Sundsvall Open Trot
Vilka tänker anmäla sina shettisar samt russ till propparna?

Sry att jag kapar tråden lite Kristin … (A):$
Men jag längtar som f'n dit ! :D
Putt (A)

Sundsvall Open kommer bli en riktig fest i år. Jag var i Sundsvall i Fredas, de har reklam i princip över allt.
Ludde har också snackat om en ev. start med Going Kronos. Vore grymt roligt att se han Live igen.

Tydligen ingen som skulle dit! :(

Jo jag ska dit ! ;P Men utan häst då .. Lite nyfiken jag med på vilka som ska anmäla hästarna ?

Going åker till kanada
Vi kmr att åka dit me Sting :)

Det är inte bekräftat ännu?
Kommer Tuffing också?

#5 Efter han gjort en start till i Sverige ja, Sundsvall tveksamt då Ludde inte var så nöjd med banan plus 90mil enkel väg för hästen. Ska över till Kanada och köra Maple Leaf Trot som går i september någon gång.

# 8 , det var så jag menade att han startade inte isundsvall om han skulle till kanada, det var iaf så han sa :)

#9 Han ska till Kanada, det är helt bestämt. Däremot har Ludde inte bestämt ännu var i Sverige Going ska starta innan han åker. Kan bli Sundsvall eller något annat lopp.

# 10
Finns det något annat intressant lopp framöver för "Eliten" ?
Är väl typ bara Open som har hyfsat med pengar.
#7 Näpp, han laddar inför 5-års mästerskapet :)

Verkar dåligt med intresse :S
Vad sjutton, kommer de inga fler ponnyer?

#11 Nej jag tror inte det, i så fall blir det väl ett vanligt lopp bara.
Det är en bra prop för Varette men vet inte hur det blir nu när Jonna är sjukskriven :(

#15 Hon ska starta, pratade med henne i dag.
Det skulle ju vara kul att se Tuffing :) Vet nån hur mycket pengar en viss Micklas har på sig? Orkar inte kolla själv ^^,
Hoppas iaf att de blir bra och välfyllda lopp! :) Synd att man inte har nån ponny som kan vara med ;(
#16 Pratade du med Varette eller Jonna? x)

#18 Båda :P
Coolt..sa varre ngt spännande? Jonna e ju inte så rolig att prata me men jag har hört att varre är en riktig pratkvarn ;)

#20 Att hon sa ja! Jag höll inte på bli av med henne, skulle fråga en massa om vad Equuleus hade gjort i dag och fråga om han kom ihåg henne sedan sist osv. Jonna var tvungen å hitta på nått för att varette skulle lägga på ngn gång!
#21 Hahaha mm låter som Varette det. Hon brukar ringa hit också, ibland svarar jag inte för att hon e så pratglad man blir ju aldriiig av me henne ju. Och så trackar hon Bonzon me för hans stora öron och fötter, jag antar att det är avundsjuka från hennes sida där ;)

#22 hahaha, det tror jag med! :D
Hehehe ;) Man bara HALLÅÅÅ liksom kan du lägga av! :P

hahaha :P ja precis! man han verkar ju springa fortare av det? Gick ju som ett skott sist ;)

Micklas har tjänat mindre än 60000:-
Troliga hästar som anmäler i Kat B är ;
Ernst Rolf, Lexius, Micklas, Celine, Varette, Karamellen, Eloge, Celine, Roxette Ernst, Miltano, Iva Roll osv.
Haha japp, han trodde att han skulle få komma hem fortare till Arnold på fastlandet x)

Men hur ligger det i tid? Krockar inte det med Guldstoet och Monté SM?

28Aug Monte-SM och 31Aug Guldstoet

Och Sundsvall den 25?

#30 Precis

Varette och dom andra stona får en jobbig vecka:P:P:P:D:D:D

Det blir en massiv vecka om man är sto och är snabb både i trav och monté!

Det är ju inte självskrivet att man går ut i alla lopp bara för att dem finns.

Prata me jonna ida ja me vera ska ut på sundsvall men hon vet int vem som ska köra än:/ och hon har int starta nå monte iår så det e ganska kört… o på guld stoet tror ja int hon vill åka…

är det bara jag som inte fattar nått hära? vadå, är jonna sjuk och kan inte köra? eller hur äre.. :P ha inte hängt med i denhär tråden alls.. :P

#36 Hon har skadat sin arm, så det är lite osäkert om hon kommer att klara av att köra.
#34 Självklart inte, men visst är det bra planering av SPTF att lägga monté-SM och Guldstoet samma vecka. Jag tycker sån´t förtjänar en guldstjärna.

#37 okej, synd

#34 Nä absolut inte, men det är taskig planering för de som vill / har tänkt sig…

Jag förstår ingenting av vad du har skrivit.

varette är anmäld med mig som kusk, är det så att jag inte kan köra så blir det kuskbyte. vem vet jag inte!

#35 skrev (efter rättstavelser osv) : Pratade med Jonna idag jag med, Varette ska ut på sundsvall men hon vet inte vem som ska köra än :/ Och hon har inte startat någon monté iår så det är ganska kört. Och i guldstoet tror jag inte hon vill vara med.
Om jag nu fattade det hon skrev rätt, inte allt för lätt. :)

Antar att listorna kommer Fredag morgon eftersom Bergsåker har tävlingar ikväll?

