Wången

putt

jag kom in men ska inte gå.. vem tar min plats?!:D

#3 Varför ska du inte gå ?
#1 jag kom in som 22:A reserv bara någon vecka in på terminen. :) men hoppade av dock men ändå, ville bara poängtera att du kommer in lättare än du tror :)

#5 Jo de har jag hört, Anna har skvallrat ;):) Hm, men men .. tycker de är så jäkla långt dit ! Men fruktansvärt sugen på att gå ändå.

Jag har kommit in.
Fick reda på igår att Jessica Gustafsson kommit in också, och hennes kompis.
Står som 11:e reserv..

en fråga bara, ni som kommer in och endast kan åka hem på helgerna, vad gör ni med era ponnyer? kör ni bara på helgerna å ngn annan på vardagarna? :S
Jag har kommit in

åker inte hem på helgerna, blir liite långt ;) hinner knappt dit förrns man ska vända och åka tillbaka. vet inte hur det blir med min lilla skrutt, han ska inte med dit iaf.. :/
#11 Nää men du kommer ju hem t mig, d e ju inte så långt iaf ;)

#12 KLART jag gör :D och du får komma upp så vi kan åka skidor i ÅRE :D
#13 Japp, vi bestämde att du skulle betala Åre resan va? ;)

står som 31 reserv

#14 hum, vi delar :D du kan ju sova med mig på skolan. så åker vi dit över dan. hoho. bara skidhyran och liftkort som måste betalas (A) och resan dit. billigt värre ;D
#16 Yooo låter super, kommer 1 september då så drar vi ut på en skidrunda :D

#17 haha, ja åk skidor du ;) själv väntar jag tills snön kmr, ihih.
#18 men den har la kommit då :P annars kan vi ju alltid åka rullskidor ner för åretoppen :)

hahahah, det låter bra det. åker du först då?
Japp självklart visar jag vägen, men vi får se upp för dimman… ;)
Jag kom in men ska inte gå där.. Föe långt för mig =/

Ska inte gå för jag kom in på mitt första val som va slalom i gällivare
#23, Gällivare? Ska du gå å bli norrbottning? ^^

Japps blir så…
Putt
Jag har varit sugen på att gå igen men då skulle jag bo på skolan för jag hade lite outrett då jag gick där förra året vilket gjorde att jag inte klarade av det.. men nu har jag två hästar och har inte suget längre … känns jävligt synd då skolan är riktigt fin! :)
# 27 Mycket härlig bild!
Inte många dar kvar nu :D:D:D:D:D:D:D:D:

Vet att Sarah ska börja på Wången nu till hösten, -trav dårå.
Hon är nybörjare på det där, ta väl hand om henne ni som ska gå där, hon är världens goaste! ;P
Sarrrah heter hon här. :)
Jag ska söka Wången i första hand till jul nu…
Men jag vet inte om jag kommer att gå, även fast jag skulle komma in. Har ju hästarna här hemma, kan bara ta med mig en av dom, och Wången ligger som 70 mil bort.
jag sökte wången men ska inte gå där. ska iställa gå Sundsvalls Praktiska - hästskötare :D

vilka poäng behöver man för å komma in på wången egentligen? :P

Jag ska gå samma som Soffi; #33 Med Skoglund med ;P

Kmr inte söka wången ;p
kmr sakna mina hästar , Familj å Stall Jesper R Nilsson för mkt ; /

#34 I år så var det 225 p iallafall.

jag har kommit in på 205 poäng…..
jag kom också in på 205.
jag kom in med 115 förra året (;

#39 var i sverige kommer du ifrån då?
#41 Sala, västmanland

okej

Det var nog första intaget i somras som var 225 då, det har väl sjunkit när flera tackat nej. Det står så på min dotters intagningsbesked hon fick iallafall :)
Men nu har ni väl börjat? Hur är det?

aldrig skulle jag gå där ;P

wången har inte börjat än, dom börjar på måndag

Min dotter tackade nej till Wången, hon valde Lillerud istället. Och de börjar imorgon.

