Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1249 ggr
Ebbzenbabbzen
0

Lite hjälp tack!

Hej! Skulle någon duktig travperson vilja hjälpa mig med dessa frågorna? Det skulle vara supersnällt! 1.vem får ta körlicens för ponnytrav? 2. Blir du disskad om din ponny passerar målgången i passgång? 3.Blir du disskad om du tränger dig upp på upploppet och därmed föreldrar resultatet? 4. var ska utvägningen vara efter ett montélopp? 5. Vart ska man rida direct efter montélopp för avsadling? 6. När anses ponnyn ha anlänt till tävlingsbanan? 7. Hur markeras upploppet? 8. Vad räknas som upplopp bär man räknar galoppreglen? 9. Vad händer om din ponny övergår i passgång när man kommit in på upploppet? 10. Om du ska värma en timme före första start, vad borde du vara klädd i? 11. När anses defeleringen ha börjat? Skulle verkligen vara supersnällt om ni hjälpte mig!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

palomia
6

Det låter som frågor till ett prov och då rekommenderar jag att du läser reglementet i stället…

Tusen
2

Går du på licenskurs och tränar inför licensprovet? Har du svårt att hitta svaren i reglementet? Fråga din licenslärare i första hand. Det kan ibland vara svårt att hitta svaren i reglementet men det är bra om du ändå försöker med det först. Därefter kan vi säkert hjälpa dig med vissa av dina frågor. Lycka till!