Propositionsfråga
Hej!
Jag har ett russ om har gått 1.56,9 vilket blir 23600 prispoäng. Men han har sprungit in 29.300kr. Får jag då starta i ett silverdivisionslopp med högst 25.000pp och specialarn 2.05? :) Tänkte mest om pengarna och prispengarna :)
Ja det får du.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Ellen vad heter din häst , du kan ju kolla i poänglistan för Kat B
#2 Han heter Lojstas Starlight. Men jag fattar mig inte riktigt på det nya systemet..
En fråga bara, där står det att han har 29'300 prispoäng men om man går efter rekordet så blir det 23'600, hur blir det då?
#4 Då tycker jag du ska ringa till st (rickard) och kolla. för vad jag kan se så har det blivit fel.
~ Anneli ~

På LG:s Bugatti så har dom höjt pris summan. Innan hade hon något på 3000 nu när hon startade hade hon 6000 har sätt de på flera utländska hästar som tävlat ska de vara så? + att hon hade rekord på 18 så henns pengar borde ha sängts men de har de inte.

Se paragraf 14 om utländska hästar: https://www.travsport.se/polopoly_fs/1.277487!/menu/standard/file/tillampningsanvisningar%202014.pdf
#5 Ja jag tycker oxå att det ser väldigt skumt ut! Får nog ta och ringa till st till veckan.
#7 Men jag tycker inte att han borde få 13'875 i tvångssumma så att det går upp i 29'300 när han har rekord på 1.56,9 och då blir prispoängssumman 23'600 enligt tabell. Tycker att det har blivit jätteskumt!
Min shettis har i rekord 2.25,5 och i tabellen står han efter 34 000. Men han har 24,500 på sig. I propositionerna, står han då efter 34 000 som hans rekord ligger på i tabellen? Eller står han efter sina prispoäng som han har på sig, 24,500? :)
#9 Han står på sina 24,500 för dom lägger inte på på de svenska hästarna
~ Anneli ~
#10 Okej, då har jag fattat rätt, tack :)
#6 Ja, det ska vara så. Hans tvångsprissumma stämmer enligt tabellen som #7 bifogat. Och det stämmer (enligt samma tabell) även för den häst den här tråden egentligen handlar om. Dvs när den "blev norsk" med det rekord den så hade hamnade den på 25.000. Pengar hästen tjänat efter det plussas självklart på.