Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 3019 ggr
S-anna
5

Lilleman Klöver (Shettis) -04

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu behövt att ta det svåra beslutet att sälja min ängel. Då jag 2014 fyller 16 år och inte får tävla honom längre. 

Lilleman Klöver som han heter är en shetlandsponny som är svart skäck och född 2004. Han är efter Valentino och undan Tiara. Hans morfar är Jikas Sue-Perstar och jag tror inte att han behöver någon närmare beskrivning. 

Lilleman har totalt gjort 63 starter, han har vunnit 5 gånger, kommit tvåa 9 gånger och trea 7 gånger. Han har totalt sprungit in 9.700 prispoäng och då är 2.750 bara ifrån säsongen 2013. Lilleman har ett volt rekord på 2.50.2 och ett auto rekord på 3.03.2 . Båda rekorden är satta under 2013. 

Lilleman är en helt fantastisk ponny. Jag har ägt honom sedan han var drygt ett halv år och han har alltid varit världens snällaste. Han har alltid varit frisk och det är inget problem att varken klippa,sko eller lasta honom. Han är trafikvan då han utan problem har mött och gått förbi traktorer, lastbilar, väghyvlar och annat liknande. Han har heller inga problem med eksem eller liknande. 

Lilleman är en ponny som skulle funka för alla. Med sitt snälla humör och sin pålitlighet är han en perfekt nybörjar ponny. Han gör inte mer än vad man ber om och för en tjej eller kille som precis börjat med trav så bryr han sig inte ifall man har lite svårt med att kanske sätta på huvudlaget han står alltid stilla om man inte ber honom om annat. 

Men Lilleman har fler växlar, det vet jag. Han är kapabel till så mycket mer, om en erfarnare kusk vill ha något att jobba med så är Lilleman perfekt. Hittar man rätt träning och rätt taktik så finns det många sekunder att sänka och mycket pokaler att plocka. 

Jag har lärt mig så mycket och vuxit med denna ponny och vill att fler ska få chansen att ha en sånhär fantastisk individ i sitt liv. Lilleman har varit en stor del av min uppväxt och därför är det viktigt för mig att han kommer till ett hem med mycket kärlek där det finns tid för honom. 

Jag sätter ut Lilleman för 15.000 kronor. Han finns cirka en mil norr om Örnsköldsvik.

För frågor eller vid intresse nås jag på 076/82 43 159 eller lindahl.sanna@gmail.com

tomj
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här vinner Lillemannen på Hoting i sommras.

Foto: Tom Jönehag.

S-anna
0

Puffar upp min fina kille :)

S-anna
0

Puff

Linneawestberg1998
1

fina killen :)

S-anna
2