Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbilder
Läst 1501 ggr
ThereseE
0

Angående tävlingsbilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När det åter är dags för en tävlingsdag (Mp) med kameran så tänkte jag bara kolla lite med alla vad "ni helst vill ha", vilka typ av bilder ni gillar bäst?

Alltså, vill ni enbart ha en bild i rätvarv? Vill ni ha det fotat från publiksidan och får då gräs, banmarkeringar och stolpar mm i bakgrunden eller vill ni hellre att foto taget från innerplan med staket, reklamskyltar och ev människor i bakgrunden? Tyvärr så kan man ju inte få en ren bakgrund på en travbana :p

Gillar ni foton tagna rakt på eller kanske snett framifrån?

Vad tycker ni om värmningsbilder i bakvarv (tycker det är kul att ta just dom fotona men det kanske bara är jag:p )

Huvudbilder?

Ja listan kan göras lång men berätta gärna vilka typer av bilder som ni gillar. Bifogar lite olika exempel om jag har skrivit lite luddigt =) Första är en vanlig rätvarvsbild tagen "rakt på"

Tyck nu till!!

ThereseE
0

En vanlig rätvarvsbild som är tagen snett framifrån

ThereseE
0

En huvudbild

Någon som känner igen ponnyn kanske? Har ingen aning om vem det är…

ThereseE
0

En värmningsbild som är lite mer, ja framifrån =)

ThereseE
0

en "vanlig" värmningsbild

ThereseE
0

Tagen från innerplan

ThereseE
0

Här en löpbild med lite fler hästar, tråkigt med bara en häst hela tiden kanske? Observera att det öste ner =)

Boode
0

Jag tycker blir "bäst" bilder när de är tagna från innerplan, jag tycker det mer ser ut som det är lopp eller vad man ska säga. Rakt från sidan eller snett framifrån kvittar. Det kvittar även om det är vämnigs bild eller lopp bild, det är klart det är ju roligare om det är lite mer hästar på bilden en bara ens egen häst som det kan vara i värmingen..

Huvudbilder är så fina, helst tagna från sidan

Boode
0

kan tillägga att om det är en "fler hästars bild" tycker jag den blir mer effektfull om den är tagen snett framifrån som #6

Turnado
0

sånna bilder är fina.

amandahandersson
0

Tycker också bäst om bilder tagna får innerplan :)

Här är ett exempel..  

För övrigt, du tar skitfina bilder Therese! :D

Wahlberg
0

Jag tycker bilder som är tagna från innerplan är snyggast, gärna rakt på men snett framifrån är också helt ok.

stallnysater
0

Bilderna tagna från innerplan är fina tycker jag.
Framförallt på Mantorp om man står på upploppssidan och tar kort (det blir inte så rörig bakgrund)…
Bilder tagna antingen rakt på eller snett framifrån…
Rätvarv är ju snyggast men det är alltid roligt att se även bakvarvsbilder…

Huvudbilderna är snygga…
Min absoluta favorithuvudbild är denna som jag bifogar =)
Som DU naturligtvis har tagit =)

Egentligen spelar det inte så stor roll hur man tar bilden BARA bilden INTE blir suddig ;)

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

ThereseE
0

#10 Tack Amanda! =)

#12 Hehe, tyckte väl att den var bekant på något sätt:p

Dolores
0

Alla dina bilder är toppen måste vi säga … du är bara bäst.. Vi syns på Mantorp ../Olssons

mariasjoholm
0

Huvudbilder på riktiga "fighting face" är vackra!

Teja-Bea
0

Personligen, ut fotografsynpunkt, tycker jag att bilderna är snyggast tagna från utsidan av banan. Jag gillar en "Clean" bakgrund.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

divansson
0

tyckerå de från utsidan" av banan är finast.. samtidigt gillar jag att man ser huvudet lite frammifrån också..

Angel
0

#0 Riktigt fin bild!!

oskarflorhed
0

Therese kommer du inte ta kort på axevalla imorn??

ThereseE
0

#19 Jodå…

oskarflorhed
0

tänkte väll de,, kan du ta på JANE ROLL?(A)

EllaMarine
0

Om man står i sista kurvan (precis där man kan gå in på publiksidan) och står och fotar i kurvorna kan man få riktigt läckra bilder ! :D Nackdelen är att det blir en så tråkig bakgrund; banan :/

dsvh
0

jag tycker bäst om bilder med bara en häst å då hela ekipaget. inte så jättesnyggt med folk i bakgrunden om man kör bakvarv å kanske inte så kul för dom heller, annars kvittar det tycker bara inga "halva" hästar eller personer kommer med!

