Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 3426 ggr
giffan
0

April propparna

Vad tycker ni??

proppar

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ekbacka
1

Ja det återstår att se.Glad

Vi här i söder får det tufft för våra nollehästar med förstapropp på högst 4000 pp o ganska höga tilläggsintervaller, men det ska bli spännande att se.

Jag har en häst med 1.55,4 och 23750:- och han får ju inte ett enda vettigt lopp om han ska ut. Men förhoppningsvis så kan vi nog få med de andra i några lopp.

Man får ju se och hålla tummarna för att det blir kanon.Skämtar

Stallmima
1

Första anblicken:   usch

biasson
0

Varför har inte Eskilstuna A-ponny lopp den 18? Har en som laddat för den här hemma :( Så synd

giffan
1

Och jag tycker det e synd att nästan alla proppar är lika iaf på solvalla och rättvik..

~ Anneli ~ 

ryttarn
1

Oerhört enahanda proppar. Tveksamt om jag överhuvudtaget kommer starta några av mina 0-hästar om det fortsätter så här, hade siktat på Bergsåker den 6e, men med den "klass III" proppen är jag ytterst tveksam. 

Palle ser väll ut att få ett par montélopp och kanske påskbomben på Färjestad, men det får vi se när vi närmar oss.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

stallnysater
2

Enformiga o tråkiga proppar vid första anblick…….

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

madde89
2

alla typ lika

Ammiii
4

Japp, enformigt, verkligen!

Vi ska ut med en ostartad shettis, inte tycker jag då att 2000pp är för en ostartad?
Vill definitivt ha lägre som max för en noll ponny…
För den snabbare passar ju dessa på papperet, men det vore ju kul med några olika lopp, inte identiska. Är det sen banor med ungefär samma upptagningsområde kommer det ju vara exakt samma ponnyer i lopp efter lopp…. Och han hamnar mot de bästa, punkt slut, det känns inte helt rätt med ett rekord på 2.25 att starta mot de på betydligt snabbare tider, men tilläggen kanske fungerar, det återstår att se…

Tusen
1

#3 I år fick vi endast ett lopp till Påsksmällen. Istället får shettisarna motsvarande lopp i maj istället som vi kallar "Majkransen". Hoppas det passar. :-) ★

Nathalie_p
1

Tråkiga & Dåliga !

VeronicaP
2

De är ju nolla lopp i Kalmar ;) . Vi kan starta och har alla redan börjat planera in våra lopp. Kan hålla med om att vissa är väldigt lika. Sen är de väl inte bara nollelopp om de är lite pengar , finns en hel del startade hästar mes inte så mycket pengar på sig ;)

EmmaEgemar
3

Kändes som om man bara kopierat friskt och inte alls kollat över hästunderlag..

tomj
4

Eftersom man bestämt sig för att f.o.m i år köra övervägande penninghandicapslopp så tycker jag att Richard på S-T har lyckats mkt bra med de första proppförslagen,men kanske man skulle spica upp propparna lite och köra 0-loppen som recordhandicap någonstans mennan 2,30-2,40, sen tror jag risken kan vara mycket stor att Gulddivisionsloppen är för snabba och det kommer att leda till att altförmånga av dessa lopp blir inställda eller får en så låg starfrekvens som 4-5 hästar.

Elsastubin
2

Innan har min häst gått i 2 lopp per tävlingsdag, oftast, men nu ser det ut som om det bara blir ett lopp per tävlingsdag :( Det finns ingen mer som passar….

giffan
0

Varför ha alla proppar så lika? alla proppar går vid 2.000, 4.000,7.000,15.000 och 25.000! iaf solvalla och rättvik och kalmar

~ Anneli ~ 

giffan
0

#14 PÅ solvalla har du två proppar till Stubin Elsa

~ Anneli ~ 

giffan
6

Beror nog mycket på vad man har för hästar. Någon av mina kan knappt vara med, och tittar jag på vissa andra så kan dom gå ut i tre proppar… Så det finns kanske en tanke bakom det här iaf. Endast de bästa ska tävla, vi andra kan hålla oss hemma och sitta å skriva på nätet :) ( min egna översättning)

~ Anneli ~ 

Elsastubin
2

#16 Jag får komma dit :D

Winner04
2

Vad ska man säga.. äh, anmäla och göra det bästa av situationen antar jag.. alla lopp ska ju trots allt köras även om man får uppanmäla eller liknande ;) men inte såg det roligt ut!

Linneawestberg1998
2

Min ponny har bra lopp :)

Stallmima
2

Jag får väl börja köra min lopp-statistik över april och redovisa senare  😃

o-oliver
0

jag fattar fortfarande inte hur man räknar om rekord till poäng.. som jag fattat det är det så att min lilla Oliver II som har typ 14.000 poäng insprunget ska höjas till 15.000 och min Gransjöns Rodessa som har sprungit in 7550 poäng vad ska hon höjas till nu då? 15 000 hon också? eller?  och sen vet jag inte något om mina andra två hästar 'Titti Mo och Malibu.. malibu har sprungit in något på 6000 om jag inte har kollat fel ( det vet jag inte heller var man kan kolla, hur mycket dom sprungit in om hästarna inte startar under hela 2013) och sen Titti Mo hon har sprungit in något på 17000 tror jag , var hamnar hon då? tacksam för svar

[tralala Livi]
0

#22 Kolla relaterade länkar och rekord till prispengar på travsport.se

Tusen
1

#22 Nej ingen ponny ska höjas. Står klart och tydligt i omräkningsmallen. Endast de som har mer pengar än rekordet står för kommer att flyttas ner till den peng-/poängsumma som rekordet står för.

I ditt fall kommer t.ex. Oliver II stå kvar på sin prissumma då hans rekord egentligen motsvarar prispoäng på 25000. Men ingen ponny flyttas upp så Oliver II står rätt bra till nu i början i penningloppen.

Detta gäller även din andra ponny.

o-oliver
0

#23 jag har redan kollat där och det är hästar som startat 2013 men Malibu och Titti Mo startade inte 2013 så då står dom inte med i den listan.. för jag visste att man kunde kolla där men eftersom det står från 130101 - 140101 tror jag så kan jag inte se hur mycket pengar dom har..  #24 okej tack så jätte mycket..

skott
1

#25 Malibu har 6650kr och 2.20.2 i rek  och Titti Mo har 17500kr på sig :)

o-oliver
1

#26 ja okej tack anne.. :) bra att du har koll.. 😃