors: backe eller lätta intervaller ca 5-6km

Fre:  vila

Lör: lätt jogging ca 5-6km

Sö: vila

nellsve
1

Hela Dec har mina vintervila sen börjar vi igen. Dom 3 första veckorna kör jag bara tre gånger i veckan lite jogging sen börjar det. Galoppträning och dragträning för att bygga upp muskler. Långa jogging pass i skogen (kuperade vägar) för att träna uthållighet. Vi tränar även smidighet mm. Vissa dagar har vi "gympa" med dom (på marken). //MVH Nellie

Hälsningar NellieHjärta

Sara-Juventus2
1

jag brukar börja köra 3km i lagom tempo sedan ökar man sträckan efter 2v och kör 4-5km & när dom är i tävlingskondition går dom över milen (både upp och ner i backar). & nu tar vi vara på snön, den ger dom massa muskler..

Sara-Juventus2
2

Alla mina går varannan dag….

Solvalla_Liv
0

Just nu är det motions träningar och styrketräningar. På vardagarna när det är mörkt kör jag minst 5 km men på helgerna går dom gå minst 1 mil backträning och motionsträning. :) Senare när det inte är lika hårt i marken, som jag undviker helst, så drar snabbjobben igång och då tränas dom varannan dag men minst en backträningsdag, en inervalldag/snabjobbsdag och minst en motionsträning. Så något utav allt det körs två gånger i veckan. :)

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~