vad tycks om majpropparna??
Jag tycker att majpropparna liksom aprilpropparna är väldigt enformiga. Alla proppar ser ju likadana ut…..
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Herregud så lika proppar! Jag trodde först att jag hade klickat fel.
Detta är inte alls så jag trodde pengapropparna skulle se ut. ALLA lopp ska väl inte behöva vara divisionslopp???!!!
Jag undrar varför man stänger på pengar i en specialare??? Och varför gör man ett divisions lopp på specialaren stängd på pengar och med en tidsangivelse?? Måste vara flera än vi som blir utestängda från start på axvalla 🤔
Och dom som redan fick 120m i brons får nu istället 140m… (axvalla)
Undrar när vi ska kunna få komma ut och tävla. Jag brukar inte vara kinkig på proppar, men jag ställer inte mina hästar helt åt h***e.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Ni som har åsikter - framför ni dem till Rikard så det finns en chans till bättring?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#3 Rikard/SPTF/ST har redan fått den informationen på repskapsmötet. Iår SKA det vara sånna här proppar. Inte mycket man kan göra.
#3 Rikard lyssnar inte
#3 Oja….
~ Anneli ~

Om tillräckligt många, vid upprepade tillfällen uttrycker sitt missnöje så måste han till slut lyssna.
Berätta vad ni tycker är mindre bra och hur det kan göras bättre!
De har redan beslutat att det ska blir mera penninghcp så det kommer vi nog inte ifrån, men om han ideligen får se exempel på hur orättvist det kan bli så kanske han tänker om eller åtminstone skriver proppar som kan bli mer rättvisa!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#7 Det får nog vänta till vi har sett resultatet av ett antal heldagar, lär inte få något gehör innan dess.
Känns som jag dock får skita i denna säsong, mina treåringar har inga starter alls, fyraåringarna(ostartade) är jag tveksam till att ta ut i ett 2000:- lopp , de lär ha 0 i självförtroende efter det……
Inget montélopp alls i Maj norr om Solvalla, ett i April, så frågan är varför jag tränar Palle…….
Håller med om ensidigheten i propparna, Östersund har en del proppar som inte ser ut som på andra banor, vet dock inte om de är så värst mycket bättre, men det är iaf ett försök
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#7 Har man bara en ponny som är snabb nog så är det ju inte orättvist… 🤪
Så vi får ju alla köra snabbare bara, eftersom vi tydligen sitter å håller igen våra hästar …
Men ärligt… Jag har 5 russ i stallet och inte en enda skulle stå bra till i någon propp fram till maj. Men det finns ju säkert lika många som tycker propparna är bra, men dom skriver ju sällan på forum hur nöjda dom är. Men vore roligt att läsa något sådant med.
~ Anneli ~

#9 Kan ju konstatera att jag kan starta Palle i stort sätt var som helst i vagn, men han är ju montéponny i första hand…..
Men jag tycker att målsättningen med proppskrivandet skall vara att få så täta och spännande lopp som möjligt, inte att 2-3 stycken är totalt överlägsna och givna på förhand…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Vi har ju två ostartade som ska ut, jag tycker verkligen att 2000 är alldeles för högt! De är inga recerponnyer, så det ser inte bra ut.
Gammelgubben tror jag att det ska funka för, men det är ju trist att det begränsas så åt alla håll, det blir ju bara ett lopp per häst.
Vi har ofta kunnat starta i två lopp per dag tidigare…
Min häst har inte alls något lopp…
Romme 19e maj tyckte jag verkade vääääldigt bra jämfört med resterande proppar!
#13 Ja det är en bra propp. Klar och tydlig.
~ Anneli ~
Alla kan säkerligen starta sina hästar i någon utav propparna. Men frågan är hur kul det känns att ha en ponny med sekunder bättre rekord på volten framför en?
http://vickelbyponny.blogg.se
#15 På alla dagar kan man inte det..tyvärr.
~ Anneli ~
Min ponny står superbra i de nya propparna:)
Problemet är väl inte om ens egna häst står bra till eller inte. Det handlar väl om att alla ska få en ärlig chans.
En av mina står helt super med detta nya system, och kommer vinna ett bra tag fram över om jag får gissa själv… men med det förra systemet stod alla hästar rättvist utifrån sitt personbästa. Jag föredrar rekord trotts att jag drar nytta av det nya, för jag vill ju ha en sport kvar att tävla i!!
Jag tycker att rekord handikapp är det lika rättvist för alla (nästan) man utgår ifrån hästens eget bästa inte hur mycket pengar/prispoäng den råkar ha! Jag tycker även att det är synd att man nu inte heller har chansen att kanske gå ut i två lopp/heldag utan för att få ihop 5lopp för ett specialar'n behövs 5 OLIKA tillfällen p.g.a de nya ytterst orättvisa propparna. För ponnysar funkar inte som de stora hästarna. På de stora (varmblod syftar jag främst på) skiljer det sekunder. På ponnysarna (kat B) är det allt ifrån 2.55 till 1.35 vilket är över en minut i skillnad, samma sak gäller kat A allt ifrån 3.50 till 2.20 pch ibland ännu snabbare! Tillbaks med rekord handikapp säger jag…