Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2316 ggr
eehlin
0

3-åringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har 2 st 3 åringar som jag ska kvala i år, lite nyfiken på er andra som har 3 åringar när ska ni kvala era? berätta gärna också vad de heter och vem den är efter =) själv heter mina Lojstas Blondie, ett sto efter John Russ sedan Ängman hingst och som är efter Polar:) Siktar på att kvala dem i juni, beroende hur det går med träningen därefter.

Maretto
0

Har en liten treårig hingst Skoogs Linus e:John Russ. Han har väldigt fint steg och bra vilja men är bara 113cm hög i manken. Får se om han kan hävda sig på banan. Men jag skall iallafall göra ett försök. Nu tränar han 2,50 Glad

VeronicaP
0

Vi har en egen 3 åring som heter Ijor han är ett russ efter Tejas Monljus och mamman heter Toffifee, han är inte mätt ännu men ligger nog runt 126-127 cm , han är precis inkörd och det går hur bra som helst , vi har inte alls bestämt när han ska kvala

Sen ska vi ha ett 3 årigt shettis sto som heter Dalsgårds Jasmine som vi har lånat hon är efter Django v.d romer och mamman heter Hamodam. Hon är inkörd vintras och körd i någon månad och sen fått vila men ska sättas igång nu till helgen igen, hon är inte mätt ännu men även hon är rätt stor ca 105-107 cm. Kval blir när hon är redo för det.

Ev så blir det någon mer 3 åring av våra egna.

Epos_best
0

jag kvalade min Lina Scot igår på solvalla. har inte bestämt när hon ska starta.. :P Hon är e.Junisorken u.Happy (som är helsyster med Mowgli) =)

Svartkrut
0

Jag har Allgunnens Ömina (e. Jucent). Får se vad dt blir av henne. Men hon har jättefin trav iaf.

linnrisedal
0

Får hem en 3 åring efter Juping och Gummita på Torsdag. Gusten heter han. Han är inte inkörd hehe, men om allt går smärtfritt under inkörning och de så kanske han kan kvara i slutet av sesongen.

skott
0

#2 Jag tävla Toffifee Och hon hade ett riktigt löphuvud så de går säkert bra…. Skrattande

LinnJ
0

Jag har en treåring e:Acke. Hon heter Brita. Jag och mamma körde in henne i höstas och i början var det krångel men nu går det hur bra som helst. Hon är 125.5 cm och är en väldigt rastlös liten dam. Jag har varit inne med henne på travet 3 ggr. Det är meningen att hon skall kvala den 6:e maj på första travdagen.

Teja-Bea
0

Jag har en treårshingst som heter Tejas Musseron. (Blev godkänd för avel 2006). Musseron är e.Tejas Monljus 540 u.Tejas Riska. (längre bak finns Munter)

Jag har precis börjat banträna Musseron och i lördags gick han sin första träningstävling. Han är fortfarande lite mer intresserad av världen omkring honom än av att springa. Men jag låter mognaden ta sin tid. Det blir nog kval i början av sommaren för honom.

(Bild: Tejas Musseron - B.Jakobsson. Sundbyholm mars-07. Foto: Linnea Foss)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

TildaLinge
0

Har en 3-årig hingst efter John Russ och Pärlan från Lojsta hed. Tränar för fult med honom nu, han har ett skit bra steg och springer vell på en 2.40 något har inte kunnat klocka honom än. Ca 115 cm hög.

jonne
0

har en treårig hingst e.ymp 515  har bra trav ,ska kvala i april/maj

VeronicaP
0

#6 Ja det får vi hoppas han är kanon trevlig i allfall.

eehlin
0

#10 Verkligen en fin 3 årig hingst :)

DubbelE
0

min 3-åriga babe Rocky Boy U: Rosina (ost.) E:Ruffsen ue:Grus, kommer kanske till start i höst, vi håller på att köra in honom fortfarande, han är en jätte fin naturtravare.

ozzkan
0

Väldans vilka stjärnor vi får fram iår tydligen, alla har mycket bra steg o tränar bra tider:P
Inte säker men tror Maximillian III från Årjäng är 3 o kvala på 2.44.