ThereseE
0

#21 ska försöka med detta =)

#22 Jo om man står i sista sväng på ax kan man få rena bakgrunder. Jag tycker dock att det syns att det är en kurvbild, men det kanske inte spelar så stor roll? Det svåra är bara att solen brukar ligga på åt det hållet under eftermiddagen, rakt in i kameran…

Bild från sista kurvan på ax, lite grådassig pga piss vädret dock..

linnrisedal
0

Jag tycker huvudbilder är jättefina och även när de tas snett framifrån. som på #5.

williemarrone
0

#0 Verkligen snygga bilder.

Emilialarsson
0

#0 , verkligen fin bild !!!

Cnox
0

I värmning gärna i rättvarv och att hästen presterar samtidigt och sen ha gräset med är fint:)

(ta gärna kort på Björksta Delit i lopp 2 o 10))

Geminii
0

#20.. skulle inte du kunna knäppa nån bild på  min mimmi på axevalla imorron??

EllaMarine
0

#24 Mja, typ nåt sånt här jag menar (bifogar bild). Dock är bilden ett dåligt exempel, då Faksen vart suddig, jag grejade lite i PSP för att fixa lite. Sen tycker jag att det är lite tråkig men dock ren bakgrund .. :)

EllaMarine
0

Bifogar en till :) Trodde jag .. jag fixar den bilden sen, ska till stallet !

gotlandsruss
0

den bilden du la in terese

xxeliiinxx
0

spelar ingen roll hur kortet ser ut om det inte är allt för suddigt o steget helt fel  XD

sofienordmark
0

Jag gillar när man tar kortet ifrån publiksidan. gärna så att hela sidan kommer med på ekipaget, eller lite snett frammifrån.. huvudbilder är väldans fina också !

Men självklart är alla dina bilder jätte fina som du tar, Therese :)

ThereseE
0

#28 å 29 japps!

#30 Ja nu fattar jag va du menar =) Nä såna har jag inte tagit så många men dom är rätt häftiga, får prova imorrn!

#32 mmm ja???

iiirma
0

Åh! Huvudbilder är så fina! ^^ Eller, ja alla, dina bilder är underbra ,men ;)

Skulle du kunna försöka få en huvubild på Hults Plexus i lopp 4 eller 10? :)

ThereseE
0

#36 Huvudbilderna är svårast (om ni kör för fort ;P) men ska försöka =)

iiirma
0

#37 Hehe, men plexus är inte så snabb ;)

Lucas_W
0

#37 du skulle inte vilja ta kort på Salut i lopp 4a och dimma i lopp 6 ? :)

ozzkan
0

Tycker #0 är överlägsen. Tycker det är coolt med folk och reklam med i bekgrunden.

fh16-660
0

#37.. kommer du fota på mantorp?=D skulle du vilja ta lite kort på Smedens stämma i lopp 13 och Zeb Macahan i lopp 3 och 11 och Winst i lopp 14?=D Föresten de var jättefina kort du har tagit!!=D

ThereseE
0

#39 å 41 japp

fh16-660
0

#42Åå va bra!!=D Tack på förhand!!=D

Tyfon
0

Therese siken fin ponny du har tagit på #3 ;)

ThereseE
0

Visst ä de =)

Tyfon
0

du får ta massa på han på söndag:P

jessssica
0

Bilder tagna utifrån banan, snett framifrån är finast tkr jag =)=)

iiirma
0

Men lyckas du inte med någon huvudbild vill jag JÄTTEGÄRNA ha vanliga bilder också :D Du är ju så duktig!

Pikant
0

#1 kanonfin bild:) Och hästen kan man ju inte klaga på heller:):) Du tar verkligen jättefina bilder therese!

ThereseE
0

#48 å 49 tack så jättemkt!

Jag får väl helt enkelt ta från lite olika ställen:) Och ska jag hinna med alla så kommer jag få stå där uppe konstant. Ser ni nån som springer runt med en kamera på innerplan eller andra ställen är det nog jag =) Ses imorgon då!