e: Tyson II

#1 Hon var ett läckert sto! xD

Yapp Tiffy är jättefin #3

Jag har en 4-årig hingst e: Tyson som heter Farmens Hyper, se bild på min pres.
Jag har en 4-åring efter Tyson som heter Ilectra. En jätte snäll och trevlig häst. I år har hon gjort nio starter vilket resulterat i 4 första 3 andra 1 tredje och 1 fjärde plats. Två av segrarna är tagna i monte. Vann senast i ett monte lopp här på dubbeltravet på tiden 2:12,2 precis 2 sek från travekordet. Ilectra öppnade första varvet på 2:09

Vilket fint sto!!!
Tack
. Ja hon är fin och mycket trevlig att hålla på med. Älskar att bli ompysslad.
åh vad roligt ^_^
/elin ~

Jag har en 2 åring efter Tyson och Ekslätts Wait 4 me UE. Polar!!

Efter Tyson ja, inte särskilt spännande. Har inte alla en efter Tyson?! 

Hm, alla? Tysons fölungar är nog inte de billigaste precis:)
Tur att man har haft egna ston att kunna betäcka honom med ;)

Haha tur att man har hans hel syrra, slipper man köpa en skit dyr avkomma från brorsan;);)

#20 Menade inget illa, bara att så många betäcker med honom. Jag är intresserad av avel förstår ni, och oroar mig lite över att använda enstaka hingst så hårt. Russen är ingen stor ras…

Vi har köpt en efter Tyson U calissa. hennes mormor har gått 1,50 miss candy !! :D

Jag håller med om att det är många hästar som är efter Tyson. Men om man tittar på russens stamtavlor så finns Ponte även med på de flesta.
Här är våran Tyson avkomma.
Tycho är hingst, född -05
Otroligt snäll.
På www.stubbersbogard.se finns flera bilder

#29 Jag har redan satt in den bilden på Ljungens krabat och Emilia 

de där är en annan som jag tagit

Jo men jag mena att han redan finns här Krabat..
men din bild var också fin 
#25 jag är också rätt för att det kan bli lite för mkt, visst blir det bra hästar efter tyson.. men kolla bara på kallbloden, det är järvsöfaksare i varje lopp.

#35 Du har såå fina bilder Linnea ;) Som du vet redna :D:D

#36 tack! :)

Tarkan er også etter Tyson. :)

#0 Är hon såld än?

#39 Jättesöt ^^:)

Ojdå, visste inte att Tyson bar på skäckanlaget.. coolt 
Det kan väl vara mamman som bär på det…

#50 Hos russen måste båda föräldrarna ha skäckanlaget för att avkomman ska bli skäck. Det är inte som hos tex shettisarna där anlaget alltid syns. Skäckanlag = skäck och det är 50/50 varje gång man betäcker. Hos russen kan det bli noll st skäckavkommor även om den ena föräldern är skäck om denne betäcks med endast icke anlagsbärare.
Men tyson är ju efter vagabond likaså stig-helmer (om jag inte e helt ute o cyklar) o stig helmer är ju skäck…så vagabond kan väl ha skäckanlaget i sig då stig helmer är skäck o då kan väl Tysons avkommor bli skäckar? eller??

#52 Vagabond måste ha skäckanlaget för annars skulle inte Stig-Helmer ha blivit skäck. Han måste som sagt ha fått anlaget från båda sina föräldrar, alltså har även Brö-Smulan skäckanlaget..
Att Vagabond har skäckanlaget är ingen garanti för att hans avkommor har det. Några av dem har det bevisligen som tex Stig-Helmer och Tyson men hur är det med öveiga som ex Edgar? Det vet man inte säkert.. Det är spännande för hos russen kan ju alltså två ickeskäckar få en skäckavkomma om båda bär på skäckanlaget.
#52 mmm just det :) Alltså var det egentligen inget konstigt med att den kunde bli skäck, som var på bilden här ovan..
Skäckruss är sååå härliga! Skulle vela ha en^^ Fast härligast är ändå svarta russ..

#54 Näe, det var inget konstigt men det kan ändå vara en överraskning om man inte vet att hingsten eller stoet bär på anlaget. Så Söts mamma är skäck så från den sidan var det ingen överraskning.
Varför jag förklarade att båda måste bära på anlaget var att du skrev "Det kan väl vara mamman som bär på det… " och det måste hon göra, det måste som sagt komma från båda föräldrarna hos russen.
Men jag menade bara att mamman bar på skäckanlaget…tänkte först inte att tysons släktingar va skäckar men sen kom jag på stig helmer.. :) Och blev det ju självklart att det kan bli en skäck :D

Signal var väl skäck?

Jeg har ponni etter Tyson II. :)
Han er en litt stresset type, men oppfører seg veldig voksent på banen. Slenger mye med hodet ;p Han er veldig travsikker
Har bare gått løp på ponnilandsleiren, det var første løp. Da gikk han 2.48, men hadde gått veldig fort om hesten framfor oss i løpet ikke hadde tatt ut og slått
Det vil si, vi måtte ta en volte for å unngå det, når min ponni ble redd også. Dessuten ble han nettopp 3 år :) Jeg er ihvertfall fornøyd med han. Andre avkommer etter han i Norge har helt egen personlighet, som faren, men jeg syntes de er helt greie Ü

Min ekslätts Promise me (Tyson, Ue. Polar) 3 år, startat 2 ggr vunnit 2 ggr rekord 2,20,8:D

#58 Nej, det var han inte, men han hade en bläs och flera vita tecken på benen. Så lite vitt fanns det på honom!

#35 ååååh vilken fin häst :)

#18 miiin ipiiiiiiiii :D <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
#66 Sofia, hon är ju skitafin ! :D

Jag kör Tokajer M.L 5år e. Tyson II u. Olina
Tokajer är själv godkänd hingst
han har rekordet 1.52,3