Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2052 ggr
williemarrone
0

Tejpade öron!!!!

Jag läste på travnet.se att man hade tejpat öronen på Torvald Palema
Läs artikel på travnet här …. http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=30509&infoTyp=nyhet

FridaSimonsson
0

kan kanske funka;)

TildaLinge
0

Stackars hästen när man tar bort tejpen :\

Hampee_
0

Håller me det måste göra gris ont ;//

__SVANE__
0

pratade med farbrorn (åke) och han sa att torvald var som en ny häst med tejpade öron ochdet är lagligt för han har pratat med lennart granbäck på stc.

och d gör inte ont för hästen när man tar bort tejpen, hästar tål mer en vad vi människor gör och det känns som ett kanylstick när man tar bort den.

Jessika87
0

de klart de inte känns så mkt,, men jag trodde hästarna typ tappade balansen när dom inte kan röra öronen som dom vill… men häftig grej

Jessika87
0

de klart de inte känns så mkt,, men jag trodde hästarna typ tappade balansen när dom inte kan röra öronen som dom vill… men häftig grej

Jessika87
0

fritzLuffsan
0

det värka ju funka

TildaLinge
0

men tejpen drar vell bort en massa päls :/ när man tar bort

Hannna
0

#9 Vad är det för supertejp egentligen som du har?:P Hästen blir ju svettig också, då släpper tejpen lättare.

TildaLinge
0

Jo det e klart :P

palomia
0

Finurligt, jag som alltid trott att det satt i benen…Skrattande

Cnox
0

Sen är det faktiskt eltejp han har på öronen och det fastnar inte på hår utan det fäster fast sig bara på sig självt,gummi och plast. så i princip är det ett snöre bara som går runt örat så det gör inte ont när du drar bort det…

Snacka om att det kommer springa runt hästar med tejpade öron i framtiden när de sett det här..haha:D

Mariasoderstrom
0

Nu kommer vi nog få se en hel del sura ponnyer med tejpade öron ;)

Miii4
0

Skulle nog aldrig få för mig och tejpa pållarnas öron :P

iiirma
0

Hehe, lite annorlunda grej :P

Maijaa_
0

det är inget fel med att tejpa öronen, man måste komma på sina egna ideer om hästen inte går riktigt 100..  jag vet anledningen varför han har det, och den e bara bra att man testar det.., och om det funkar på hästen så ska man ju ha det om man vill.. finns ingen lag som säger att man inte får ha det

amandahandersson
0

Kanske någonting att testa på en viss pålle som jag har, som behöver lära sig att ge 100%!

Jossaa
0

jag skulle aldrig våga 'klaga' på nått som åke svanstedt gör! Glad

EmiliaLeo
0

ngn borde ju konstruera nån speciell grej man kan ha runt öronen istället för tejp, för precis som ngn sa så kommer förmodligen många fler vilja testa det på sina hästar med samma tendens.. :P

Hannna
0

Det var ju något som Åke lärde sig för lääänge sedan. En tränarkollega hade testat det på kallblod som bara vek fram öronen och bromsa sig i galopp. Så lättlurad vet jag inte om Torvald är så han går på det varje gång;)

__SVANE__
0

vet oxå varför han gör det och d var anders skoglund som hade det på ett kallblod

carrisen
0

men varför har dom tejp ? e det bara jag som inte fattat ? :O :P

Hannna
0

#23 Torvald har haft en tendens att vika öronen åt sidan i slutskeden av loppen och börjat bromsa. Genom att tejpa öronen kan han inte vinkla öronen utan måste ha dem framåt. När han slutade vika öronen åt sidan verkade han också sluta bromsa. För hästen vann överlägset.

Mariasoderstrom
0

Undrar bara hur länge det kommer funka.. lär ju tappa effekt efter ett tag tycker man och att hästen börjar bromsa iaf.. kanske bara är vad jag tror men.. =)

amandahandersson
0

Vad sa ni att det är för tejp han använder?

Ska nog testa…

Mariasoderstrom
0

var det inte eltejp?

divansson
0

haha, sa det till en ja känner för nån dag sedan när han va vid banan, hästen är liksom bråkig, ger alltid upp å så, sa att han kunde pröva tejpa vid öronenn, å fy fan, de funkade! han brukar gå typ runt 1.20 i jobb men nu gick han snabbare 1.16,8! :o jäädrar vilken skillnad, en Helt ny häst!  herregud!! nu vet ja vekligen inte omdeta är pga deta, men nog gav det en hel del! deta har gett mig starka tankar nu ;P

divansson
0

haha, till lägger att det var vanligt "essoband" elelr va man säger :P såndär svart normaltjock/bred tejp.. hästen tyckte att de va slönt när man satte dit den och det gick jättelätt att få bort pga svettet.. :)