SVT 2 kl.20.00
Dokumentär om trav på SVT ikväll
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61757&a=872010&lid=puff_872622&lpos=lasMer
Får inte glömma, får inte glömma ;)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

ja ska se de =) (:

Jag skall också se det :)
Jasså :) Det borde man ju se, programera in de i huvet nu då xD

va är de :P?? :D

måste se :D

måste ses :P

sitter å glor på de nu :P

Ser de jag med :P Vart överlycklig då jag såg nåra oranga prylar i USA på aktionen :D
Hmn.. det var väl halvbra :P

hm. :P jag tyckte det var rätt värdelöst. den va deprimerande. tog inte direkt fram den ljusa sidan av travsporten . självklart är vardagen inget paradis som travtränare, men vem vill sitta och glo på folk som raddar upp allt skit med trav.. inte jag iaf :P
plus att kvalitén var ju pissig.

#11 Jag håller helt med dig ! Jag vart fan deprimerad av de, funderade på om jag verkligen går rätt väg nu .. :S

När går den i repris?

håller å med dig #11.. sen tycker ja den sluta konstigt ? :P aja.. inge vidare..

jag tyckte den va lite småkonstig jag med:P

tyckte den va urtråkig..
Tyckte filmen var BRA då den visade att seger är inte allt. Ett brinnande intresse och trevliga människor runt omkring sig gör att man kan ha det rätt trevligt i travvärlden också. Synd att så få tycker att trav är en hästsport, utan bara tänker i pengar och segrar. Hästen är ett djur som är värd att älskas och inte borde behandlas som ett redskap (typ en kross eller bil eller nåt). Tycker det var intressant att se hur de flesta faktiskt har det. Dessutom skötte dessa amatörer sina hästar exemplariskt vilket man tyvärr ser alltför sällan på travbanorna runt om i Sverige.

#17 när man sitter och räknar upp allt dåligt, tråkigt och jobbigt med hästar och trav tycker inte jag det låter som ett brinnande intresse..
Tyckte att filmen var bra. För den som inte är insatt i sporten utan bara ser hästarna och kuskarna i lopp får en bild av sporten medan de aktiva har en annan. Det är inte pengar som driver oss, det är andra motiv, kärleken till hästen och känslan av att vinna. Man jobbar i ur och skur, alla efter sin egen förmåga, gammal som ung, frisk som sjuk. Trots alla motgångar fortsätter man. Travet är livet och livet är travet…..

Hmm jag tyckte filmen hade sina bra och dåliga sidor. Jag tyckte den var ganska deprimerande men ändå ganska intresant. Sötast var Millan Pamelas föl, den var så söt :)
jag råkade somna i soffan ^^, så jag missade de =/… när är det repris?
Råkade också missa det x/ *putt*

#17, #19 Håller med.
Meningen var inte att visa hur vardagen ser ut för Erik Adielsson.

Det var synd att kvaliten var så kass. och sen var det lite mycket negativa saker som den här "berättar" rösten pratade om.
Jag fick nästan lite skuld känslor mot hästarna. för det känndes som hon berättade fram att dom har det jävligt dåligt, så uppfattade iaf jag det,

Missade det :/

Jag tycker den var bra, man fick se människan bakom och inte bara "det glassiga" som syns på tv etc.
Jag missade det också, tyvärr.

Jag missa den, gåren inte i repris eller kan man inte se den någon annan stans ,typ nätet ?
#28 svt.se
Filmen var jättebra, speglade verkligheten både hur skötarna/kuskarna och hästarna har det i vardagen. Inget lyxliv där inte!

Inte var det mycket ponnytrav heller.

visst är det bra att visa någe där inte alla vinner hela tiden, men det känndes verkligen som att de tog upp endast det sämsta i travet!! och sen sa dom att dom fick alla dårliga hästar och hit och dit. Snälla, kan dom vara lite posetiva eller?!
#31 jo jag såg en liten shettis springa över stallbacken :P
repris idag
Tycker att det var en negativ stämning över hela filmen. När hästen skulle avlivas efter sommaren så lät det som om alla travhästar avlivas efter karriären. Det stämmer ju inte.
Kvaliteten var kass, förstod inte alls det mörka, brusiga och ofokuserade i mitten av filmen. Ut och inzoomingnarna och följa med motivet var amatörmässiga eller mer än så. Och ändå visas den på SVT :O
Men men, alltid kul med att travfilm.
Men sak med filmningen som var bra var början och så efter ca 20 minuter då fältet släpptes iväg.
Men en sak till var filmpratarens dialekt. Visst har alla olika dialekt men jag tyckte att det var jobbigt att lyssna på henne xD

dne typ "Travriket" va? bra dokumentär;)

Håller med!
Tycker filmen var väldigt vinklad, hon som var berättarrösten måste haft NOLL förståelse för travsporten, verkade som hon avr totalt ointresserad av att lära sig, utan var bara negativ.
Vad för bild sänder det ut?