Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1767 ggr
giffan
2014-04-14 11:33
2

Startlistor

Förväntar mig inget svar egentligen, men behöver få "klaga" lite

Men varför ska det ta så ofantligt lång tid att få ut en startlista till ett insprängt lopp??

Och egentligen… behöver det ta så jätte lång tid till heldagarna?

Och jo jag vet att dom har stortravets lopp att göra, och att det går först.. Men iaf…

Jobbigt att vänta när man vill se listorna 🎧

Kanske,  om det är andra som oxå väntar på listor, vill skriva vart ni anmält… Så kan vi vänta ihop..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Frickan_mary
2014-04-14 11:59
1

Färjestad 18 april ;)

Tusen
2014-04-14 12:08
2

Eftersom jag har suttit med listor och hjälpt till senast förra året kan jag berätta att allt beror på anmälningssystemet som är oerhört mycket besvärligare att jobba i än då man fick ringa in sin anmälan.

Så här går det till på Sundbyholm.

1.  Alla stortravslopp läggs först. Ponnyloppen görs sist.

2. Alla anmälningar kan inte tas ut förrän efter anmälningstidens utgång vilket gör att man inte kan lägga in anmälningar som kommer in t.ex. tidigare i veckan.

3. Ponnysystemet är ett eget system som hanteras på ett helt annat sätt än stortravets. (Suck igen!!) det är besvärligare att jobba i.

4. Alla anmälningar printas ut en per ark. Det tar tid.

5. Många anmäler samma häst flera gånger.

6. Många missar att rapportera in tränare, kuskar, vaccinationer osv. EPS har tidigare alltid ringt för att kolla om det är någon miss någonstans. Det tar tid att få tag i anmälaren.

7. Vissa anmäler till fel prop och för att det inte ska bli en massa versioner på startlistorna är det bättre att kolla innan än efteråt.

8. Då det gäller heldagarna är det ännu värre på alla punkter samt att loppen ska läggas så att alla får minst en timmes vila mellan ev. dubbla starter under dagen.

Om alla som anmäler hade bättre koll på vad de gör och inte anmäler till samma lopp flera gånger skulle det bli bra mycket bättre. Om sedan ponnysarna kunde få komma in i stortravets system eller att anmälningssystemet kunde medge att man lägger in hästarna i propparna då anmälningarna kommer in så skulle det underlätta en hel del.

Det är så tråkigt att det bara klagas på hur snabbt listorna ska komma ut. De kommer och de är alltid klara i god tid innan tävlingsdagen. (Så var det inte förr) 

Jag tycker ni som klagar kan vara så snälla och hjälpa till istället, så ser ni vilket otroligt jobb det ligger bakom alla dessa startlistor.

VeronicaP
2014-04-14 12:33
4

Jag tycker ju eg att de varit jättesnabba i år med listorna och känner inte alls som du :D

Sen såg jag att när de gällde Färjestad så var ju inte listorna ute ens för storhäst.

Tycker nog att vi börja bli för bortskämda ;) :D

Linneawestberg1998
2014-04-14 12:35
3

Listorna kommer när dom kommer, ingenting man behöver vara orolig för. Dom som arbetar med detta har koll på vad som händer och när dom ska komma upp. stor eloge till dom som jobbar med detta :)

Stallmima
2014-04-14 12:56
0

#2 En fråga Varför har ponnysarna ett eget inmatningssystem? Finns det ingen tid attlägga in ponnyerna i storsystemet?

giffan
2014-04-14 13:06
2

#2 Lite svårt att hjälpa till då det dels gäller andra banor än vad man hör till själv, och dels för att banorna har personal som sköter anmälningarna. Är ju lite svårt att klampa in på någons arbetsplats och säga "hörru jag vill att det här ska gå snabbare" 🤪

Jag har hjälpt till med anmälningarna, så jag vet tt det kan vara krångel.

Men helt ärligt… jag tycker inte vi har blivit bortskämda. Meningen är ju att tekniken ska göra det enklare inte svårare…

~ Anneli ~ 

Tusen
2014-04-14 13:42
2

Som sagt; ponnysystemet är besvärligare än stortravets. Och när ponnysarna ÄNTLIGEN kommer in där är skrivet i stjärnorna.

#6 Om du kanske minns från förr anmälda man två veckor före start och hade man tur var listorna ute veckan innan, så jo, jag tycker att vi blivit bortskämda.

AlexandraGustavsson
2014-04-14 14:37
5

Startlistorna till den 18 har kommit nu vilket jag tycker är väldigt snabbt och bra gjort eftersom anmälan gick ut idag! Super beröm till alla som fixar med anmälningar och startlistor!👏⭐️

[tralala Livi]
2014-04-14 16:16
3

Startlistorna för Solvalla den 21a kom ut redan 15:30 idag!! Effektivitet gillas :D

haerrdin
2014-04-15 09:36
2

Vi som var med i början av 1990-talet håller inte med för fem öre. Då fick man nöja sig med att veta när tävlingarna körde i gång, i bästa fall kom ett program i brevlådan någon dag innan det var dax att dra i väg.

Det här med startlistor på nätet är en jättebra (och snabb) service, som (tycker jag) det inte finns någon anledning att klaga på.

giffan
2014-04-15 10:34
1

Anledningen att jag "klagar" eller gnäller, eller egentligen tog upp det- Är att på stortravet kommer en anmälningslista ut bara ett par minuter efter anmälan gått ut… Och därför jag tycker att något liknande borde finnas för ponny.

Att det är bättre nu mot förr har jag då aldrig sagt något emot. Men för den delen kan man vara sugen att se listorna ännu snabbare.

Tekniken finns ju till det så varför hänga kvar i det gamla?

När det är en heldag det gäller tar det ju klart lite mera tid… men dom insprängda loppen borde kunna komma ut mycket tidigare än dom faktiskt gör.

samma med resultaten, stortravets ser du nästan när dom gått i mål. Ponnysarna kan det ta riktigt lång tid ibland för. Fast där är det absolut mycket bättre än start listorna.

~ Anneli ~ 

Tusen
2014-04-15 10:54
1

#11 Precis som du skriver ser man anmälningslistorna. Det har vi inte någon möjlighet att få ut inom ponnytrvet (än).
SPTF och ST har i flera år lovat att ponnysarna ska komma in i samma system som stortravarna men alltid är det något som gör att det dröjer. Nu senast beror det på dålig ekonomi hos ST.

Tills dessa att ponnysarna får tillgång till stortravets system så får vi nog vara nöjda med att listorna (i bästa fall) kommer ut samma dag som anmälningarna ska vara inne.

Men om du vill driva saken vidare så kontakta gärna ST så får vi höra vilket svar de ger.

einarsson
2014-04-15 18:28
2

Jag tycker att det är jättesnabbt nu, som flera skrivit innan tog det minst en vecka innan, och ofta fick man programmet i inskrivningen på tävlingsdagen. Nu har man listorna ibland samma dag, men i varje fall dagen efter. Varför så bråttom? När de preliminära listorna kommer ut är det ju ibland fel, var det ännu snabbare skulle det antagligen bli fel ännu oftare.