Bravo SPTF!
Beteenden?
Då det kommit till vår kännedom att på några ställen i Sverige fortfarande förekommer mobbing och trakasserier mellan våra ponnyungdomar i form av skrik, skrän, svordomar, könsord, skrämsel mm, vill jag starkt poängtera att SPTF har nolltolerans när det gäller sådant beteende. De personer som trots tidigare påminnelse från SPTF om detta inte beter sig på ett riktigt sätt, har inte på en travbana att göra. Därför kommer nu SPTF tillsammans med tjänstgörande funktionärer och klubbar att intensifiera bevakningen av uppförandet på våra travbanor mellan de aktiva och de som inte kan hålla sig inom vad som är acceptabelt kommer att få kännbara påföljder. Därför hoppas jag att jag nu slipper få mer mail, telefonsamtal mm från aktiva, föräldrar och andra som observerat dessa beteenden bland ponnytravungdomarna.
Arne Florqvist
Ordförande
🌺 BRA!!🌺
Mobbning och svordomar hör inte till travet!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Nu gäller det att gå från ord till handling.
Då menar jag inte i första hand SPTF utan att vi aktiva blir mycket tydligare och tar tag i saker och ting direkt när det uppstår.
Jag har ingen aning om vad orsaken är att Arne skicka detta mail till samtliga klubbar runt om i landet. Men det är bra rutet…….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jippi!!!!! :D
# Finns säkert en god grund för detta…..

#2 loppet i Boden för någon vecka sedan som tillomed många storhästfolk reagerade över kanske är en bra grund till brevet.

#5 Jag tror att de är det som är stor grund till det brevet och jag förstod det som att de inte var första gången heller.
#6 Finns många drabbade på andra banor även i söder. Äldre kuskar som genom skrik och förnedrande kommentarer medvetet försöker "skrämma" yngre kuskar.
Och det här är tyvärr inget nytt. Men bra att dom sätter ner en fot nu och visar att det är fel. Hoppas verkligen att det blir så på riktigt med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
bra

TACK SPTF !
De var min tanke när de började skrikas.. sen får jag väl skylla mig själv att jag inte tog de med måldomarnämnden på en gång.. men har iaf varit i kontakt med dom senaste tävlingsdagen :)