Vet du något om Stjärnfall?
Hejsan !
Har ägt en häst nu i ungefär 2 år och älskar honom över allt annat :)
Stjärnfall är en fux med stor bläs, vallack.. Född -98 (Se stam på min sida)
Jag köpte honom från Ung Jägersro i dec. -05
Någon kanske kommer ihåg honom som "han som sparkade" ? Detta gjorde han i defileringarna.. Men, det jag vill komma till är att han även stod på Bollnäs som yngre, även där problemponny.. Tror att han var ca. 4 år gammal.. Du kanske kommer ihåg honom ? Eller minns något om honom ?
Om någon har någon fakta, vad som helst ! Vore jag mycket tacksam ;D
Vill oxå säga att han inte är den hästen längre, så ingen tror illa om honom (A)
Skickar med en bild på honom ^^ MVH Jossan
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag och min kompis Bea körde han väldigt mycket på Ung Jägersro. Och det var Bea som körde han den dagen ni tittade på han om jag inte minns fel.. Det är en underbar häst
.
Det jag kommer ihåg så kunde han vara lite spänd när det blåste men då hade vi bommul och en öronkappa. Och att han kunde var lite bakrädd om nått hände. Men annars helt underbar häst att köra.
Hälsa Stjärnis från mig!!
Ps. Jag har fler bilder på Stjärnis om du vill ha d.s
Hej, jag träffade stjärnfall på Ung Jägersro där han stod i ett år. Jag var skötare på honom och corre och jag körde honom mycket under den tiden.
Han var lite bakskygg men han slog aldrig (vad jag kommer ihåg) under träningarna det var mest under defileringen till tävlingar. Jag tävlade han i 16 lopp under tiden han stod där eftersom ingen annan gjode anspråk på att tävla han. Av dem gångerna så var det bara 2 gånger han slog och man visste direkt när det var på gång.
Men han är en underbar häst även om han hade lite konstiga ideér och jag saknar honom, jag kommer aldrig att glömma min första tävlingsponny.
Jag har lärt mig mycket av honom. Jag hoppas han har det bra hos dig, han behöver det.
Hälsa stjärnan att han är bäst. 
Jag kan även skicka bilder på han har massor
, om du vill ha. Men måste ha den andra datan då.

Oooh, va härlgt att läsa allt ni har skrivit :D Skulle vara jätteroligt med nya bilder och så ;D Jaa, jag kom ihåg Bea när hon körde honom i klunnmästerskapet eller vad det var ;)
Det stämmer mycket bra att han är orolig når det blåser mkt ! Brukar låta honom vila den dagemn och tar inte in och bosar honom då, vi kanske ses på tävlingbanorna i sommar ;)
Jag ska hälsa ;)

Måste bara säg jätte fin häst!
Jag älskar hästar med stor bläs

hm.. är hans mamma Stjärna??:)

#6, jaa ;D Han mamma är Stjärna II 3540 ;)

#Åh har haft häst i samma stall som henne, hon var riktig sur och grinig..:P Dessutom om jag inte minns helt fel har en familj ifrån bergsåker haft stjärnfall, men jag minns inte vad dem heter eller så..

Jag kvala och tävla Stjärnfall i monté när han stod på Ung Jägersro. Han var duktig i monté men väldigt lätt i baken.
Jag kommer ihåg när jag skulle kvala på jägers med honom så var svanskappan lite för hård. Jäklar vad han sparka. Han sparka under hela defileringen. xD
I övrigt var han väldigt fin att rida :)

Vill även minnas att han var Hingst då han stod i bollnäs :P Och det var typ 4 år sedan ^^
Jag känner hon som hade Stjärnfall när han ung, hon heter Madde. Jag tror inte han var hingst när hon stog på travskolan i Bollnäs. Han kastrerades nog när han var ca tre- fyra år tror jag, för att han bara rymde ur hagen. När han var hos Madde var han inte en problemponny.
Kom på att han vart såld till barnfamilj i Sundsvall när Madde slutade med ponnytrav. Nå mer vet inte jag nu.

Gud va kul att höra hur han var innan ;D Jag rider honom rätt mycket nu, jag funderar på det.. När vi rider i padock har han nästan alltid sparkat om vi ridit där i mer än ca. 10-15 min.. Dock ute, han har aldrig sparkat under ridning utan dte har varit speciellt under padock..
Han har aldrig heller sparkat med mig på depileringar eller varit "lätt" i baken :) Han är däremot väldigt rolig ! Ju mindre banona är, Alvesta t.ex, där har han Alltid slått sitt rek. på kalmar däremot, dår det är lite större.. Självklart springer han och ger sitt bästa där oxå, men det är som om han verkligen gör Allt för att springa på de mindre banona :)
Men som sagt, han är en helt annan häst nu.. <3 :D

Putt :)
Familjen Eriksson i Stöde ägde honom ett tag.

Jasså, hmm.. vilka är det ? (A) ;D Hemsida kanske ? :)

gud vad många ställen han verkar ha varit på lilla Stjärnan :P

Puttar upp, någon mer som vet något om Stjärnan ? :)
jag tror att han gick 2.21 när han var fyra.
Hejsan Flickor!!
Hittade tråden Ang Stjärnfall.
Ville enbart berätta att han står hos mig nu i Nyköping på en lugn gård med 8 hästar till. Jag fick honom från Sundbyholms travskola 11/11-2013 då han ej passade där. Så nu ska vi sätta igång honom. Har skrittat några gånger på honom å han är hur snäll som helst, inte rädd för någe, hittat sin "älskade vän" i hagen vars är min andra häst Helmot som är en Shettis Valack på 16år lika envis som synden själv.
Han verkar ha haft FÖR många hem men detta lovar jag att det blir det absolut sista hemmet han får.

Precis som #23 skrev så stod han på Sundbyholms travskola, utanför Eskilstuna i flera år.
Jag har en hel del bilder på honom =)
#23 jag önskar dig varmt lycka till med Stärnfall. Han behöver verkligen en varm hans och mycket kärlek!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Du får jättegärna kontakta mig på min mail
Såå kul att se bilderna på honom, en fantastisk häst är han!! Vill gärna ha kontakt med dig för att kunna följa honom :)
Som jag har letat efter denna tråd, å äntligen hitta jag den 😃 Stjärnfall betar nu på dem evigt gröna ängarna. Vi ansåg att det va det bästa för honom, han har haft ett tufft liv med för många hem. Men så är det med ponnysarna, man växer ur el blir för gammal, lika så många rid/travskolor! Men han fick ett fint slut med mkt mat & kärlek. En sån underbar ponny med mycket bus i :) Kram på er
# 28 Så fint att du berättar hur det gått och att han fick ett bra liv på slutet…..
Tyvärr är det/har blivit ponnyernas öde, vandringspokaler! I många fall är det ston med stor avelspotential, som hamnar "fel". Tycker det är synd att inte alla ponnyägare tänker sunt, utan det är bara slit och släng och sälj vidare! 😕