Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 289 ggr
Ylva_Sundbyholm
0

Romme 2 september

Läste proppen dit, vad blir grundladen i det loppet? Är det tänkt att sämsta hästen som anmäler avgör vilken grundlag det blir?

det står bara 2140, voltstart, fri handicap

Ylva

divansson
0

undrar samma.. fasst jag anmäler oavsett endå så.. :P

Ylva_Sundbyholm
0

Putt

casandra
0

Putt

divansson
0

putt.. hehe, är det ingen som vet?

StallBakhet
0

Skulle tro att det blir hästens fem senaste prestationer som kommer att ligga till grund för ev tillägg.

Hoppas att loppen blir av bara.

Ylva_Sundbyholm
0

#5 Men vart börjar ni räkna första tilläget ifrån?
Blir det från hästen med sämst rekord som anmäler?

Nitro
0

Ååååååååååååååå jag blir så irriterad. Halvrad tillåts ju inte, och mina kommer ha halvrad (Monté- SM.)
Jag tycker de borde tillåta halvrad med monté, för de kan väl inte räkna in dem tiderna och prestationerna?!

StuteriSolo
0

Jodå #7, de prestationerna räknas in de med. Springer hästen fortare under sadel räknas den tiden som rekord, och pengarna räknas de med.

Nitro
0

Blä. Dolly går ju nästan 10 sek långsammare i monté :(

StallBakhet
0

Man tar alla anmälningarna och prellar in dem utifrån det så ser man vilka som är behöriga att starta i loppet (max 15 st). Efter det skulle jag tro att handicapern tar ut statistik för varje häst och gör en bedömning hur fort hästen har gått exs de 5 senaste starterna och vad den kan tänkas att prestera. Utifrån den vetskapen så bygger handicapern sen upp startfältet med olika tillägg utifrån prestation.

StallBakhet
0

Ganska bra med anmälningar så båda loppen kommer att köras vad jag vet i nuläget.

divansson
0

#11 Va bra! :)