#44 Helt rätt!
Ååååh, jag som ville se startlistor nu! :D
Menmen, bara att vänta snällt då… ;)

Fortfarande inga listor. :(

Vad händer? //Nyfiken i en strut

Här är den =)

Väldigt jämt russlopp:)

Står mellan;
Varette, Iva, Ernst Rolf och Lexius!
Jag tror Iva Roll eller Lexius vinner

#41 o #43 haha mm läste igenom nu vad jag skrivit och förstår att ni inte fattar… men jag mena som #43 skrivit det där med att hon inte startat i monte iår resulterar ju att hon inte kan vara med i monte sm.

Hårda lopp :) tror Lufsen vinnse shettisloppet och Varette, Iva Roll eller Lexius vinner Russloppet :)
Undrar vad dom tänkte när dom skrev propparna?? Det finns ju en del shettisar som går bra men inte har 30 000:- synd med dom prispengarna och 5 startande.

#55 Håller med!
Lufsen lär ta det. Men Belinda har sett riktigt bra ut på slutet, men hon lär behöva gå rekordet för vinst.
Sen tar väl Ernst Rolf det andra, om han går som dom senaste loppen förutom just senast. Men annars e Iva ordentligt på gång och Lexius lär va fräsch efter en månads "uppehåll", för han såg inte fläckfri ut senast.
säger som de flesta, trist med 5 st startande i shettisloppet å lufsen lär ta hem det lätt som en plätt :) i russloppet däremot lär det bli tufft men det står väl mellan Varette, Iva Roll, Lexius å Ernst Roll som alla har sagt :D

Going Kronos kommer :)

#58 Gött! :D

Synd att V75 avd. 7 går klockan 16.40.
Blir lite försent för oss som bor i Stockholm.

synd att dom la ponnyloppet så tidigt säger jag :/

I Kat.B loppet fick vi en överlägsen vinnare i Varette och Jonna Roos!:D Stort grattis! Vinnartiden blev mycket fina 1.42 efter ledning från start till mål!
Stort grattis! Vilken fin tid!
Övriga placerade i det loppet??
Hur gick shettisloppet??

Lufsen vann på 2.07,5.

Hur gick de för Kevin??

GRATTIS till både Jonna och Marcus! :D välldigt fin tid :)

Grattis Jonna! Va bra ni är=) hehe
Grattis ! :)

Grattis Jonna å Varette !!!!!!!

GRATTIS Jonna & Marcus!!!!

Grattis Lufsen och Marcus…

Grattis marckus och jonna !!!! vad roligt=)

Grattis!!!
Fina tider, speciellt av Varette!!

Grattis jonna och marcus, Heja luffe!! 
Grattis Jonna och Varette :)
snacka om skräll med Giant Superman!!!!
Joda, Giant Superman skrällde till ganska ordentligt!
Ponnyloppen var det ju inga större skrällar i ;) Men mycket bra hästar vann ju! :D
Nån som vet övriga placerade och tider i ponnyloppen!????

Nån som har bilder från ponnyloppen?

#77 Ja, verkligen kul! Det är ju en superfin häst som inte fått till det riktigt senaste starterna! men hästan kan ju, han har ju vart 2,a i elitloppet! så kapacitet finns och det blev ju ett drömlopp för hans del!

Nå mer restultat? :)
Jennifer, vet du hur det gick för de andra i ponnyloppen? :)

Jag vet så mkt som 1: Lufsen 2:a Belinda och 3:a Danielle :) Belinda gick rekord och lufsen vann på 07-tid! i russloppet har ja inte så stor koll, kolalde mest på varette som såg riktigt grym ut! ;)

Ni ska vi se!
Här kommer lite tider ;
Varette 1:a 1.42,9
Iva Roll 2:a 1.44,6
Celine 3:a 1.45,4
Lexius 4:a 1.45,9
Ernst Rolf 5:a 1.47,3
Opl.
Super Busen 1.50,2 Alva Race 1.53,7 Karamellen 1.54,9 Eloge 1.56,8

Varette var hur bra som helst idag, snabbt till ledningen. Drog sedan undan säkert.
Hon öppna första 1000 på 1.40, fick en kort galopp 600 kvar, därefter sakta hon av lite. Hon vann med ca 25 meter.
GRATTIS!

Grattis!!^^

GRATTIS Jonna bra jobbat trots din arm! Fina Varette !

Antar att din bild är från stallet där Superman står.
Verkligen många boxar därinne :)
Grattis till 2:a placeringen Jonas och Iva Roll!
Vilken tid gick Belinda III? :)

#105 Belinda gick en 2.10 tid, undra om inte viktor sa blankt?!:)
Åh vad roligt! :D Det var dom då värda :)

Grattis :)
#104 Jag vet inte exakt hur många det är faktiskt .. men många är det ;)
Giant står förövrigt i en av uteboxarna på "baksidan".

Jag kommer upp med bilder inom kort ! Tog cirka 700-800 bilder idag .. och det var en del bilder på ponnyloppen ! Dock vart det mest på kuskarna .. ? :O:P

Tack amandah.

Tack så mkt alla:D

Grattis Jonna ! Trots armen!

måste bara säga att Jonna & Varette va så grymt bra igår , har aldrig sett Varette så fin . NI VA SÅÅ BÄST ! :D GRATTIS !!

Tack sofie x) tur attt ni drog hem henne på bästa sätt (hon lever ju iaf ) :D