Olyckshändelse.
Torpa Carl gick till attack:
Med bett och sparkar gick hästen till attack mot en sextonårig skötare, rapporterar tgn.no.
Hästens tränare Åsbjörn Tengsareid kommenterar saken lågmält.
- Jag är mycket besviken på Torpa Carl. Hade jag trott att hästen var kapabel till något sådant här hade flickan aldrig fått uppdraget hon fick ihagen. Det är en förfärlig tragedi. Hästen kommer att skickas till en hingsthållare på Östlandet och skulle han försöka sig på något liknande igen kommer han att kastreras, säger Åsbjörn till tgn.no.
Den sextonåriga flickan undedrsöktes på Stavangers sjukhus för bland annat bitskador, men rapporteras efter omständigheterna må bra.
Hemskt! Tur att dte gick bra..
Men usch..ja hemskt..tur att de inte vart allvarligare än de blev..
Varför inte kastrera på en gång?! Kanske springer bra som hingst men ändå.. :S

uha då :S

Hoppas det går bra med flickan

Hände väl något liknande i Sverige för ett antal år sedan, en skötare blev attackerad i hagen av sin egna passhäst, en hingst då, och blev riktigt illa skadad :S

Vet att Anton Komet attackerade sin egen skötare nån gång, och kusken fick alltid gömma sig i en box, sen slänga sig upp i vagnen när han var påselad och klar.
Läskig kuse!
Tur att det gick så bra som det gick för den här tjejen !
tur att de gick bra =)
#2 finns mångan sjuka hästägare som ALDRIG kastrerar sina hästar =S dett gäller även om dmo springer dåligt =S Fanns en häst för några månader sen hos en tränare som jobbar åt som va riktigt dum hade man inte hingst ring på han skulle han "ta" en osv. han attakerade även när man skulle fodra, han stog i en stängd box längst inne i hörnet och man va tvungen att gå in i boxen för att ge han mat, vände man ryggen mot han när man gick ut så va han på en på engång =/ tränaren en av dom dtörsta i norrland sa till ägaren att han måste få kastrera honom annars fick han ta hästen ur träning… de dröjde 1 vecka så hade ägeran hämtat hästen… den ägaren har ALDRIG kastrerat en hingst som han har ägt och kommer troligen aldrig att göra det heller =/

jag skulle inte ens ha kvar en sån häst..

Nitro: Ja det stämmer. Jag var ju hos magnus jakobson på praktik då de hade Anton Komet. Han fick gömma sig varje gång han skulle köra hästen och alla flydde när hästen kom in i stallet. Och han bet ju av några fingrar för jeanette också! Sen gav de bort han som ridhäst till en tjej när han inte kunde springa mer! men det gick ju inte så de fick slakta han… men vilken vacker häst det var..
yschysch!

Usch så otäckt :(

Läskigt!
Vi hade en gång för länge sedan en C-ponny stallet som inte gillade människor. Han gick i samma hage som vår häst, och en dag när jag skulle gå ut och hämta vår häst så fick C-ponnyn spel och började jaga mig. Jag tyckte mig gå på säkert avstånd, men icke sa nicke. Det slutade med att jag sprang som en dåre, men han sprang fortare och han bet mig i ryggen (man kanske än i dag kan ana ärren av tandraderna), och jag störtdök genom staketet rakt ut i brännässlorna! Det var inte heller så skönt :o(

För ett antal år sedan hade vi en mkt speciell häst hos Leif. Det var en stor stor fux som hette Giant Green eller som han kallades "kjelle". Han har "tagit" flera hästskötare hos Leif, bara tar tag i dom, biter dom och sopar ner dom i backen. En bröt flera revben och fick riktigt fula bitmärken. När Leif en dag skulle hämta han från hagen fick han springa det fortaste han kunnde ur, precis som dej Jenny. För han var HELT GALEN, skulle anfalla Leif.
Man kan ju undra varför man håller på med en sådan, fråga in mig. Jag står då vekkligen inte till försvars för detta..
#14 var han hingst då? när han stog hos svante va han typ världens snällaste =)
ja riktigt otäckt det där tur att det gick bra för tjejen och hoppas dom lyckas bättre med hästen.

Det har vert en stor sak i Norge..! Det er ikke så langt fra her jeg bor.. Men det ser ut som det går bra med flickan! Folk sier vertfal at hun er på bedringens vei!