Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1937 ggr
ryttarn
4

Årets första heldag

Nu har startlistorna till Hagmyren kommit ut. Vad är era tankar runt dessa?

OBS, Inte tippning, det kommer en speciell tråd om det sedan!

http://www.ponnytrav.se/2014/start_o_res_2014/H_140322_startlista.pdf

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

tomj
8

123 ponnysar anmälda i 14 lopp mycket bra anmält! ….och bara mars månad ännu.

Bra Jobbat!!!

Tusen
0

Ja, det var rejält med ponnysar ändå, trots att flera lopp endast hade 5 hästar anmälda. Många lopp som hade nästan ett fullt lopp och alla propar verkar ha blivit av. Och det i mars månad. Inte illa. Man är tävlingssugen i norr, tydligen.

Winner04
2

Riktigt bra med anmält och fy vad det pirrar till i magen på mig själv när jag tittar på listorna, så galet taggad på säsongen men vi väntar en månad till ;)

Tessan08
18

Trist att se "långsamloppet" när en gått 26 sekunder fortare och bara har 40 meter i tillägg…. :( När ska Rickard fatta att pengahcp inte hör hemma i dessa lopp! Annars kul med många anmälda så tidigt på året :)

tomj
7

De 4st Specialar`n loppen är klart poppulärast!

ryttarn
7

#5 Kanske inte så konstigt…….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Linneawestberg1998
1

Riktigt kul att så många kommer , hoppas vi får bra väder och en härlig årsdebut :)

Kuli
4

Jag tycker pengaloppen ser ut precis som man anat.

Reko
0

Hur ofta har samma märr tre avkommor som startar i samma lopp? Själv följer jag kvalloppet för russ med stort intresse…

StuteriSolo
1

Pengaloppen såg ju inte riktigt så illa ut som jag befarade, värst var det väl i bronsklassen för båda kategorier, inte kul att stå på flera tillägg med många sekunder sämre rekord än framförvarande

Ernst-Romeo
7

En mycket välfylld dag med tanke på att det är så tidigt på säsongen. Utvärdering av propparna kan vi väl vänta med till efter att tävlingsåret är slut.

Det behövs lite tid för att tänka på ett nytt sätt när man anmäler, och innan man lärt sig hur dom olika hästarna står till i loppen.

Blir alla tävlingsdagar lika bra som denna är det en succé.

Bengt

[tralala Livi]
13

Jag tycker personligen att 2.000 pp är för högt för 0-ponnyerna…

Tessan08
12

Utsäkta men vadå vänta…. Penningproppar testade Rickard i "långsamloppen" under tre månader aug-okt förra året med dåligt resultat vad är det han inte fattar??? Vi vill tävla rättvist inte vänta ett år….. på en utvärdering! Med vikande siffror så har ponnytravet inte råd med att fler kuskar lägger av! Utan bredd ingen elit!

Durris99
0

Får väll säga att min Duracell har inte så stor chans i lopp 7 men tror dessvärre att det kommer gå ganska bra för min Bella i lopp 10 och 14 då hon igår var på banan och sprang under 1.50 det ändå som kan äventyra det är om hon är på dåligt humör och känner inte för att springa :P

Tusen
0

#14 "dessvärre"?🤔 Vill du inte att de ska gå bra?

Durris99
0

#15 haha oj då inte så jag menade så klart jag vill😃

Teja-Bea
1

Ni som har åsikter om propparna - framför ni dem till Rikard så det finns en chans till bättring?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

giffan
0

#17 Tror han är mail bombad, för han svarar inte på mail…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Kajsaflorre
0

Det blir en väldigt tidig morgon för oss som har en bit att åka. Men det är det värt;-)