Russ till salu!
Cikoria Roll f. 1992 (travrek. 2.11)e. Munter 326, dräktig med Nordman 569 , fölar i maj 2007. Rauken f. 2002, körd o ngt riden,e: Acke 476 u: Cikoria Roll , Östman f. 2006 (hingst) e: Nordman 569 u: Cikoria Roll . Behöver nytt hem SNARAST!

hej, jag skulle gärna vilja veta priset på hästarna?
Toppenstam! Om ni inte vet vem Nordman är, så är han från heden e. Junisorken!

Kan någon berätta om Acke?
Du kan se ackes stam på http://www.allbreedpedigree.com/acke2 han själv var en jättefin ponny, fast han inte startat, finns en del bra ponnytravare i hans stam!
putt…..
Priset är för Östman 5-7.000 kr, Rauken 5-10.000 kr o Cikoria Roll minst 15.000 kr (ägarna ser helst 18-20.000 kr). Jag är inte ägare till hästarna utan förmedlar detta för en kompis som äger dem.
Nu får ni väl ge er…..är det INGEN som är intresserad av en Munter-märr til avel, dräktig med en Junisorken-hingst? OCH en inkörd 5-åring………

#7 - Jo men stallet har bara 4 boxar, suck! :/
Ni kan inte tänka er att låna ut Rauken? 
Mycket möjligt att han kan lånas ut,har varit utlånad förra året som körhäst.Men de vill HELST sälja.
Har en f.05 efter Cikoria, stor och kanonfin i psyket, gudagod allts[. Ska starta n'sta [r.
Cecilia
då skulle jag vilja låna! har en box ledig! snart 2 :)
putt
upp med dom igen……
Cikoria gick ihop med våra hästar förut på sommaren och är en rätt trevlig märr. Synd att suget efter henne är så dåligt, för hon har ju rätt bra travrekord också.
Får väl putta upp dem igen…

jag bor på gotland och letar ett russ på låns för trav. (tänkte på rauken) skulle du vilja kolla med ägaren om dom skulle kunna tänka sig att låna ut. och isf så kan jag väl ta deras telefon nummer! mvh Helena
Putt
Finns det några fler bilder på Rauken?
putt
Är ni blyga? Det är bra stam på Rauken, mamman är ju en Roll-häst…..gammal fin travstam rätt igenom!
putt….

hej jag skulle vilja se nån bild och järnar priset
Finns massor av bilder här ovan, pris också!
Fasen :( jag vill ha nån att låna :(Isåfall hade jag ju tatt den direkt :D
Kan meddela att Cikoria Roll har nedkommit med ett mörkbrunt hingstföl d. 18/5!
Dom måste bli av med hästarna NU! Så hör av er!!
Cikoria Roll är nu såld och Rauken utleasad. Men Östman (1-årshingsten) finns än kvar o är till salu!
Cikoria Roll är nu såld och Rauken utleasad. Men Östman (1-årshingsten) finns än kvar o är till salu!

#35. hur mkt skall dom ha för östman då? det står 5-7 tusen. hur är han i psyket?
Östman går nu på hingstbete från d. 25/5. Han är ju inte mkt hanterad,men verkar lugn o så ändå. Ingen intresserad av han?? Nordman har visat mkt framgång på utställningar!
Tar åter upp denna tråd då hästarna ännu finns kvar och nu är läget AKUT!!! Annars åker dom till slakt.
Cikoria blev inte såld ändå…
Rauken är utlånad just nu,men är till salu!!
Priset på Cikoria kan bli lägre än vad det står här i tråden…
Varför åker dom till slakt om ingen köper dom? Varför säljer ni inte billigare så att dom blir sålda, oskyldiga och friska djur ska inte slaktas bara för att ägaren inte kan ta hand om dem.

