Ponnytrav på Stora Alby!
Har du många bilder därifrån??
#1. Jag har bara fotat där vid ett tillfälle och denna tävlingsdag kan vara en av dom sista. (1998-99.)
Ska plocka fram datum som du ska få kolla om du har bilder från.
Synd att det inte tävlas där längre.Stora Alby var min absoluta favorit bana som barn, Tror nog bestämt att mina ponnyer tyckte det samma. Är det någon som vet varför det slutades att ha tävlingar där?
Kolla om du har bilder av våran Ariel från Stora Alby 14/6-98 Lopp 8 nr 6 (lila vojlock) fast färgen syns nog inte då man vände vojlockarna i lopp
va kul med bilder från Stora Alby, ingen som har från Hagbyholm eller Erikssund. Det var de banor vi tävlande när jag var liten, typ mellan 77-85
Anna Manberger, www.stuterila.se
Stora Alby är ju Stig H Johanssons träningsbana, han kanske behövde den själv…..Det kördes ju också ponnytrav på Dåntorp och Hagbyholm…..Nån som kan skriva lite om det också kanske.
#9 En av anledningarna va att banan inte va 1000m :)

Åh va kul att se bilder på Sandra och Jumona!! =D
Synd att du bara fotade denna gång. Jag körde mina sista lopp på Stora Alby 1997…!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#16. Rätt och riktigt Millan. Km tiderna tyckte man inte stämde så man kontrollmätte banan och fann att den var bara 970m någonting!?
🙂
Det var tider det :o)
😃
Alla hästar gick som f-n på den banan. Dom trivdes där. Detta kallar jag ponnytrav :o)
#24. Inte så konstigt att hästarna gick fort på Stora Alby, banan var ju alldeles för kort ca 970m.
Stämmer inte helt riktigt. Mamma och pappa och "Borgarn" Stigs gårdskarl mätte banan ett gäng gånger. Tävlingarna togs bort för att "folk" gnällde för mycket. Man ville ha box, tillgång att spola sin häst plus att hagen som man parkerade i blev inte så rolig när det hade regnat.
Tom, jag menar att dom trivdes där för att banan var lite kuperad mm. kanske lite som "deras" hemma bana.
#26 håller med dig, banan var väldigt rolig att tävla på tyckte nog både hästar och de flesta kuskar, att gnälla på att man inte fick allt serverat är så bortskämt! Många härliga minnen har iaf jag från Dåntorp, Erikssund, Stora Alby och inte minst Hagbyholm (Pajas favoritbana :) Vilken gemenskap det var då, alla fick vara med och man hade roligt tillsammans! Man hade sin fikakorg, tog med eget vatten i dunkar och band hästen vid släpet mellan loppen, hjälpte varandra att ha koll, gick alldeles utmärkt :0)
# 27. Jag håller med! det är minst lika roligt när det tävlas på dess små banor se bara på de mycket populära småbanorna i norrland Lycksele och 800m:s banan Hoting (dubbeltrav) som alltid har mycket anmält och gäster från bl.a stockhom som kommer varje år.
Hoting kom på 3e plats av alla banor i Sverige när det gäller antalet hästar per lopp: 9,9.
Nästa år kommer även Oviken (800m bana) som ligger 3 mil utanför Östersund äntligen att få köra en heldag den 23e Augusti.
alla hjärtligt välkommna!!!!