Romme 2 september
Läste proppen dit, vad blir grundladen i det loppet? Är det tänkt att sämsta hästen som anmäler avgör vilken grundlag det blir?
det står bara 2140, voltstart, fri handicap
Ylva

undrar samma.. fasst jag anmäler oavsett endå så.. :P

Putt

Putt

putt.. hehe, är det ingen som vet?

Skulle tro att det blir hästens fem senaste prestationer som kommer att ligga till grund för ev tillägg.
Hoppas att loppen blir av bara.

#5 Men vart börjar ni räkna första tilläget ifrån?
Blir det från hästen med sämst rekord som anmäler?

Ååååååååååååååå jag blir så irriterad. Halvrad tillåts ju inte, och mina kommer ha halvrad (Monté- SM.)
Jag tycker de borde tillåta halvrad med monté, för de kan väl inte räkna in dem tiderna och prestationerna?!

Jodå #7, de prestationerna räknas in de med. Springer hästen fortare under sadel räknas den tiden som rekord, och pengarna räknas de med.

Blä. Dolly går ju nästan 10 sek långsammare i monté :(

Man tar alla anmälningarna och prellar in dem utifrån det så ser man vilka som är behöriga att starta i loppet (max 15 st). Efter det skulle jag tro att handicapern tar ut statistik för varje häst och gör en bedömning hur fort hästen har gått exs de 5 senaste starterna och vad den kan tänkas att prestera. Utifrån den vetskapen så bygger handicapern sen upp startfältet med olika tillägg utifrån prestation.

Ganska bra med anmälningar så båda loppen kommer att köras vad jag vet i nuläget.

#11 Va bra! :)