FridaNyberg
0

Jag har en som är efter Ernst Romeo, verkar lovande än så länge iaf. har bara varit i vagn i drygt 1,5 månad, men går redan runt 3 min :).

Ska försöka få han klar till mitten av augusti har jag bestämt, tycker det verkar som ett rimmligt mål.

tearsofmemories
0

Har ett sto efter tejas monzun som verkar kunna springa än så länge iaf. Jag vet vilka tider hon går men avslöjar inget, hehe^^) Hon är 126 sm nu, så hon är en bit över marken:) Ska försöka få ut henne runt Juni månad om allt går bra, vill inte stressa framåt. Riktig vinnarskalle:)

LjungensPirat
0

Jag har en valack e.Tyson u.Ljungens Copia ue.Vagabond som är 122.5 cm. Han är en riktig liten klippa, alltid lika snäll men ändå en liten piggelin..  Är igång med träningen och hade tänkt att kvala under april.

CarroS
0

Hej! vi har med en treåring efter Ymp som ska starta iår :D

DubbelE
0

#16, din e ju nästan lika hög som min 3-åring ;).. min pojk är 127cm över manken o växer Flört

martinasvensson
0

har en liten kille på tre år som är 117cm.

martinasvensson
0

e.bond och u.mi

VeronicaP
0

Idag har vi mätt våra 3 åringar som ska ut på start ,även de som vi inte vet om vi ska starta *ler*

Dalgårds Jamine 107 cm och Ijor 127,5 cm

FridaSimonsson
0

107 jäkla stor shettis:P

Jenniferohlson
0

Har på foder ett shettis sto e:plutus v.dorpzhist 3år. hon tränar bra tider:)

VeronicaP
0

# 23Yapp men hon ser helt färdigväxt ut , så hon lär inte växa mer .

HugoBoss
0

Ekslätts Hugo Boss valack 1m :)
e. Gläntans Domino u. Nikolina ue. Senateur v d Veldstraat

TorpetsGynna
0

jag har en 3:åring Torpets Gynna e:Plutus v. Dorpzicht u:Blue sun och hon tränar bra tider hemma, hon är 102 cm hög :) och vi har inte riktigt bestämt när vi ska kvala henne men det blir någon gång i år :).

Odena
0

Jag har min lilla Blåsippa mätt till 126, skall kvala i maj om allt går enligt planerna. har varit tränad sen i ca. November/ December. Första gången jag klockade henne i december gick hon 2.58 :)

trogen
0

Har Lolita Dar 125cm e:darius roll u:klippa

hon tränar mycket bra hemma och har tänkt att börja åka in me na här i april och försöka kvala på gävle 6maj:)

juliapettersson
0

#29, ska bli riktigt intressant att se Klippas första och enda avkomma på banan.

iiirma
0

#20 HULTARE? :D

Asagard
0

Har tre treåringar, men ingen av dem ska ut till start i vår. Kanske någon kommer till start i höst, men det är inte så jättetroligt.

baronen
0

Baronen är våran treåringa hingst efter John russ och Sifa Skrattande

fh16-660
0

Har ni kvalat era treåringar? i så fall på vilken tid?=D

FridaNyberg
0

Har redan hunnit starta min två gånger, trea båda gångerna :). Han har gått 2.25. Startar nästa gång den 22 september tror jag.

Susanne.Nygren
0

Min lilla hingst som körs och tränas av Felicia Bergström vann på 2.46,8 i Boden 19/8.

TorpetsGynna
0

Jag har hunnit startat med min 5 gånger, gått 3.14,1. sist hon startade blev det en seger, sen har hon 2 fyror sen två opl. nästa start blir nog på gävle den 1 september :)

VeronicaP
0

Jag tycker att årets shetlands 3 åringar har väldigt bra tider.

Odena
0

Min treåring har kvalade i början av maj på 2.46 startade en gång till i maj fick då rekordet 2.38 startade två gånger på Visbys dubbeldagar men hade ingen lust att springa. Vi försöker igen i slutet av September annars ställer jag av henne så hon får vila och sattsar nästa år på att få ett bättre rekord.

Jenniferohlson
0

Min 3-åring har gjort 7 el. 8 starter nu, med 2segrar och rejord på 2.49 ;)

[lufsen]
0

här är snabb listan kat B

SofiaLindh
0