Prispoänglistor Kat A och B
http://www.ponnytrav.se/2014/Prispoang%20kat%20A.pdf
http://www.ponnytrav.se/2014/Prispoang%20kat%20B.pdf
Här kan ni ser era prispoäng som ni kommer att hamna i med era hästar :)
Dessa ligger även i tråden " 2013 års statistik"
Veritas odium paretFörvånad

Ok, jag räknar ju inte det som 2013 årets statistik utan de är ju till detta året så därför jag inte har läst den tråden :D
Hur räknades dessa prispoäng fram ?

Vissa har ju sina prispoäng(insprungna pengar kvar pga de har mindre pengar än vad deras rekord *ska* ha ) vissa har fått sänkt sina pp pga de har mer pp än vad rekordet kräver.
Här har du en lista hur de har räknats fram bl a.
http://www.ponnytrav.se/2014/omrakningstabell%20rek%20til%20pp.pdf
Så om en ponny har tex 2.45 i rekord så kommer proppen att vara utskriven "högst 8000"? :) Men om min ponny har mer än 8000 poäng med samma rekord, får han då tävla mot de som har smabbare rekord? :)
Jag förstår inte hur man ska räkna. Efter tid eller pengar? Eller båda? Har ett russ som gått 1,56,1 och tjänat 15600 kr.

Det beror ju hur proppen är .
Men alla hästar som har högre prispoäng än vad rekorden kräver får sänkt prispoäng.
Men är det en propp som är tex specialaren(rekord) då är de ju precis som det var förra året man anmäler ut.
Är det efter Prispoäng så är de hästens nya prispoäng som gäller och det är ju svårt att ge en beskrivning de kan tex vara Max 5000 , 20 meter vid varje 1000 kr tex .

#6 För din ponny sker ju inga ändringar den står ju på 15 600 prispoäng och rekord 1:56,1

veronica kan du förklara för mig då som har en häst som tjänat
1200kr och har ett rekord på 2.26
Sara, är det Ängdalas Rilla du menar så blir hennes nya pp 1100.
Kolla i tabellen överst i inlägget, där står alla hästar som startat med.
Om Rilla går ut i en pengarpropp så startar hon som om hon tjänat 1100, men går hon ut i en specialare eller tidshcp så startar hon efter rekordet 2,26.
Hoppas det klarnade.
// Sanna
#10 aah nu förstår jag också! Tack :-)

#10 det gjorde det så i vänsterspalten står där de dem kommer starta efter och vad är det i högerspalten för poäng då?
Nä det har jag inte fattat, men kan det kanske vara de poäng som samlats in på sista 5 starter??
Jag förstår inte… min häst Reb har kännat 2125 och har ett rekord på 2,20,0
Kolla i tabellen överst så ser du att hans nya pp blir 2000. Då om du anmäler i ett penninghcp så distanseras han som om han hade tjänat 2000 istället för 2125. I ett tidshcp lopp så distanseras han efter 2,20.

Sara det som står i höger kanten är ju dina startpoäng . Man får ju poäng för varje PP och för vinst , 2:a plast osv, de är ju de poängen som gör att man kan ha företräde i ett lopp (de poängen har alltid funnits)

#15 Bra Sanna , du har förstått ;) :D

Min Dante II har drygt 21000;. intjänat och ett rekord på 2.25,7. Det står att han får ha max 32500:- på den tiden, då står han alltså kvar på summan 21000:-, fast den ska vara för ponnyer som gått 2.32?
Melissa ska ha tjänat 10000:- på sin tid 2.40,3, men hon har tjänat 16800:- sänks hon då till 10000:-?
Jag bara undrar,men det kanske inte är någon som vet än,men våran shettis håller sig på 3.30 tider och kommer nog alltid att göra det,han springer in en placering då då och får lite poäng,men på det här poäng systemet så finns det Inga lopp till han , jo kanske dom första loppen om han springer in lite poäng men sen är det slut om han inte ska få springa med dom snabbare,och det skulle jag aldrig utsätta ponnyns och kuskens självförtronde för, Byta ut Indianen är helt uteslutet,(har då försökt)då slutar kusken hellre att tävla.Jag kan inte sluta o grubbla,Får bara hoppas innerligt att det finns så han fortfarande kan starta rättvist.
#18 Ja melissa kommer i sin första start för året få en annan summa att starta på. och dante står kvar på sin.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#19 Du får hoppas som vi att det kommer finnas några proppar utskrivna på rekord… och hoppas sen att dom passar din ponny.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#19 Då utgår du ifrån att det blir överanmält i ALLA lopp. Detta skulle självfallet vara bra för ponnytravet, men synd om dig, men det kommer inte att hända. Inte någon dag i veckan, så du kan vara lugn, du kommer att kunna starta på som vanligt.
Jag får inte upp något när jag klickar på länken….

Funkar här , men gå in på ST sida och kolla där annars