Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1075 ggr
annagronskog
0

Kvalhjälp?

Min fråga är: Får man ha kvalhjälp (en kvalad häst som springer bredvid min häst när den kvalar) Så att hon tycker det är roligare att springa, om det finns fler än min häst i kvalloppet? :)

Emmelie93
0

Nej du får endast ha hjälphäst med om du är ensam i kvalet. :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

giffan
0

Gäller detta även om man har en shettis på 1140 och ett russ på 1640? Dom går ju iprincip i samma kval, men ändå inte…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
0

Man får ha en sparringhäst per kategori.

Sandraerikss
0

Kvalade min ponny förra våren. Fick inte ha någon sparring till mitt russ då pga att vi var två hästar i kvalet. Det var jag med mitt russ som startade på 1640 och en shettis som startade på 1140… Var det allts fel av den banan att inte låta mig ha sparring till mitt russ?

Tusen
0

#4 Ja. Även inom stortravet tillåts sparring av t.ex. kallblod som kvalas ensamma i sin kategori även om det finns varmblod på samma gunddistans.

[tralala Livi]
0

#2 man får inte ha hjälp då. För att "de har i alla fall varandra" Löjligt tycker jag…. 500m ifrån varandra är INTE att "ha varandra"….

ebba93
0

Jag fick ha hjälp när de var shettisar på andra sidan när jag körde ett russ:-)

Tusen
0

#6 Jo, det får man. Se inlägg#3. Det TS frågade om var väl om man fick ta sällskap av annan ponny trots att fler startar på sama distans. (Samma kategori) Det får man däremot inte.

[tralala Livi]
0

#8 vi fick inte det? När det var 500m mellan shettisen o russet fick vi inte ha draghjälp!

Tusen
0

#8 Som jag skrev tidigare. Är man ensam i sin kategori har man rätt till sparringhäst men man får fixa fram en själv.

giffan
1

#9 Och du får inte ha drag hjälp, för den du har som sällskap får aldrig ligga nos före den som kvalar, då klarar inte kvalhästen sitt kval.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

annagronskog
0

Tack för hjälpen, får se om det är någon mer i kvalet :)