Bra montesits?
Hur tycker du en snygg montesits är? (ryttare på stora hästar) Vilka/vilken monteryttare tycker du rider snyggast?
Här är 2 st som jag tycker rider bra och snyggt. Snyggaste stilen tycker jag är när man bara är några centimeter ifrån sadeln. Stör också hästen minimalt.
Siv emilie Løvvold. En norsk montéryttare som tidigare har kört ponnytrav med sitt russ. Tycker hon rider riktigt snyggt. Bara några centimeter ifrån sadel, och rider väldigt lågt. Vilket också gör att luftmotståndet blir mindre. Hon kan rida olika sorters hästar, och hennes statistik är

Man får inte glömma att det viktigaste är att hitta samspelet och taktiken med den hästen du rider,ofta läggs för MKT vikt vid just snygg sits även om sitsen är avgörande så är man på banan för en bra prestation och glöm inte ungdomar att det är skillnad på ponny och stor :)
#4 Nej, det är samspelet med hästen som är viktigast :) Fast jag undrade bara vilken som har den snyggaste stilen (även om den kanske inte alltid är den bästa) :) Nathalie, har du börjat ridit storhäst än? :D

Jag förstår vad du menade :) Ja en del du kan kontakta mig på fb om du vill prata ist är inte så aktiv här :)
måste nog säga Philippe Masschaele är en förebild när det gäller sits, sen har jag haft turen att rida med/för honom
#7 Va verkligen! :) Vad häftigt! :) Var du ner till frankrike då? :)

En bra sits är 3 punkt sist som man ser , jobbigt att stå och man får vara vältränad då de är jobbigt för med bl ;)
#10 Inte många montéryttare som står i trepunktssits då de flesta rider med en modifierad variant av galoppsits. Trepunktssits är ju ett annat namn för fältsits och är mindre jobbigt att stå i än galoppsits.

#11 riktig trepunkt sits så står man väldigt nära sadeln inte så högt upp som i vanlig fältsists viss skillnad

Sofia Aronsson menade jag