# exakt !?
Har Cikoria Roll gått trav?
Slarviga jag såg det nu… Vad för pris kan du tänka dig?

vart står dom?..är intresserad av östman
Håller med #40, är alternativet att de går till slakt, så måste priset väl vara lägre…slaktpriset är ju nästan ingenting för ett russ. Kanske elakt att skriva så, men så är det. Men när det är skrivit, så är dessa priser (#6) ju INTE höga alls, om hästarna annars är trevliga och så.
15-20 000 för ett välstammad sto med föl är väl ändå ganska billigt.
Cikoria har varit till salu för ett alldeles för lågt pris (halva det som angetts här) efter jag annonserade sist här, men är inte så lätt att sälja hästar bara så där…Egentligen var det på gång med försäljning av Cikoria men det har tydligen blivit någon fnurra på tråden, vad vet inte jag för jag äger INTE dessa hästar!!Jag lägger bara ut annonsen här för ägaren.
Eftersom INGEN tidigare nappat på Östman o Rauken så är ägaren i kris nu och då känns det som alternativet är slakt då hon inte har någon möjlighet o ha dem kvar. Men självklart ser hon i första hand att hästarna kommer till ett ordentligt och varaktigt hem!! Priset kan jag inte göra mkt åt, men vad jag förstår är det ändå billigt!
Hur kommer man i kontakt med ägarna då?
Jag ger ut mobilnumret till ägaren åt seriösa intresserade för ägaren har inget internet.

Förstår inte varför ingen är intresserad? Har själv en tvååring e. Nordman. Han är riktigt fin! Bra psyke och travar bra! Skulle gärna köpt ettåringen om jag hade plats.
Putt
Puttar upp igen ! Konstigt att ingen nappar på detta erbjudande att få köpa ett Muntersto. Cikoria Roll borde vara intressant för varje russuppfödare. Hennes avkommor borde väl också intressera någon , kommer säkert att bli fina travare.
klart man är intresserad av ett fint avelsto men man ska ju ha råd att köpa henne med…
Hej
Jag kan vara intresserad av Rauken.
Vad har ni tänkt för pris på honom?

#40 Att sälja en häst som inte blir till salu för kanske ett "skampris" kan betyda att dom kanske inte kommer i bra händer, då är det väl bättre att ta bort dom än att dom möjligen kommer till nåra som inte tar hand om dom bra. Även om det känns grymt att ta bort dom.

Observara att jag menar inte att dom måste komma i dåliga händer om man säljer dem billigt, men risken är större!

#54, jag håller med till viss del men ändå inte.
Visst finns det risk att dem hamnar i dåliga händer om man säljer dem för ett "skampris". För då har ju "vem som helst" råd med hästen.
Men vad är det som säger att hästen hamnar i bättre händer för att någon köper den för dyra pengar?
Det man måste komma ihåg är ju att kunskapen sitter varken i åldern, eller pengarna. (Säger inte att du påpekar någonting annat)
Och förlåt, nu bröt jag trådens innehåll.
Fina hästar, hoppas att någon nappar!

#56 Om någon köper en häst för "dyra pengar" så känns det ju bara som att dom har "råd" att ha hästen och ge den ett gott hem, såtycker jag. Men nu ska vi inte bryta trådens innehåll mer:P
#0 Fina hästar, hopppas ni hittar bra köpare!
jag vill bara veta priset,för det står ingenstans! Jag behöver ett russ till nästa säsong,så vi jagar ett bra russ till min dotter.
Och vi kan garantera ett BRA hem.
#58 Se # 6
jag vill gärna veta exakt inte cirka 5-10

#60 Jag tycker att det är en smart idé att fråga om nummret till ägarna, sen diskuterar ni ett pris, det blir mer seriöst då, bara ett tips.
Mvh Ellinore
Cikoria säljs först och främst till ett gott och seriöst hem.Priset får du/ni disskutera med ägaren,kan ju bli billigt om det inte dyker upp någon som ger vad dom egentligen begär…
Ägarens situation är krisig nu då hon ej har möjlighet o ha kvar dem!
tack
Cikoria Roll är nu såld.Men de andra två finns kvar!

Vad är det för telefonnummer till ägaren? Eller finns det någon alternativ mailadress till dem?
Östman är nu såld.
Typiskt, jag som precis skulle kontakta dig om Östman.
Stuteri Qveiar har köpt Östman. Vart är du "Taggen"?? Du var intresserad av Rauken,väntar på att höra från dig!Även "jonasjo".
Måste få Rauken såld NU! Han är jättetrevlig att köra,vi har kört honom 2 ggr nu på 1 vecka o är pigg o framåt,men ändå lugn.
rauken är jag lite intresserad av
rauken är jag lite intresserad av