Viktig information Bergsåker 6/4!!
Hej!
Här kommer viktig information till alla startande på Bergsåkers heldag 6/4.
Vi ska flytta upploppet & mållinjen till stallbacks sidan eftersom det är där vi har all publik på våra ponnytrav dagar!
Därmed ska vi ha en obligatorisk informations träff för alla kuskar i vår klubbstuga 10:15, där vi förklarar var man voltar, defilerar samt vart vinnarcirkeln flyttas. Är ni osäker på vart vår klubbstuga ligger så fråga på inskrivningen så visar vi er.
Varmt välkomma! :)
Varför inte bara ha som vanligt ?
när är första start? :)
när är första start? :)
En snabb fråga, får man komma ut med sån information efter man har anmält?
#3. Mest troligt 11.30?! det har det varit de senaste året.
#3. Har talat med Carro, och första start är: 11.30!!!!

Tycker detta besked kom med kort varsel.. Dessutom har jag fått höra att det bara kommer vara en häst (antar segraren?) som får tid, inte någon utöver de. Stämmer det? :/

En häst som får tid?:-0
Gud så dåligt! Alla vill ha tid!

Jag som inte har någon koll på ponnytravet längre och dessutom absolut inte i Norrland visste tillochmed om att de skulle flytta upploppet. Kommer ej ihåg vart jag läste det men det var nog över en månad sen, och det stod att det var till förmån för publiken.
Det stod ju i travronden för jättelängesen så med kort varsel är det ju inte precis
Ett mycket smart drag. Kanske ngt även för t.ex. Mantorp, Östersund, Hagmyren & Bollnäs och andra banor som har stallbacken på bortre långsidan?
Så man måste alltså vara där tidigare än en timme före 1a start fast man inte startar förrän lopp 12? känns drygt när man har långt att åka.
#11 travronden kanske inte är bästa platsen att informera om ponnytravet, skulle tro att det är bara jag av Hagmyrens ponnyföräldrar som har ronden.

Är det en riktig tävling och inga bygdelopp eller så , så ska självklart alla få tid och inte bara 1:an.
Jag tycker det ska vara som de alltid varit!
Om jag får säga mitt tycker jag de ska vara som de alltid varit! Alla ska få tider och mål på publiksplats! Varför hålla på göra folk virriga?
Detta e ungefär lika katastrof som när dom tog bort prispengarna! Ni kan ju glömma att jag åker dit till kl 10 för att va med på nån "obligatorisk" träff!
Men varför inte bara ha det som förut!? Varför krångla till det!!!!!
Blev ju lite knas, nu måste vi sitta och åka ännu tidigare än tänkt…
Aldrig att jag åker tidigare än tänk för nåt infoträff om nåt som är så dumt…stryker hällre hästen..
Kan inte vara möjligt att man kan kräva att man ska släpa dit en häst flera timmar före sitt lopp. då får ni gå ut med skriftlig info så alla vet vad som gäller.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det här med tiderna så måste väl Bergsåker följa samma regler som andra klubbar och ge alla tider i loppet.
Sen de andra kunde de tänkt på att informera lite tidigare om då de som sagt är ponnykuskar och inte stortrav och alla läser inte travronden mm.
Någon som kontaktat ansvariga i Bergsåker för de är ju inte säkert att de läser här.
I alla fall Lycka till alla som ska starta

Alla kommer få tider :)
Vem är det som sagt att bara vinnaren som får tider?
Hur tänkte ni med kvalet? Det står att kvalet ska gå 11.00, men defileringen ska vara 11.22 men samtidigt står det att lopp 1 defilerar 11.22 också ???

Defileringen till kvalet ska gå 10.52
Jag ser i alla fall fram emot denna tävlingsdag på Bergsåker!!!
Min undran är vad för information behövs? Alltså mera än att man kan få veta det i inskrivningen?
~ Anneli ~
Vad händer om man inte kommer på den jätteviktiga infoträffen då…??

De är vell bara att ringa och fråga om man har långt så är de ju förstårligt att man inte kan vara där vid 10:-)
Hur gör man då omdet behövs målfoto??? Tänk om alla banor kunde göra som Åby…….. Bygga om så att allt är på publiksidan….. *drömmer om moderna banor*
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Så skönt att höra att alla är så positiva till ponnytrav och att testa nya saker, kul att höra att Bergsåker testar något nytt, kul att från stallplats kunna följa ev. upploppsstrider och att kunna heja fram sina kompisar. Och det har stått i Ronden, men mest som en kul grej, att det vore något för stortravet att ta efter, då vi på stallbacken är de som nu för tiden tittar på trav
#33, Boden är byggt så också… ;)
#34 Du kan ju inte på fullaste allvar mena att stotravet borde göra lika?!
#36 Jo det tror jag va fullaste allvar! Har du sett hur många det brukar vara en vanlig dag på travet?? typ 10 kanske… Så egentligen inte någon dum idé.
Men att ändra med så kort varsel och kräva genomgång så tidigt… Det kan jag tro de flesta reagerar på, inte själva förändringen.
~ Anneli ~
Ja de e iallafall så pass många att jag tycker de verkar vansinnigt…

Hur gick det med flytten av start och mål?
#39. Bergsåker får klart godkänt, mycket tack vare att Bergsåker är en av de bästa ponnytravbanorna i Sverige, och efter en utvärdering av denna travdag hoppas jag att dom forsätter med målet på stallsidan. Men jag tycker inte för den skull att alla banor ska flytta målet, det räcker bra med 2-3 stycken, och jag ser gärna att någon bana i söder provar detta.
Det funkade kanon. Bra jobbat Bergsåker:-) Det man inte tyckte om var ju att man behövde komma så tidigt för info, jag ringde upp och det var helt ok att hoppa över den// Lotta
#40 Jägersro och Åby har mållinjen nära stallbacken;)