Markus svedberg ska oxå gå wången enligt trav365.se
Åååh.. Jag är så sur!!!
Kolla, i 9an läser man typ Hemkunskap en termin, och bild en termin… I 8an läste man ju både HK och bild hela året…
Å nu så läser vi HK på höstterminen, och bild på vårterminen.
Och såklart - man söker ju in på betygen som man får nu till hösten. Och man får inget bildbetyg nu i höst!? Och jag har MVG i bild!!! Och bara VG i HK… Gaaah..
Mena surt… 20 poäng åt helvete……….. Får väll plugga upp nått annat ämne, så är det snabbt +20 poäng.. Så kommer man kanske ändå in på Wången.. Aaargh…
#50 Det är vårterminens betyg som är dom viktigaste! dom tar bara in preliminärt på höstbetygen. Bara för att du inte kommer in preliminärt så betyder inte det att du inte kommer att komma in. Jag kom inte in prel. på mina 180 till wången, men höjde sen på våren till 205. så kom in.
#51, men ändå surt…. Jag ville ju ha sådär 300 poäng nu till hösten, så jag kunde komma in på i stort sett vilken linje som helst… ;/
Ni som ska gå Wången nu! Hur gör ni med era ponnyer?
#52 russet ska tillbaka till ägaren, 2 åringen är kvar hemma o ska ut nästa år.
#53, okej okej! :)
Blire Wången för mig måste jag skaffa stallplats… Har ju min 1-åring nu som jag inte kan tänka mig lämna hemma.
Jag ska ju börja tvåan nu på Wången, bytt från Åby Travgymnasium. Maretto skall åka med och bo på skolan, väldigt dyrt 2200 i månaden. Men det va ju antingen ta med honom eller sälja/låna ut honom :/
#55, åh fy… 2.200… skitdyrt ju!
Jag måste hitta stall utanför skolan om jag nu ska gå där ;/ Hästen man har med sig måste vara 3 år, min är bara 2 då… Sen är 2.200 mycket pengar med ju..
Om ni som går där vet något stall kan ni hojta till lagom till jul så jag vet om jag tänker gå där! ;) Haha ^^
Joo, det är väldigt mkt pengar. Man får ju tyvärr inte så mycket i bidrag heller eller iallafall inte jag. Mitt bidrag jag får av min komun räcker typ till halva stallhyran.

#57 Ni får väl ändå lägga ut en del för att bo där med?

#58, 36.000 per läseår var det, om jag inte minns fel? Alltså bara själva boendet…
Man får en del bidrag från kommunen, men jag har ingen aning om vad det är man får och hur mycket. Ska gå och prata med syon snart…
#60 det kostar det med boende och mat och utbildningen

#60 japp, det är typ 4000 per månad om inte jag minns fel kostar boende och mat o så. du får ca 2000 ifrån kommunen resten får man betala själv.
enkelrum 4500. dubbel 3125.
#55 Är inte din ponny en hingst?
#64 nix Maretto är en valack. Men det står att han är hingst jag har ringt till stc två gånger och bett dom ändra det, men de går tydligen väldigt segt 
Buhuu nu är Maretto valack även på pappret tahaaha. Ringde och skällde lite på dom så dom fick ändrat de tillslut.. :)
#65 a ha okej :)
Shiiit vad dyrt! :S Varför ta skolan ut 2.200 kr för en stallplats? :O Man sköter väl ändå hästen själv :P Borde vara billigare när det är en skola..
Jag ska gå där! Ska dit på söndag :D

Börjar ni terminen den här veckan allrså ? :)
Måste man ha en fet plånbok för att gå där? Läste att de kosta 36000kr/läsåret..
Måste man ha en fet plånbok för att gå där? Läste att de kosta 36000kr/läsåret..

dyrt :S fy fan.. ja tänker knappas gå där.. inte på nått alls.. :P nåra kurser och sen äre hos nån travtränadre kanske, sen äre å börja som en amatör för att sedan gå till proffstränare å kusk ;P hah.. upplaggt hära ju ;P närå, men inget gymnasium.. går bara i 7an å är dööötrött på skolan :P

hehe man kan ta sig fram inom travvärlden utan en hästutbildning.. Jag har gått en vanlig gymnasielinje, men har ändå fått jobb hos en tränare
#73, haha, att inte gå något gymnasium alls är inte smart.
Du kan bli någonting inom travet på vilken linje som helst.
Men det är nog riktigt få tjejer som håller att vara hästskötare och jobba stenhårt hur länge som helst.
Och för att lyckas inom trav måste man ju som bevisa att man är duktig och det bevisas genom hårt arbete (eller att man har en riktigt fin "reklamhäst", vilket också kräver hårt arbete). Det krävs mer än att man är duktig, man måste ha rätt kontakter och få köra fina hästar också.
Travet är en ganska så slitsam sport för kroppen, och att jobba som hästskötare sliter en del.
Därför är det BRA att ha en grund och en bra utbildning att stå på, ut i fall att man vill göra någonting annat än travet efter sådär 15 år i branchen.

#75 mjo, iofs.. ;) hehe.. mjo, men en fin reklamhäst skulle inte va så tökigt.. :P
#70 Ja det gör vi, nu på måndag börjar skolan.