Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2238 ggr
Anna_
0

Wången

Någon som ska söka in dit eller som går där? :)

Tyfon
0

ska antagligen söka in där!!!

Oskar Florhed
0

Ja ska söka dit iår:P

Anna_
0

Okej :)

Lozzan
0

Jag skulle verkligen villja, men det är så ruskigt långt bort så jag vet inte… Men min kompis går där och hon trivs jättebra

FridaNyberg
0

Känner folk som har gått där och går där nu. Lite olika vad man får höra om det faktiskt. men jag ville egentligen gå där, lite för långt bort bara =(…

Oskar Florhed
0

ve känner du där lovissa???

MarleneGustafsson
0

Jag har gått där, men hoppade av. skolan är inte som man förväntar sig.. jag lärde mig mer av en vecka hos goop än ett år på wången! det ligger ute i ödemarken och det är värre än Bigbrother (man lever tätt inpå varandra) och det snackas mycket skit. Allt är en ända särbehandling, man behandlas illa och de favoritiserar eleverna. Det är isolerat man kan inte ta sig nån stans om man inte har körkort. hästarna är i dåligt skick.. men annars är skolan fin.. men det är inte som på brocshyrerna… sorry wången att ja skriver detta..

MarleneGustafsson
0

menar inte sjuka/magra, men slitna..

Oskar Florhed
0

då va det längesen du va där MARLENE !!!!

iiirma
0

Jag funderade väl liiiiite på att söka dit.. men man blir ju inte så mkt av att gå där och det är ju såååååååååå långt bort :P sökte djurvård här "hemma" i stället, tar 1,5 timme att komma till skolan och jag trivs super där! :D Travtränare kan jag alltid bli ändå ;)

SofiaLindh
0

Jag hade tänkt och söka dit…

Lozzan
0

#6 Jennifer, hon bor i vanliga fall i Heda

Miii4
0

Fint där uppe faktiskt, men så avgärnsat från mänsklighet skulle man nog inte palla.

Men man hör så mycket om stället så man vet inte vad man ska tycka :P!

Boode
0

säger som iiirma, travtränare kan man bli ändå :D

juliapettersson
0

marlene hoppade av i år oskar ;)

ryttarn
0

Min äldsta dotter funderar på att gå Hippologen på Wången. Någon som har lite info om hur den utbildningen är? (altså, högskoleutbildning inte gymnasium)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MarleneGustafsson
0

Hippolog utb på wången är bra!

Kratern
0

#7 Kan ju bero lite på hur man är själv också. Alla kanske inte passar att bo på internat.

Sen kan jag upplysa om att det snackas väldigt mycket skit bland "hästfolk" var än du befinner dig i Sveriges avlånga land.

Impulz
0

Faktiskt så har jag hört ungefär samma saker som Marlene har skrivit, även om det är jättefint och jag har även hört folk som tycker att hippolog-utbildningen är bra!

Jag funderade på Wången, men valde annat istället.

Kratern
0

#19 Om man hör negativa saker….är inte det att någon snackar skit då?

Jag bara undrar…….

"Den som sa det han var det"

MarleneGustafsson
0

Nej för att förstå Wången och dess intriger måste man själv vara där i minst två veckor jag lovar. Folk utifrån kan inte säga att det är bra eftersom de inte upplevt skolan som elev själv! Det är obeskrivligt hur det är faktist. men visst vissa trivs ju så. Men jag skulle nog inte rekomendera wången om man har varit ute lite i travvärlden så ser man så mycket man kan lära sig utan att gå på gymnasie i wången. läser man skolan på broscyrer så är det ju inget fel. men det kanske bara är jag som tar det på detta vis. jag kan säga att jag inte är någon som gjort något fel för någon annan än mig själv!

Mollberg
0

Jag har också hört från flera olika håll att Wången inte är någe bra.

_JonnaRoos_
0

Haha jag vet att det suger där, kul i bland, men hallå, nej skulle inte klara mej där:P

Oskar Florhed
0

jasså lovisa du känner jennifer sköld hur de ää jhu min granne

Impulz
0

#20 Nej, naturligtvis så ska man inte tro på allt man hör, men när det kommer samma saker från flera olika personer, elever, tränare tex, då borde det finnas lite sanning i det tycker jag…Och jag har varit där!

Wången är jättefint, och från början tvivlar jag inte ett dugg på att allt är "perfekt", men jag har en känsla av att efter ett tag, så är det inte så kul att sitta fast där dygnet runt med samma människor runt sej hela tiden…Och det är säkerligen värre på den dystrare delen av året…Men det är ju bara vad jag tror!

Precis som Marlene skriver så tror jag också att man kan lära sig minst lika mycket om trav utan att gå utbildningen på Wången, personal på Wången har själv berättat för mej att det brukar vara väldigt stor skillnad kunskapsmässigt mellan eleverna när dom börjar, och då är det ju självklart att alla inte kan lära sig lika mycket om man tex har ganska stor kunskap redan innan!

Sarrrah
0

Jag ska börja där nu till veckan (:

casandra
0

#26, haha Sarah sluta skryta! xD

vasiria
0

Jag har gått på Wången, första året det var gymnasium där började 97. då vart det bra, man fick lära sig mycket, även om jag hade ganska mycket erfarenhet innan. men det gäller att ta till vara på utbildningen, man får ju inget gratis.

skolan har ju förändrat sig mycket på åren det vart gymnasium där. och jag kan ju inte säga något egentligen om hur det är där nu, men mitt i skogen ligger det.. och ju fler unga tjejer det är instängda tillsammans, desto mer skitsnack blir det..

Sarrrah
0

Jag skryter inte :D Jag är överlycklig bara! ;P

casandra
0

jag vet, jag bara skojar med dig :)

oskarflorhed
0

Nåra timmar kvar nu innan bilen rullar