Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 3419 ggr
Snurrii
11

Eragon-unghäststjärnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag nu har valt att sluta att tävla i ponnytrav säljer jag nu min toppstammade stjärna Eragon då jag vill att han ska få fortsätta att tävla och göra det han är allra bäst på.

Eragon är en ljusbrun valack med stjärnämne, är 123cm hög och född 2009 hos mig.

e. Parat 451 u. Delta Dar 4926 ue. Darius Roll 491

9 starter varav 8 segrar och 1 tredjeplats. 

Rekord: 1.59,0 K, *1.56,6 AK  Insprunget: 9100kr

Eragon har varit absolut bäst i sin årgång som både 3 och 4 åring. Han var obesegrad som 3 åring och vann Svenskt Ponnytravkriterium överlägset och blev utsedd till Sveriges bästa 3-åring 2012. Eragon var även snabbaste 4 åringen i sverige 2013 och vann även Sprintermästaren 2013. Han har hitills endast sprungit på egen motor utan press och har stor kapacitet för att fortsätta vara allra bäst och sänka sitt rekord med rätt kusk.

Eragon är snäll i all hantering och är alltid lugn och harmonsik både hemma och på tävlingsplats. Han sover mellan lopp och värming och lägger i stället all energi på banan där han vet precis vad som gäller. Snäll att köra och är varken het eller slö. Riden i alla gångarter, vidare utbildning pågår. Eragon är fri från skador, fång och eksem. Har pass, är chippad och vaccinerad. Även färdiganmäld till 5-års baggen.

Säljes till långvarit hem med satsande kusk som vill vara med och fightas om förstaplatsen i kommade årgångslopp samt storlopp, men som samtidigt ser hans välmående före tävling.

Utrustning så som sulky, tävlingssele, träningssele, speedcart, sadel m.m kan köpas till.

Seriöst intresserade i myndig ålder är välkomna att kontakta mig,

Isabelle, 073-753 09 08

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=782526&inriktning=10&typ=

Snurrii
2

Kan även tillägga att Eragon endast är till salu och utlånas ej.

agnescarlsson
0

Åh gud vad fin!

Travponnyn
0

Åh vad fin! Jag kan garantera ett långvarigt hem fullt av kärlek på Solvalla travskola där jag jobbar! Kontakta oss då vi söker en tävlings shettis och ett tävlings russ till :) SNÄLLA, det skulle bli jätte kul med denna fina valack i vårat stall

Snurrii
30

#3 Eragon kommer inte att säljas till någon travskola.

Travponnyn
0

Okej:( våran travskola är lugn och han skulle fått ett bra hem här men jag förstår :(

Stallmima
31

#5  Tror inte travskolan skulle betala det priset som säljaren begärt, med den kapaciteten som Eragon besitter så ska han inte traggla runt på en travskola enligt mitt tycke i allafall  🙂

Snurrii
14

Eragon har idag sålts och åkt till sin nya ägare och tråden kan nu tas bort. Jag önskar den nya ägaren all lycka till med honom i framtiden ♥

Inlägget är låst för nya kommentarer